Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

Organizarea ÅŸi desfăşurarea  practicii pedagogice

  • Activitatea de practică pedagogică se desfăşoară pe baza FiÅŸei disciplinei, elaborată la nivelul departamentului de către coordonatorul de practică pedagogică ÅŸi avizată de directorul Departamentetului de ÅžtiinÅ£e ale EducaÅ£iei
  • Durata practicii pedagogice este cea stabilită în Planul de învăţământ al programului de studii de licenţă /master;
  • Formele de evaluare, de notare ÅŸi creditele acordate pentru activitatea de practică sunt cuprinse în planul de învăţământ.
  • Activitatea de practică inclusă în planul de învăţământ este obligatorie ÅŸi constituie condiÅ£ie de promovare;
  • Practica pedagogică se desfăşoară în instituÅ£ii de învăţământ  (ÅŸcoli de aplicaÅ£ie) – preÅŸcolar, primar în baza unui Protocol încheiat între Universitatea din PiteÅŸti ÅŸi Inspectoratul Åžcolar ArgeÅŸ /Vâlcea /Olt/ Teleorman ÅŸi a unei ConveÅ£ii – cadru între FSEd /DPPD ÅŸi Åžcolile de aplicaÅ£ie;
  • La începutul fiecărui an universitar se va stabili structura internă de organizare ÅŸi desfăşurare a practicii pedagogice. Pentru fiecare grupă de studenÅ£i practicanÅ£i vor fi desemnaÅ£i profesorii coordonatori de practică pedagogică, care au competenÅ£e în domeniul didacticii specialităţii sau profesor de pedagogie, psihologie care are competenÅ£e în didactica învăţământului preÅŸcolar /primar;
  • StudenÅ£ii vor fi organizaÅ£i la începutul fiecărui an universitar de către coordonatorii de practică pedagogică pe subgrupe formate din 6 - 12 studenÅ£i;
  • Coordonatorul de practică pedagogică este responsabil cu organizarea ÅŸi coordonarea acestei activităţi: stabileÅŸte la începutul anului universitar subgrupele de studenÅ£i practicanÅ£i, contribuie la familiarizarea studenÅ£ilor cu instituÅ£ia de învăţământ, urmăreÅŸte prezenÅ£a studenÅ£ilor la activităţile de practică pedagogică, realizează la începutul fiecărui semestru instructajul de practică, evaluează portofoliile de practică, realizează colocviul de practică È™i completează catalogul;
  • Fiecare subgrupă va fi repartizată unui mentor de practică pedagogică, profesor în învăţământul preÅŸcolar /primar  cu atribuÅ£ii în coordonarea ÅŸtiinÅ£ifică, de specialitate ÅŸi metodică a studenÅ£ilor în vederea elaborării proiectelor de lecÅ£ie /activitate didactică, analizează ÅŸi avizează proiectele de activitate didactică /lecÅ£ie elaborate de studenÅ£i, asistă la activităţile didactice /lecÅ£iile de probă ÅŸi finale ale studenÅ£ilor, efectuează împreună cu întreaga grupă de studenÅ£i analiza lecÅ£iei /activităţilor didactice de probă, finale sau demonstrative, luând în consideraÅ£ie itemii de evaluare a unei lecÅ£ii, consemnează în fiÅŸa fiecărui student prezenÅ£a la activitatea didactică, precum ÅŸi observaÅ£ii asupra comportamentului studentului în timpul activităţilor didactice, aprecierile asupra lecÅ£iei finale ÅŸi nota acordată pentru aceasta, planifică activităţile instructiv – educative de probă ÅŸi finale ale studenÅ£ilor ÅŸi Å£ine o evidenţă clară a acestora;
  • Instructajul de practică pedagogică se efectuează la începutul fiecărui semestru de către coordonatorul de practică pedagogică ÅŸi mentori;
  • Practica pedagogică cuprinde următoarele categorii de activităţi:
  • asistenÅ£e la lecÅ£ii /activităţi didactice pentru observarea, consemnarea ÅŸi analiza demersurilor didactice, a comportamentului didactic al educatorului, a manifestărilor comportamentale ale elevilor / copiilor, pentru familiarizarea cu activităţi didactice specifice;
  • lecÅ£ii /activităţi didactice demonstrative susÅ£inute de mentor cu scopul prezentării unor modalităţi concrete de organizare ÅŸi desfăşurare a procesului de învăţământ;
  • lecÅ£ii /activităţi didactice de probă proiectate, organizate ÅŸi desfăşurate de studenÅ£ii practicanÅ£i sub îndrumarea ÅŸi în prezenÅ£a mentorului de practică pedagogică ÅŸi apreciate de către acesta;
  • lecÅ£ii /activităţi didactice finale proiectate, organizate ÅŸi desfăşurate de către studentul practicant ÅŸi evaluate de mentorul de practică pedagogică.
  • Fiecare student practicant are obligaÅ£ia să asiste pe parcursul unui semestru la activităţi didactice /lecÅ£ii demonstrative ÅŸi să completeze fiÅŸele de asistenţă corespunzătoare,  să susÅ£ină cel puÅ£in 2 activităţi didactice /lecÅ£ii de probă ÅŸi o activitate didactică /lecÅ£ie de probă finală;
  • Portofoliul de practică pedagogică cuprinde: fiÅŸele de asistenţă la lecÅ£ii, proiectele de activităţi didactice /lecÅ£ii susÅ£inute, vizate de mentor, fiÅŸa de prezenţă la activităţile de practică vizată de mentor, fiÅŸa cu notele obÅ£inute la lecÅ£iile de probă ÅŸi finale cu semnătura mentorului, alte documente /materiale didactice specifice cerute de coordonatorul de practică sau de către mentor;
  • StudenÅ£ii cadre didactice în învăţământul preÅŸcolar ÅŸi primar vor face dovada desfăşurării activităţilor didactice printr-o adeverinţă eliberată de instituÅ£ia ÅŸcolară în care îÅŸi desfăşoară activitatea; pentru cea de-a doua specializare vor defăşura activităţi didactice la instituÅ£iile de învăţământ repartizaÅ£i;
  • La programele de master – Management educaÈ›ional, EducaÈ›ie timpurie È™i Consiliere educaÈ›ională practica de specialitate inclusă în Planul de învățământ constă în desfășurarea de activități specifice de familiarizare cu domeniul, elaborare de proiecte manageriale, de parteneriate, de activități de consiliere educaÈ›ională, de activități diferenÈ›iate È™i personalizate etc. precum È™i proiecte de cercetare È™tiinÈ›ifică în respectivele domenii.

 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.