Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Româna English Français

Prezentarea programului de masterat în limba engleză 

Învățarea integrată a conținutului și a limbii străine pentru învățământul primar și preșcolar - Didactica disciplinelor non-lingvistice în limba engleză /

Content and Language Integrated Learning for Primary and Pre-school Teachers – Didactics of nonlinguistic subjects in English (C.L.I.L.)

 

 Misiunea programului de studii universitare 

Ancorată în necesitatea dezvoltării educației pentru a pregăti elevi care să funcționeze în spațiile globalizate plurilingve, misiunea programului de studii Învățarea integrată a conținutului și a limbii străine pentru învățământul primar și preșcolar - Didactica disciplinelor non-lingvistice în limba engleză / Content and Language Integrated Learning for Primary and Pre-school Teachers – Didactics of nonlinguistic subjects in English este de a forma cadrele didactice din învăţământul primar și preșcolar prin dezvoltarea competențelor de predare-învățare integrată a conținuturilor prin intermediul limbii engleze / utilizând metodologia CLIL. Elevii au nevoie de competențe și fluență în comunicare în limbi străine, altele decât limba maternă.  CLIL, învățarea integrata a unei limbi străine (engleză) și a conținuturilor disciplinelor de învățământ, îi poate ajuta pe elevi să realizeze acest lucru, fără să reclame o încărcare excesivă a orarului școlar și prin implicarea lor în secvențele de învățare transcuriculară.

Obiectivul general al programului de studii:

Obiectivul programului de studii Învățarea integrată a conținutului și a limbii străine pentru învățământul primar și preșcolar - Didactica disciplinelor non-lingvistice în limba engleză / Content and Language Integrated Learning for Primary and Pre-school Teachers – Didactics of nonlinguistic subjects in English este să formeze cadrele didactice din învățământul primar și preșcolar în implementarea metodologiei CLIL, oferindu-le o înțelegere cuprinzătoare a metodologiei CLIL, a strategiilor practice pentru implementare și a instrumentelor necesare pentru crearea unui mediu de învățare bilingv atractiv și eficient. Prin sesiuni interactive, proiecte colaborative și îndrumare de specialitate, studenții își vor dezvolta competențele necesare pentru a integra cu succes învățarea conținutului și a limbii engleze în cadrul lecțiilor lor. La finalizarea acestui program de studii de Masterat, studenții vor deține o bază solidă în metodologia CLIL, precum și experiență practică în proiectarea și implementarea lecțiilor CLIL. Aceștia vor fi pregătiți să creeze medii de învățare bilingve dinamice și eficiente, care să îmbunătățească atât înțelegerea conținutului, cât și competența lingvistică. Această formare va conferi cadrelor didactice capacitatea de a inova în practicile lor pedagogice și de a sprijini elevii în dobândirea competențelor lingvistice în mai multe limbi.

 

Competențele formate în cadrul programului de studii 

Competențe profesionale

CP1. Desfășoară activități educaționale (Planifică, desfășoară și supraveghează activități educaționale pentru o varietate de categorii de public, cum ar fi școlarii, studenții, grupurile specializate sau publicul.)

CP2. Aplică strategii didactice (Utilizează diferite abordări, stiluri de învățare și canale pentru instruirea elevilor și studenților, cum ar fi comunicarea de conținut în termeni pe care aceștia îi înțeleg, organizarea de discuții cu privire la claritate și repetarea argumentelor atunci când este necesar. Utilizează o gamă largă de instrumente și metodologii de predare adecvate pentru conținutul clasei, nivelul, obiectivele și prioritățile persoanelor care învață.)

CP3. Desfășoară activități de asigurare a calității conținutului (Efectuează validarea conținutului prin examinarea lui în conformitate cu standardele de calitate formală și funcțională, de utilizare și aplicabile.)

CP4. Identifică nevoi de formare (Analizeaza problemele de formare si identifica cerintele de formare ale unei organizatii sau ale unor persoane, astfel încât sa le ofere acestora o instruire adaptata la competentele dobândite anterior, la profilul, la mijloacele si la problemele acestora.)

CP5. Structurează informația (Organizează informații utilizând metode sistematice, cum ar fi modele mentale și în conformitate cu anumite standarde, pentru a facilita prelucrarea informațiilor pentru utilizatori și înțelegerea în ceea ce privește cerințele și caracteristicile specifice mediilor de producție.)

CP6. Utilizează diferite canale de comunicare (Utilizează diferite tipuri de canale de comunicare, cum ar fi comunicarea verbală, scrisă de mână, digitală și telefonică, cu scopul de a construi și a face schimb de idei sau de informații.)

CP7. Dezvoltă materiale educaționale digitale (Creează resurse și materiale pedagogice (învățare bazată pe tehnologii TIC, materiale video și audio cu scop educațional, programul educativ Prezi) utilizând tehnologii digitale pentru a transfera informațiile și gradul de conștientizare în vederea îmbunătățirii experienței cursanților.)

CP8. Dezvoltă conținut digital (Creează și editează conținut digital în diferite formate, se exprimă prin mijloace digitale.)

 

Competențe transversale

CT1. Da dovadă de auto-reflecție (Analizează în mod eficace, regulat și sistematic propriile acțiuni, performanțe și atitudini și face ajustările necesare, cautând oportunități de dezvoltare profesională pentru a elimina lacunele în materie de cunoștințe și practici în domeniile identificate);

CT2. Gândește analitic (Gândește folosind logica și raționamentul pentru a identifica punctele tari și punctele slabe ale soluțiilor alternative, concluziilor sau abordărilor problemelor)

 

Ocupații:

Designer instrucțional

 

Plan de învățământ 2025-2027

 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.