Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

 

Formula 1 a avut un echivalent pentru țările socialiste din Europa de Est. Aceasta competitie se numea Formula Easter si reprezenta un fel de "Cupa Pacii si a Prieteniei" la care participau tarile RDG, URSS, Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania. Aceasta formula se mai numea si Formula E 1300, pentru că vehiculele participante trebuiau sa aibă un motor de maximum 1300 cm3, capacitate ce a fost ulterior mărită la 1600 cm3, după anii '90. Astfel, Formula Easter a fost o competitie internationala de motorsport ce s-a desfășurat intre anii 1980 È™i 1990. Vehiculele participante aveau un singur loc. La competiÈ›ie a participat È™i România, atât ca È™i È›ară gazdă, cât È™i cu piloÈ›i. Interesant este faptul ca monoposturile care luau startul erau fabricate 100% in È›ara noastră. Astfel, este de cunoscut faptul că inginerii din Romania au realizat vehicule veritabile de curse, extrem de competitive, pentru anii '80 - '90. Etapele din cadrul Formulei Easter s-au desfasurat in mai multe orase, printre care: Most (Cehia), Kielce (Polonia), Riga (Letonia), Schleiz (Germania), Albena (Bulgaria), Mogyorod Hungaroring (Ungaria), Poznan (Polonia), Resita (Romania) si Galati (Romania). În România au avut loc 5 etape de Formula Easter, 4 la Resita si una singura la Galati.

Conform spuselor pilotului argeÈ™ean Gheorghe CIOACÄ‚ (fost ing. laborant în cadrul DAT – FMT la Universitatea din PiteÈ™ti), care a participat la mai multe etape de Formula Easter, monopostul său avea urmatoarele specificatii: "Vehiculul avea cutia de viteze de Dacia 1300,  amortizoarele, de Dacia, au fost modificate. Monopostul Easter dispunea de o  cutie de Dacia 1300 in 5 trepte, modificata din punct de vedere rapoarte de transmitere si grup conic, iar sasiul a fost conceput la UCM Resita pentru a primi un motor de Dacia 1400 cm3, ulterior motor Lada 1600 , 80 CP, 9000 rot/min".

Actualmente, vehiculul (v. foto) dispune de un motor de 1400 cm3, graÈ›ie sprijinului oferit de grupul DACIA RENAULT È™i a fost restaurat/modificat È™i adus în stare de perfectă funcÈ›ionare de o echipă de studenÈ›i inimoÈ™i de la programele de studii AR si ITT. 

 

   

 

CARACTERISTICI MOTOR

motor cu aprindere prin scânteie,  K7J 710

cilindree: 1390 cm3,

alezaj x cursă: 79,5 x 70 mm,

raport volumetric: 9,5

număr cilindri/configurație: 4L,

număr total  supape: 8,

putere maximă kW/CP: 55 / 75

tipul injecției: multipunct,

carburant: benzină fără plumb.

TRANSMISIE

cutie de viteze manuală,

număr de rapoarte: 5 + 1,

tracțiune 4 x 2, spate,

 

 

MASE

gol în ordine de mers: 480 kg,

gol în ordine de mers (min. – max.):

480 – 555, kg, cu pilot.

DIMENSIUNI

lungime: 3800 mm,

lățime:    1770 mm,

înălÈ›ime: 1150 mm,

ampatament: 2303 mm,

ecartament față: 1400 mm,

ecartament spate: 1500 mm,

consolă față: 90 mm,

consolă spate: 60 mm,

garda la sol (vehicul încărcat): 100 mm.

SISTEM DE FRÂNARE

hidraulic, frână tip disc,

tipul circuitului: X.

ROÈšI

față: 195 / 45 R14,

spate: 225 / 40 R14.

 

PERFORMANÈšE

viteză maximă:   220 km/h,

0 – 100 km/h: 10 sec.

Actualizat: 03 martie 2020

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.