- Facultăți
- Facultatea de Mecanica si Tehnologie
- Departamentul Autovehicule și Transporturi
- Proiect studentesc - formula EASTER
Formula 1 a avut un echivalent pentru țările socialiste din Europa de Est. Aceasta competitie se numea Formula Easter si reprezenta un fel de "Cupa Pacii si a Prieteniei" la care participau tarile RDG, URSS, Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania. Aceasta formula se mai numea si Formula E 1300, pentru că vehiculele participante trebuiau sa aibă un motor de maximum 1300 cm3, capacitate ce a fost ulterior mărită la 1600 cm3, după anii '90. Astfel, Formula Easter a fost o competitie internationala de motorsport ce s-a desfășurat intre anii 1980 È™i 1990. Vehiculele participante aveau un singur loc. La competiÈ›ie a participat È™i România, atât ca È™i È›ară gazdă, cât È™i cu piloÈ›i. Interesant este faptul ca monoposturile care luau startul erau fabricate 100% in È›ara noastră. Astfel, este de cunoscut faptul că inginerii din Romania au realizat vehicule veritabile de curse, extrem de competitive, pentru anii '80 - '90. Etapele din cadrul Formulei Easter s-au desfasurat in mai multe orase, printre care: Most (Cehia), Kielce (Polonia), Riga (Letonia), Schleiz (Germania), Albena (Bulgaria), Mogyorod Hungaroring (Ungaria), Poznan (Polonia), Resita (Romania) si Galati (Romania). În România au avut loc 5 etape de Formula Easter, 4 la Resita si una singura la Galati.
Conform spuselor pilotului argeÈ™ean Gheorghe CIOACÄ‚ (fost ing. laborant în cadrul DAT – FMT la Universitatea din PiteÈ™ti), care a participat la mai multe etape de Formula Easter, monopostul său avea urmatoarele specificatii: "Vehiculul avea cutia de viteze de Dacia 1300, amortizoarele, de Dacia, au fost modificate. Monopostul Easter dispunea de o cutie de Dacia 1300 in 5 trepte, modificata din punct de vedere rapoarte de transmitere si grup conic, iar sasiul a fost conceput la UCM Resita pentru a primi un motor de Dacia 1400 cm3, ulterior motor Lada 1600 , 80 CP, 9000 rot/min".
Actualmente, vehiculul (v. foto) dispune de un motor de 1400 cm3, graÈ›ie sprijinului oferit de grupul DACIA RENAULT È™i a fost restaurat/modificat È™i adus în stare de perfectă funcÈ›ionare de o echipă de studenÈ›i inimoÈ™i de la programele de studii AR si ITT.
CARACTERISTICI MOTOR motor cu aprindere prin scânteie, K7J 710 cilindree: 1390 cm3, alezaj x cursă: 79,5 x 70 mm, raport volumetric: 9,5 număr cilindri/configuraÈ›ie: 4L, număr total supape: 8, putere maximă kW/CP: 55 / 75 tipul injecÈ›iei: multipunct, carburant: benzină fără plumb. |
TRANSMISIE cutie de viteze manuală, număr de rapoarte: 5 + 1, tracțiune 4 x 2, spate,
MASE gol în ordine de mers: 480 kg, gol în ordine de mers (min. – max.): 480 – 555, kg, cu pilot. |
DIMENSIUNI lungime: 3800 mm, lățime: 1770 mm, înălÈ›ime: 1150 mm, ampatament: 2303 mm, ecartament față: 1400 mm, ecartament spate: 1500 mm, consolă față: 90 mm, consolă spate: 60 mm, garda la sol (vehicul încărcat): 100 mm. |
SISTEM DE FRÂNARE hidraulic, frână tip disc, tipul circuitului: X. ROÈšI față: 195 / 45 R14, spate: 225 / 40 R14.
PERFORMANÈšE viteză maximă: 220 km/h, 0 – 100 km/h: 10 sec. |
Actualizat: 03 martie 2020
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERÄ‚ FEROVIARÄ‚ È™i S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din PiteÈ™ti Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
InformaÈ›ii studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul EducaÈ›iei, pentru a È™asea oarÄ...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior È™i în spiritul transparenÈ›ei decizionale È™i asumării responsabi...
Anunț privind desfășurarea concursului de ocupare a funcțiilor de DECAN din cadrul facultăților UNST POLITEHNICA București pentru mandatul 2024 – 2029
AnunÈ› privind desfășurarea concursului de ocupare a funcÈ›iilor de DECAN din cadrul facultăților UNST POLITEHNICA BucureÈ™ti pentru mandatul 2024 – 2029
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de InvestiÈ›ii
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
GOLDPLAST Group
#GOLDPLAST had the honour to host in its plant Dr. Eng. Dumitru Chirlesan, Rector of the University of Pitesti, for the inauguration of the new production line in Topoloveni. We are proud to share ...
NOUTÄ‚ÈšI ANOSR
NOUTĂȚI ANOSR Activitate_ANOSR_2015-2016 Adresă_ANOSR Universitatea din Pitești ANOSR_Viitorul_Implică_Studenții_15_obiective_pentru_educație Propuneri_ANOSR_Legea_bugetului_2017...