Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

Proiecte derulate de Facultatea de Științe ale Educației, Științe Sociale și Psihologie

 

Higher Education for All: Learning Environments built on Trauma-Informed Teaching and Communication (HEAL)

Project no. 2023-1-RO01-KA220-HED-000167223

 

Universitatea de Știință È™i Tehnologie POLITEHNICA BucureÈ™ti, Centrul Universitar PiteÈ™ti, prin Facultatea de ȘtiinÈ›e ale EducaÈ›iei, ȘtiinÈ›e Sociale È™i Psihologie, este coordonator principal în proiectul Erasmus+ Higher Education for All: Learning Environments built on Trauma-Informed Teaching and Communication (HEAL) proiect nr. 2023-1-RO01-KA220-HED-000167223.

HEAL vizează crearea unui sistem universitar mai incluziv, care să sprijine nevoile tuturor studenÈ›ilor, inclusiv ale celor care ar fi putut suferi traume. Trauma poate avea un impact semnificativ asupra performanÈ›ei academice a studenÈ›ilor, a sănătății mintale È™i a bunăstării È™i este esenÈ›ial ca profesioniÈ™tii din învățământul superior să fie echipaÈ›i cu abilitățile È™i cunoÈ™tinÈ›ele necesare pentru a oferi predarea È™i comunicarea bazată pe informaÈ›ii despre expunerea la traume. 

Obiectivele proiectului cuprind dezvoltarea unui program de formare È™i linii directoare pentru predarea È™i comunicarea informativă (PCIT) pentru a ajuta profesioniÈ™tii din învățământul superior (HED) să ofere programe care să răspundă nevoilor studenÈ›ilor care au suferit traume.

Rezultate așteptate ale proiectului:

  • Dezvoltarea È™i testarea pilot a unui program cuprinzător de formare È™i a liniilor directoare pentru practicile PCIT care pot fi implementate de profesioniÈ™tii din învățământul superior HED pentru a sprijini mai bine studenÈ›ii care au suferit traume. 
  • CreÈ™terea incluziunii È™i a eficacității sistemelor de învățământ superior, ceea ce duce la îmbunătățirea performanÈ›elor academice, a sănătății mintale È™i a bunăstării tuturor studenÈ›ilor, în special a celor care au suferit traume.
  •  Identificarea eventualelor lacune în serviciile de sprijin È™i în domeniile în care sunt necesare resurse suplimentare È™i de formare.
  •  Integrarea practicilor PCI  în serviciile de asistență existente pentru a crea o abordare mai holistică È™i mai eficientă pentru a servi studenÈ›iilor care au suferit traume. 
  • Îmbunătățirea sănătății mintale È™i a bunăstării studenÈ›ilor, ceea ce duce la un mediu de învățare mai pozitiv È™i mai favorabil.

Consorțiul proiectului:

·       Universitatea de Știință È™i Tehnologie POLITEHNICA BucureÈ™ti (România) – coordinator principal

·       University of Novo mesto Faculty of Health Sciences (Slovenia)

·       Trinity College Dublin (Irlanda)

·       The University of Ioannina (Grecia)

·       EQUALINE (Grecia)

·       ASOCIATIA A.S.E.L. (România)

Perioada de implementare a proiectului:  01.11. 2023-31.10.2025

Mai multe detalii despre proiect, puteÈ›i afla accesând  HEAL Project

DISCLAIMER: Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP). Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************

THE SCHOOL 4 THE SCHOOLS: AN EFFECTIVE LEADERSHIP IN CHALLENGING TIMES

Universitatea din PiteÈ™ti, prin Facultatea de ȘtiinÈ›e ale EducaÈ›iei, ȘtiinÈ›e sociale È™i Psihologie, Departamentul de ȘtiinÈ›e ale EducaÈ›iei, este partener în poiectul Erasmus+, finanÈ›at de Comisia Europeană,The School 4 The Schools: An Effective Leadership in Challenging Times, , proiect nr. 2022-1-IT02-KA220-SCH-000089769.

Acest proiect rezumă importanÈ›a leadership-ului necesar în vremuri dificile, examinează practicile de leadership de succes prin incertitudine È™i evidenÈ›iază învățăturile din situaÈ›iile critice anterioare.

Obiectivele majore ale proiectului sunt următoarele:  

  • Îmbunătățirea competenÈ›elor  profesorilor pentru a răspunde eficient la diferenÈ›ele dintre elevi; 
  • Respectarea diversității indivizilor care provin din medii educaÈ›ionale diferite È™i promovarea înÈ›elegerii È™i respectului pentru toÈ›i membrii comunității educaÈ›ionale;
  • Crearea de medii educaÈ›ionale în care toÈ›i indivizii se simt bineveniÈ›i ca lideri È™i elevi de succes ;
  • Îmbunătățirea participării active a profesorilor ca lideri în domenii în care pot contribui la rezolvarea problemelor educaÈ›ionale
  • Asigurarea mentoratului pentru studenÈ›i È™i profesori debutanÈ›i.

Consorțiu:

 

FORIUM (Italia)- Lider de parteneriat

SCHOOL Istituto Tecnico Statale CARLO CATTANEO (Italia)

UNIVERSITATEA DIN PITESTI (Romania)

Colegiul Economic "Maria Teiuleanu" (Romania)

STIFTELSEN KURSVERKSAMHETEN VID U-AUNIVERSITET (Suedia)

Innovation Training Center, S.L.  (Spania)

DANMAR COMPUTERS SP ZOO (Polonia)

MODEL HIGH SCHOOL OF MYTILENE OF THE UNIVERSITY OF THE AEGEAN (Grecia)

 32 SU s izuchavane na chuzhdi ezici "Sv.Kliment Ohridski" (Bulgaria)

Proiectul se va derula pe o perioadă de 25 de luni  (2022-2025) în care se vor realiza produsele următoare: curricula programului de formare continuă pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, Raport privind analiza situaÈ›iei actuale asupra formării continue a cadrelor didactice în domeniul leardershipului, un curs mixt (blended course) care vizează ca profesorii de liceu să fie capabili să regândească procesul educaÈ›ional post-pandemie È™i nu numai, din perspectiva leadershipului. Scopul cursului va fi dotarea cadrelor didactice de liceu cu abilități de leadership pentru a-i sprijini în  trecerea de la procesul educaÈ›ional din perioada pandemiei la È™coala față-în-față, adaptată la noile nevoi educaÈ›ionale ale elevilor.

.Activitatea proiectului poate fi urmărită  È™i pe Facebook È™i Instagram

· facebook.com/school4theschools

· instagram.com/school4theschools

S4S_Newsletter_1_RO

S4S_Pressrealise_1_RO

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************

SHE CHOOSES STEM FOR THE FUTURE

Universitatea din PiteÈ™ti, prin Facultatea de ȘtiinÈ›e ale EducaÈ›iei, ȘtiinÈ›e sociale È™i Psihologie, Departamentul de ȘtiinÈ›e ale EducaÈ›iei, este partener în poiectul Erasmus+, finanÈ›at de Comisia Europeană, SHE CHOOSES STEM FOR THE FUTURE (Ea alege STEM pentru viitor), proiect nr. 2022-1-IT02-KA220-SCH-000086855.

Din 2021, Parlamentul European promovează egalitatea între femei È™i bărbaÈ›i È™i în educaÈ›ie È™i subliniază importanÈ›a instituÈ›iilor în încurajarea fetelor să participe la cursuri STEM.

Prin urmare, proiectul urmăreÈ™te să promoveze interesul în studiul disciplinelor STEM în rândul tinerilor (în special în rândul fetelor), a egalității de gen în domeniul È™tiinÈ›ific, realizarea de materiale didactice pentru profesori È™i elevi. Obiectivele majore ale proiectului sunt următoarele:  

  • Promovarea interesului È™i excelenÈ›ei disciplinelor STEM
  • Promovarea È™i diseminarea problematicii egalității de gen în domeniul È™tiinÈ›ific
  • Dezvoltarea acÈ›iunilor de consolidare a capacităților pentru cadrele didactice È™i operatorilor din È™coli printr-un curs de formare.
  • Identificarea de soluÈ›ii concrete prin definirea unui Manual de Orientare a Etichetei EducaÈ›ionale de Orientare OER pentru sprijinirea instituÈ›iilor de învățământ, tinerilor È™i familiilor în etapele de tranziÈ›ie de la nivelurile primare la învățământul superior È™i ulterior la cursurile universitare
  • Promovarea importanÈ›ei formării STEM în special în rândul tinerilor studenÈ›i cu privire la profesiile de mâine 
  • Dezvoltarea unor acÈ›iuni de conÈ™tientizare teritorială 

Consorțiu:

Primăria din Narni (Italia)– COORDONATOR PRINCIPAL

Istitutul Gandhi din Narni (Italia)

EPRALIMA - Escola Professional Do Alto Lima din Arcos de Valdevez (Portugalia), 

IES La Zafra din Motril (Spania), 

Simeon Radev Institute din Pernik (Bulgaria), 

UCAM - Fundacion Universitaria San Antonio din Murcia (Spania), 

Asociația Bulgaria Training din Sofia (Bulgaria)

Universitatea din PiteÈ™ti (România), 

The Environment Department of CRN din Roma, (Italia)

The European Platform of Women Scientists din Bruxelles. (Belgia)

 

Proiectul se va derula pe o perioadă de doi ani (2022-2024) în care se vor realiza produsele următoare: o metodologie privind predarea disciplinelor STEM în È™colile gimnaziale È™i liceu, un Raport privind analiza situaÈ›iei actuale privind predarea disciplinelor STEM, RESURSE EDUCAÈšIONALE DESCHISE (OER) _ ETICÄ‚ DE ORIENTARE, două instrumente digitale pentru elevi, respective: o trusă digitală de instrumente didactice È™i o carte digitală privind disciplinele STEM.

De asemenea, pe percursul desfășurării proiecului, consorÈ›iul va organiza 3 ateliere de lucru în È™colile partenere din Bulgaria, Portugalia È™i Spania, precum È™i o conferință finală de diseminare a rezultatelor proiectului ce va avea loc la Bruxelles. 

https://www.stemforthefuture.eu

https://www.facebook.com/stemforthefuture 

 

 

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Climate Change Deserves to be in the Curricula (C.C.D.C)

2021-1-TR01-KA210-SCH-000032316

Erasmus+ Program - Call 2021 - Key Action 2 Small-scale partnerships – KA210 

Universitatea din PiteÈ™ti, prin Facultatea de ȘtiinÈ›e ale EducaÈ›iei, derulează Proiectul Erasmus+ Climate Change Deserves to be in the Curricula (C.C.D.C), în perioada 28 februarie 2022 - 28 februarie 2024, sub coordonarea Hoca Ahmed Yesevi Anadolu Lisesi, Turcia. Scopul acestui proiect este de a pregăti un curriculum comun care să poată fi aplicat pentru combaterea schimbărilor climatice datorită obiectivelor educaÈ›ionale comune între țările europene. Parteneriatul a fost construit cu trei È™coli generale din Turcia (Hoca Ahmed Yesevi Anadolu Lisesi), Grecia(Gymnasio L.T. Halkis ''Socratis Fanurakis''), Portugalia (Escola Secundaria Penafiel) È™i o organizaÈ›ie non-guvernamentală din CroaÈ›ia (Zdravi Grad), alături de Universitatea din PiteÈ™ti,  România, 

Proiectul C.C.D.C prevede:

- Dezvoltarea unui curriculum privind schimbările climatice, care este susÈ›inută de instrumente Web 2.0 È™i abordează problemele țărilor partenere, 

-ÎnfiinÈ›area unei platforme de e-learning completată cu o serie de resurse educaÈ›ionale deschise.

Proiectul are planificate activități locale È™i online pentru atingerea obiectivelor cu participarea activă a elevilor È™i a profesorilor. În cadrul proiectului va fi elaborată o carte electronică privind mediul È™i schimbările climatice în țările partenere, un manual al profesorului despre cum să includem mediul È™i schimbările climatice în programa È™colară, prin învățarea latentă È™i învățarea digitală bazată pe jocuri.

Activitatea proiectului poate fi urmărită  È™i pe Facebook È™i Instagram

https://www.facebook.com/groups/4839676089442168

https://instagram.com/c.c.d.c.erasmus?utm_medium=copy_link

 

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Tools for inclusive Education (ToFIE)

2020-1-FI01-KA203-066571

Erasmus+ Program - Call 2020- Key Action 2 Strategic Partnership – KA201

Proiectul Tools for inclusive Education (ToFIE), numărul 2020-1-FI01-KA203-066571, este derulat  pe o perioadă de 28 de luni (01 octombrie 2020 – 30 noiembrie 2022), prin programul Erasmus + Parteneriate Strategice. 

Proiectul este implementat de Laurea University din Vantaa, Finlanda (coordonatorul proiectului), LogoPsyCom din Monz, Belgia, Creative Learning Programmes Ltd. din Edinburgh, Regatul Unit al Marii Britanii, European Education and Learning Institute din Creta, Grecia È™i Universitatea din PiteÈ™ti, România.

Proiectul îÈ™i propune să încurajeze incluziunea studenÈ›ilor cu tulburări specifice de învățare în învățământul superior. 

Obiectivele proiectului sunt:

- promovarea cooperării structurate transfrontaliere și interregionale;

- îmbunătățirea capacității organizaÈ›iilor active în educaÈ›ie; 

- îmbunătățirea dezvoltării profesionale a celor care lucrează în educaÈ›ie prin creÈ™terea calității È™i a gamei de formare iniÈ›ială È™i continuă; 

- facilitarea validării învățării formale È™i nonformale; 

- producerea de resurse educaÈ›ionale deschise, care sunt create atât ca rezultat al cercetării, cât È™i al implicării cu experÈ›i È™i practicieni din comunitatea dislexiei.

 

Rezultatele proiectului:

  • diseminarea politicilor, experienÈ›elor È™i practicilor educaÈ›ionale în domeniul educaÈ›iei incluzive
  • dezvoltarea de materiale de susÈ›inere - un set de instrumente pentru profesori - care să poate fie utilizat educaÈ›ia adulÈ›ilor cu tulburări de învățare, ADHD sau Asperger
  • elaborarea unui set de indicatori de calitate È™i materiale de instruire pentru practicienii din țările parteneriatului
  • identificarea componentelor universale ale bunelor practici în furnizarea de cursuri studenÈ›ilor cu tulburări de învățare, investigarea conexiunii dintre bilingvism È™i tulburări de învățare pentru studenÈ›ii bilingvi/ poligloÈ›i
  • furnizarea unui modul de formare pentru profesorii din învățământul universitar 

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************


PREDAREA GRAMATICII PENTRU O COMUNICARE SPONTANÄ‚

KA204-8276015E

Erasmus+ Program - Key Action 2 Strategic Partnership – KA204

Proiectul TGSC, este derulat  pe o perioadă de 2 ani (01 octombrie 2020 – 30 septembrie 2022), prin programul Erasmus + Parteneriate Strategice.

TGSC - first newsletter

TGSC - second newsletter FR

TGSC - second newsletter RO

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************

FLASMIND

2019-1-FR01-KA201-063156

Erasmus+ Program - Call 2019 - Key Action 2 Strategic Partnership – KA201

Proiectul FLASHMIND, numărul 2019-1-FR01-KA201-063156, este derulat  pe o perioadă de 2 ani (01 decembrie 2019 – 30 noiembrie 2021), prin programul Erasmus + Parteneriate Strategice.

Proiectul îÈ™i propune să promoveze utilizarea „flashcardurilor” în învățare la elevii cu tulburări specifice de învățare.

Proiectul este coordonat de EDULOG (FranÈ›a, coordonator), LogoPsyCom (Belgia), European Education and Learning Institute (Grecia), Euphoria (Italia), Les Apprimeur (FranÈ›a) È™i Universitatea din PiteÈ™ti, România.

Flash Mind este o platformă gratuită de învățare È™i de recapitulare a cunoÈ™tinÈ›elor È™i a abilităților de bază pentru învățământul primar È™i secundar.

Prin crearea acestei platforme, se urmăreÈ™te: 

  • îmbunătățirea abilităților profesorilor în crearea de cursuri digitale interactive cu o componentă vizuală puternică
  • oferirea de suport pedagogic elevilor cu dificultăți sau cu dizabilități de învățare
  • dezvoltarea de abilități de bază la elevii cu dificultăți de învățare È™i integrarea lor în È™colară
  • schimb de bune practici între profesori datorită abordării colaborative a platformei.

Rezultatele proiectului:

  • Platformă de generare È™i construire de flashcarduri (cartonaÈ™e)
  • 60 de lecÈ›ii vizuale È™i interactive
  • O Bibliotecă vizuală (3000 de flashcarduri)
  • 20 de fiÈ™e de lucru
  • „Cartea albă” a proiectului

Mai multe informaÈ›ii despre activitățile proiectului le puteÈ›i găsi https://www.flashmind.eu/ro

 

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************

WILD! The Wild Garden for Learning and Development

2019-1-IT02-KA201-063227

Erasmus+ Program - Call 2019 - Key Action 2 Strategic Partnership – KA201

Proiectul WILD! The Wild Garden for Learning and Development, 2019-1-IT02-KA201-063227, are o durată de 30 de luni È™i se derulează în perioada 01 decembrie 2019 È™i 31 mai 2022, iar aplicantul este Studio Naturalistico Hyla (Italy).

Echipa de proiect din partea UPIT este formată din: Coordonator partener/Manager: conf. univ. dr. Adriana Lazar, Cercetători: conf. univ. dr. Claudiu Langa, conf. univ. dr. Gabriela PetruÈ›a, conf. univ. dr. Delia Duminica, conf. univ. dr. Loredana Tudor, conf. univ. dr. Magdalena Stan, lect. univ. dr. Luiza Sârbu. Din partea partenerului Școala Gimnazială „Al. Davila” din PiteÈ™ti participă prof. înv. Primar Florentina Tudorache. Celelalte instituÈ›ii partenere sunt: Instituto Politecnico de Castelo Branco (Portugal), Associação Jardim Escola João de Deus (Portugal), Uniwersytet Lodzki (Poland), Foundacja Dar Edukaji (Poland).

Acest proiect dezvoltă o metodologie È™i instrumente didactice bazate pe grădina naturală (grădina sălbatică), un loc în care elevii să experimenteze, să observe È™i să cunoască îndeaproape mecanismele care reglementează ecosistemele naturale care pot fi recreate în spaÈ›iile È™colare mai mici.

Obiectivul principal al proiectului este acela de a îmbunătăți abilitățile È™tiinÈ›ifice ale profesorilor È™i ale elevilor datorită instrumentelor didactice de înaltă valoare pedagogică, capabile să răspundă tuturor nevoilor profesorului, nu numai în abordarea È™i stimularea tratării subiectelor È™tiinÈ›ifice, adesea dificil de ilustrat în sala de clasă, dar È™i aceea de a putea reînnoi programul È™colar folosind strategii didactice incluzive È™i suplimentare care permit implicarea activă a tuturor elevilor, cu referire specială la nevoile speciale. Grădina WILD oferă posibilitatea de a efectua învățarea È™i cooperarea, rezolvarea problemelor colaborative între elevi, formarea grupurilor în activitățile de predare È™i utilizarea strategiilor alternative în învățare.

Proiectul WILD propune organizarea ÅŸi desfăşurarea activităţilor didactice în cadrul unei gradini naturale atât pentru îmbogăţirea vocabularului activ al elevilor din ÅŸcoala primară cu noÅ£iuni de ÅŸtiinÅ£e ale naturii, cât ÅŸi pentru dezvoltarea simÅ£ului răspunderii, a dorinÅ£ei acestora de a respecta ÅŸi proteja natura. Observarea directă a plantelor ÅŸi a animalelor, a relaÅ£iilor existente între vieÅ£uitoare, precum ÅŸi a relaÅ£iilor acestora cu mediul de viaţă, va facilita înÅ£elegerea ÅŸi însuÅŸirea corectă de către elevi a noÅ£iunilor de ȘtiinÅ£e ale naturii. De asemenea, realizarea unor lucrări practice sau experimente în acest adevarat laborator viu creat în natură va contribui la formarea capacităţii elevilor de a observa natura, precum ÅŸi a unor deprinderilor practice de lucru. Activităţile ÅŸcolare ÅŸi/sau extraÅŸcolare desfăşurate în aer liber vor constitui un cadru adecvat pentru dezvolarea unor relaÅ£ii interpersonale care să stimuleze învăţarea la elevi.

 

*********************************************************************************************************************************************************************************************

 

Website: CLIL for Young European Citizens

Titlul proiectului: CLIL for Young European Citizens

Proiect Nr. 2019-1-IT02-KA201-063222

Erasmus+ Program - Call 2019 - Key Action 2 Strategic Partnership – KA201.

 

„CLIL for Young European Citizens” este un proiect în parteneriat strategic al cărui obiectiv este extinderea È™i îmbunătățirea utilizării Învățării integrate a conÈ›inutrilor prin intermediul unei limbi străine în È™colile primare la nivel european.  

Proiectul, care este dedicat È™i vizează în primul rând profesorii, le va permite acestora:

  • Să găsească, să împărtășească È™i să reutilizeze resurse educaÈ›ionale deschise folosind repertoriul online dedicat OER (Open Educational Resources) privind educaÈ›ia civică europeana, conservarea mediului înconjurător, educaÈ›ia privind câteva aspecte economice de bază – Se va face o cercetare la nivel naÈ›ional, transnaÈ›ional È™i european luând în considerare două activități integrate: studii de cercetare È™i sondaje de opinie privind bunele practici în È™coală prin CLIL în domeniul EducaÈ›ie civică europeană, È™i  un recensământ al OER (resurse educaÈ›ionale deschise) prin CLIL pentru activitățile temei EducaÈ›ie civică europeană;  
  • Să profite de activitățile de formare față în față sau online (eLearning) mulÈ›umită eCourse-ului gratuit care va fi disponibil pentru profesori (dar È™i pentru părinÈ›i);   
  • Să acceseze ghidurile care vor fi disponibile în format digital;
  • Să adopte practici inovatoare datorită creării de lecÈ›ii originale, care îi va implica atât pe elevi cât È™i pe părinÈ›i în procesul de învățare.  

Grupurile țintă ale proiectului sunt:

  • Profesorii pentru învățământul primar;
  • Școlile primare;
  • Elevii din È™colile primare;
  • PărinÈ›ii & familiile elevilor din È™colile primare;
  • Formatorii profesorilor pentru învățământul primar;
  • Universitățile, Școlile de limbi străine È™i alte organizaÈ›ii specializate în formarea profesorilor pentru învățământul primar. 

 

Proiectul CLIL4forYEC are ca obiectiv aprofundarea și dezvoltarea a trei teme centrale:

  • EducaÈ›ie civică europeană;
  • Sensibilizare/conÈ™tientizare pentru mediul înconjurător;
  • EducaÈ›ie financiară de bază.

 

  • Aplicantul proiectului:  GIUNTI O.S. PSYCHOMETRICS SRL Italia
  • Partenerii de proiect:

  • The Language Center srl Italia
  • Direzione Didattica Todi Italy
  • Direzione Didattica Aldo Italia Terni Italia
  • INSTITUTO POLITECNICO DE CASTELO BRANCO Portugalia
  • Agrupamento de Escolas Gardunha e Xisto Portugalia
  • UNIVERSITATEA DIN PITESTI România
  • Scoala Gimnaziala Alexandru Davila România
  • UNIVERSIDAD DE EXTREMADURA Spania
  • CEIP LAS VAGUADAS Spania

*************************************************************************************************************************************************************************************


Erasmus+ Programme – Strategic Partnership

Empowering Practitioners in Social Work from Rural Communities – EPSWRA 2018-2020 

2018-1-RO01-KA204-049515

Dezvoltarea unui cadru nonformal È™i permanent de împuternicire a practicienilor în domeniul asistenÈ›ei sociale din zonele rurale a È™apte țări Europene, în vederea creÈ™terii gradului de participare a acestora la viaÈ›a comunității È™i dezvoltării de abilități complementare care să îi ajute să facă față problemelor sociale curente ale grupurilor vulnerabile din comunitățile lor.

Parteneri

›St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo - Bulgaria
›The Institute of Psychosocial Development  - IPSA - Grecia
›Associazione Dar Voce – Italia
›AsociaÈ›ia Contextos – Portugalia
›Association for Developing Voluntary Work Novo Mesto – Slovenia
›The Andalusian Municipality Fund for International Solidarity – FAMSI - Spania

Grup È›intă: asistenÈ›i sociali È™i persoane care au atribuÈ›ii în domeniul asistenÈ›ei sociale, dar fără o diplomă care să ateste acest fapt, care lucrează în zone defavorizate (mediu rural È™i chiar oraÈ™e mici)

Buget total: 144.989 euro

 

GHID DE BUNE PRACTICI ÎN DOMENIUL ASISTENÈšEI SOCIALE ÎN COMUNITÄ‚ÈšILE RURALE - varianta în limba engleză

GHID DE BUNE PRACTICI ÎN DOMENIUL ASISTENÈšEI SOCIALE ÎN COMUNITÄ‚ÈšILE RURALE - varianta în limba română

 

***********************************************************************************************************************************

 

 

Facultatea de ȘtiinÈ›ele EducaÈ›iei, ȘtiinÈ›e Sociale È™i Psihologie, Unversitatea din PiteÈ™ti derulează în perioada decembrie 2017-decembrie 2019 ERASMUS+ "Fostering Leadership Development Among Teachers", numărul 2017-1-IT0-2KA201-036432.

Acest proiect îÈ™i propune să dezvolte metodologii È™i materiale pentru a îmbunătăți aptitudinile de leader printre profesori din licee (elevi cu vârste cuprinse între 14 – 18 ani).

Rezultatele acestei activități sunt:

  • Un instrument  de diagnosticare online  pentru evaluarea leadershipului la profesori
  • Un curs față – în – față pentru dezvoltarea leadershipului la profesori
  • Un E- curs pentru dezvoltarea leadershipului la profesori

Coordonatorul proiectului este Fo.Ri.Um. Sc (Italy), iar partenerii proiectului sunt  Istituto Tecnico Statale CARLO CATTANEO (Italy), Giunti Psychometrics Srl (Italy), Universitatea din Pitesti (Romania), Spoleczna Akademia Nauk (Poland), Colegiul Economic Maria Teiuleanu (Romania), Liceum Akademickie Akademickiego Centrum Edukacyjnego San W Lodzi (Poland), Experimental High School Of Mytilene Of The University Of The Aegean (Greece)

LIDO - first newsletter

LIDO - second newsletter

LIDO - anunt conferinta finala

ANUNÈš

Au început înscrierile la cursurile derulate în cadrul proiectului ERASMUS+ "Fostering Leadership Development Among Teachers", numărul 2017-1-IT0-2KA201-036432, adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.

Înscrierile se fac la secretariatul Colegiului Economic „Maria Teiuleanu”, str. Teiuleanu, nr. 1, PiteÈ™ti - ArgeÈ™

Persoane de contact:

conf.univ.dr. Claudiu LANGA - Universitatea din Pitești;

prof. Daniela RÄ‚DUÈš - Colegiul Economic „Maria Teiuleanu”

 

 

***********************************************************************************************************************************

 

Erasmus+ Project: ENtrepreneurialGAmes for Growing Europeans - EN.GA.G.E.2017-1-IT02-KA201-036947 (01.09.2017-31.08.2019)

Project Coordinator: Istituto Comprensivo Statale Panicale Piegaro Paciano (IT)

Project Partners: European Grants International Academy SRL (Italy); Universitatea Din Pitesti (Romania); PalatulCopiilor Pitesti (Romania); AnaptixiakoKentroThessalias (Greece); MousikoScholioTrikalon (Greece); Conservatoire National des Arts et Métiers des Pays-de-la-Loire (France); O.G.E.C. LA JOLIVERIE (France)

Project summary:

  • Develop a sense of initiative among the young students, different from the traditional object-role of teaching
  • Develop teacher teams’ capacity to create entrepreneurial dimensions in cross-subject and project based activities
  • Develop an entrepreneurial atmosphere in the school, including management level
  • Foster an increasing interest in the community to engage in school activities and projects
  • Offer schools across Europe practice-based guidance and digital tools
  • Contribute to networks of entrepreneurial schools in Europe

1st newsletter ENGAGE 2018

 

***********************************************************************************************************************************

Obiectivul general al proiectului ERASMUS+ "Train the provider" este de a îmbunătăți formarea personalului prin activități specifice educaÈ›iei adulÈ›ilor prin schimbul de bune practici È™i benchmarking al programelor de formare a personalului.Facultatea de ȘtiinÈ›ele EducaÈ›iei, ȘtiinÈ›e Sociale È™i Psihologie, Unversitatea din PiteÈ™ti, derulează în perioada septembrie 2017- august 2019 proiectul ERASMUS+ "Train the provider", numărul 2017-1-DE02-KA204-004160. 

Coordonatorul proiectului este Niedersächsischer Bund für freie Erwachsenenbildung e. V. (NBEB - Germania), iar partenerii proiectului sunt Epistimoniki Enosi Ekpedefsis Enilikon (HAEA - Grecia), Universitatea din PiteÅŸti (UPIT - România) È™i FolkeuniversitetetØst (FUØST - Norvegia).

***********************************************************************************************************************************

 

 

Departamentul de ȘtiinÈ›e ale EducaÈ›iei din cadrul Facultății de ȘtiinÈ›ele EducaÈ›iei, ȘtiinÈ›e Sociale È™i Psihologie, Unversitatea din PiteÈ™ti, implementează pe o perioadă de 2 ani (octombrie 2017 - septembrie 2019) proiectul cu titlul MOOC DYS, numărul 2017-1-BE01-KA201-024775. 

Proiectul MOOC DYS, desfășurat prin programul Erasmus + Parteneriate Strategice,  îÈ™i propune să dezvolte un curs masiv online (MOOC) cu diferite blocuri de învățare pentru profesori È™i părinÈ›i. Proiectul este coordonat de FundaÈ›ia Logopsycom Belgia, iar partenerii proiectului sunt KE.D.D.Y. Grecia, Formation 3.0 FranÈ›a, Civiform Italia, Rede DLBC Portugalia È™i Universitatea din PiteÈ™ti, România.

Prin crearea acestui MOOC, proiectul îÈ™i propune:

  • Să sporească calitatea sprijinului pentru È™colarizarea copiilor cu tulburări specifice de învățare  în întreaga Europă;
  • Să ofere de competenÈ›e, resurse È™i instrumente adecvate persoanelor care participă la educaÈ›ia lor;
  • Să conÈ™tientizeze problemele cu care se confruntă „Dys”;
  • Să îmbunătățească relaÈ›iile dintre părinÈ›i È™i profesori.

 

***********************************************************************************************************************

Start în cariera ta!- UPIT (START-UPIT)

PROIECTUL PRIVIND ÎNVĂȚĂMÂNTUL SECUNDAR (ROSE) - SCHEMA DE GRANTURI PENTRU UNIVERSITÄ‚ÈšI – 67/SGU/NC/I

BENEFICIAR: UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI

 

********************************************************************************************************************

 

C4C - CLIL pentru copii

Un proiect european pentru profesorii din învățământul primar finanÈ›at prin programul Erasmus+.Obiectivul central al proiectului C4C, care a fost lansat la 1 septembrie 2015, este acela de a veni în sprijinul profesorilor din învățământul primar prin oferirea unui program de formare cuprinzător în ceea ce priveÈ™te abordarea CLIL Acronimul CLIL înseamnă Învățarea integrată a conÈ›inutului È™i a limbii

Consorțium

The Language Center s.r.l. din Todi (Italia), www.wellanguage.com: (coordonator principal)

Școli partenere

  • Direzione Didattica , Todi (Italia)
  • Direzione Didattica Aldo Moro of Terni, Terni (Italia)
  • Szkola Podstawowa nr. 199 im. Juliana Tuwima, Lodz (Polonia)
  • Școala Gimnazială Alexandru Davila, PiteÈ™ti (România)
  • Agrupamento de Escolas Gardunha e Xisto, Fundão (Portugalia)

Parteneri

  • Instituto Politécnico de Castelo Branco, Castelo Branco (Portugalia)
  • Universitatea din PiteÈ™ti, PiteÈ™ti (România)
  • Uniwersytet Lodzki, Lodz (Polonia),
  • Giunti O.S. Organizzazioni Speciali, FlorenÈ›a (Italia)

***********************************************************************************************************************************

 

 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.