Româna         English         Français        

Universitatea din Pitesti

PRORECTOR pentru Cercetare Ştiinţifică şi Informatizare

Prof. univ. dr. ing. Eduard Laurențiu NIȚU

Prezentare profesională:

Curriculum Vitae

Lista de lucrari

 

                 Date de contact:

                 Tel. +4 0348453110

                  E-mail: eduard.nitu@upit.ro

                   Cladirea RECTORAT,

                  (Str. Târgu din Vale nr.1),

                   Camera nr.R4

CERCETAREA ŞTIINŢIFICĂ

Conform Cartei UPIT - Art.7(2), Universitatea din Piteşti îşi asumă misiunea didactică şi de cercetare, prin realizarea trinomului universităţii moderne: educaţie – cercetare – servicii în comunitate. Îndeplinirea misiunii de cercetare ştiinţifică şi creaţie universitară se realizează prin:

  • Generare şi transfer de cunoaştere prin cercetare ştiinţifică fundamentală şi aplicativă, dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic, creaţie individuală şi colectivă, relevante şi semnificative la nivel regional, naţional şi internaţional.
  • Promovare şi dezvoltare de parteneriate la nivel local, regional şi naţional în scopul implicării Universităţii în rezolvarea problemelor comunităţii şi creşterii vizibilităţii şi prestigiului.

Obiectivul principal al Planului strategic al UPIT pentru cercetarea științifică 2016 – 2020 constă în creșterea volumului și a relevanței activităților de cercetare științifică din Universitatea din Pitești pentru a asigura încadrarea instituției în categoria universităților pentru educație și cercetare.

Principiile strategiei de susţinere a cercetării ştiinţifice în plan managerial sunt următoarele:

  • Cercetarea ştiinţifică şi creaţia universitară sunt componente fundamentale ale activităţii cadrelor didactice din mediul universitar şi reprezintă un criteriu important de evaluare a calificării şi de apreciere a performanţei academice;

  • Planificarea activităţilor de cercetare ştiinţifică şi creaţie universitară urmăreşte îmbunătăţirea continuă a calităţii academice, prin analiza periodică la nivelul structurilor de cercetare a rezultatelor obţinute în acest domeniu şi prin elaborarea de seturi de măsuri specifice;

  • Resursele umane şi materiale sunt organizate pe grupuri de lucru ce activează în laboratoare / centre de cercetare din cadrul departamentelor academice sau în centre de cercetare înfiinţate la nivel de universitate. ;

  • Cercetarea științifică avansată este sprijinită prin aport colaborativ la nivel instituțional prin Centrul Regional de Cercetare – Dezvoltare pentru materiale, procese şi produse inovative destinate industriei de automobile / CRC&D-Auto;

  • Sunt încurajate şi sprijinite colaborările inter-disciplinare şi intra-universitare, naţionale şi internaţionale, în special solicitările colaborative de finanţare prin granturi

  • Rezultatele cercetării ştiinţifice şi de creaţie universitară trebuie valorificate cu o cât mai bună vizibilitate internaţională (orientare accentuată către reviste de specialitate cu factor de impact ISI/Thomson-Reuters ridicat), prin transfer către agenții socio-economici şi prin brevete internaţionale. Universitatea recompensează eforturile depuse în acest sens de grupurile de cercetare.

  • Cunoştinţele noi, rezultate din cercetarea ştiinţifică şi creaţia universitară, în mod special cea proprie, trebuie introduse în conţinutul programelor analitice ale studiilor universitare, astfel încât să ridice nivelul de cunoaştere ştiinţifică al studenţilor şi să-i atragă spre activităţile de cercetare ştiinţifică şi creaţie universitară.

 

INFORMATIZAREA

În vederea eficientizării proceselor manageriale, UPIT a implementat şi utilizează din anul 2010 mai multe module ale aplicaţiei informatice de gestiune „EMSYS University”, care permite optimizarea fluxurilor de date între departamentele administrative ale universităţii.  

Pentru evaluarea şi asigurarea calităţii activităţilor didactice şi de cercetare, UPIT a îmbunătăţit continuu performanţele sistemului informaţional, prin introducerea tehnologiilor informatice şi dezvoltarea-implementarea de aplicaţii informatice. În prezent, în universitate sunt utilizate următoarele aplicaţii informatice: platforme elearning (www.elearning.upit.ro, https://learn.upit.ro/ - platforme care permit cadrelor didactice și studenţilor să dinamizeze procesul de predare / învățare / evaluare, prin utilizarea tehnologiilor TIC), ALUMNI (https://www.upit.ro/alumni/login, platformă care permite gestionarea datelor absolvenţilor UPIT) şi SIIMADC (https://www.upit.ro/profesor/login). SIIMADC (sistem informatic integrat de management al activităţilor didactice şi de cercetare) este o aplicaţie complexă de tip web, cu acces limitat (cadre didactice şi studenţi UPIT), alcătuită din mai multe module interconectate (Administrativ, Personal didactic, Proces de învăţământ, Cercetare ştiinţifică, Evaluare şi asigurare calitate, Studenţi, Serviciul TIC). Această aplicaţie permite gestionarea eficientă a datelor, informaţiilor şi rezultatelor privind activităţile didactice şi de cercetare din UPIT, precum şi prelucrarea şi analiza datelor şi informaţiilor relevante pentru evaluarea şi asigurarea instituţională a calităţii activităţilor didactice şi de cercetare.

 

STRUCTURI ÎN SUBORDINEA PRORECTORULUI CSI

Pentru asigurarea bunei desfăşurări a activităţilor din domeniile cercetare ştiinţifică şi informatizare şi îndeplinirea obiectivelor asumate prin Planul strategic al UPIT 2016-2020, în subordinea Prorectorului CSI funcţionează următoarele structuri:

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.