- Facultăți
- Facultatea de Științe ale Educatiei, Științe Sociale şi Psihologie
- Departamentul de Științe ale Educației
- Programe de master DSE
- ÎNVĂȚAREA INTEGRATĂ A CONȚINUTULUI ȘI A LIMBII (C.L.I.L.)
Prezentarea programului de masterat în limba engleză
Învățarea integrată a conținutului și a limbii străine pentru învățământul primar și preșcolar - Didactica disciplinelor non-lingvistice în limba engleză /
Content and Language Integrated Learning for Primary and Pre-school Teachers – Didactics of nonlinguistic subjects in English (C.L.I.L.)
Misiunea programului de studii universitare
Ancorată în necesitatea dezvoltării educației pentru a pregăti elevi care să funcționeze în spațiile globalizate plurilingve, misiunea programului de studii Învățarea integrată a conținutului și a limbii străine pentru învățământul primar și preșcolar - Didactica disciplinelor non-lingvistice în limba engleză / Content and Language Integrated Learning for Primary and Pre-school Teachers – Didactics of nonlinguistic subjects in English este de a forma cadrele didactice din învăţământul primar și preșcolar prin dezvoltarea competențelor de predare-învățare integrată a conținuturilor prin intermediul limbii engleze / utilizând metodologia CLIL. Elevii au nevoie de competențe și fluență în comunicare în limbi străine, altele decât limba maternă. CLIL, învățarea integrata a unei limbi străine (engleză) și a conținuturilor disciplinelor de învățământ, îi poate ajuta pe elevi să realizeze acest lucru, fără să reclame o încărcare excesivă a orarului școlar și prin implicarea lor în secvențele de învățare transcuriculară.
Obiectivul general al programului de studii:
Obiectivul programului de studii Învățarea integrată a conținutului și a limbii străine pentru învățământul primar și preșcolar - Didactica disciplinelor non-lingvistice în limba engleză / Content and Language Integrated Learning for Primary and Pre-school Teachers – Didactics of nonlinguistic subjects in English este să formeze cadrele didactice din învățământul primar și preșcolar în implementarea metodologiei CLIL, oferindu-le o înțelegere cuprinzătoare a metodologiei CLIL, a strategiilor practice pentru implementare și a instrumentelor necesare pentru crearea unui mediu de învățare bilingv atractiv și eficient. Prin sesiuni interactive, proiecte colaborative și îndrumare de specialitate, studenții își vor dezvolta competențele necesare pentru a integra cu succes învățarea conținutului și a limbii engleze în cadrul lecțiilor lor. La finalizarea acestui program de studii de Masterat, studenții vor deține o bază solidă în metodologia CLIL, precum și experiență practică în proiectarea și implementarea lecțiilor CLIL. Aceștia vor fi pregătiți să creeze medii de învățare bilingve dinamice și eficiente, care să îmbunătățească atât înțelegerea conținutului, cât și competența lingvistică. Această formare va conferi cadrelor didactice capacitatea de a inova în practicile lor pedagogice și de a sprijini elevii în dobândirea competențelor lingvistice în mai multe limbi.
Competențele formate în cadrul programului de studii
Competențe profesionale
CP1. Desfășoară activități educaționale (Planifică, desfășoară și supraveghează activități educaționale pentru o varietate de categorii de public, cum ar fi școlarii, studenții, grupurile specializate sau publicul.)
CP2. Aplică strategii didactice (Utilizează diferite abordări, stiluri de învățare și canale pentru instruirea elevilor și studenților, cum ar fi comunicarea de conținut în termeni pe care aceștia îi înțeleg, organizarea de discuții cu privire la claritate și repetarea argumentelor atunci când este necesar. Utilizează o gamă largă de instrumente și metodologii de predare adecvate pentru conținutul clasei, nivelul, obiectivele și prioritățile persoanelor care învață.)
CP3. Desfășoară activități de asigurare a calității conținutului (Efectuează validarea conținutului prin examinarea lui în conformitate cu standardele de calitate formală și funcțională, de utilizare și aplicabile.)
CP4. Identifică nevoi de formare (Analizeaza problemele de formare si identifica cerintele de formare ale unei organizatii sau ale unor persoane, astfel încât sa le ofere acestora o instruire adaptata la competentele dobândite anterior, la profilul, la mijloacele si la problemele acestora.)
CP5. Structurează informația (Organizează informații utilizând metode sistematice, cum ar fi modele mentale și în conformitate cu anumite standarde, pentru a facilita prelucrarea informațiilor pentru utilizatori și înțelegerea în ceea ce privește cerințele și caracteristicile specifice mediilor de producție.)
CP6. Utilizează diferite canale de comunicare (Utilizează diferite tipuri de canale de comunicare, cum ar fi comunicarea verbală, scrisă de mână, digitală și telefonică, cu scopul de a construi și a face schimb de idei sau de informații.)
CP7. Dezvoltă materiale educaționale digitale (Creează resurse și materiale pedagogice (învățare bazată pe tehnologii TIC, materiale video și audio cu scop educațional, programul educativ Prezi) utilizând tehnologii digitale pentru a transfera informațiile și gradul de conștientizare în vederea îmbunătățirii experienței cursanților.)
CP8. Dezvoltă conținut digital (Creează și editează conținut digital în diferite formate, se exprimă prin mijloace digitale.)
Competențe transversale
CT1. Da dovadă de auto-reflecție (Analizează în mod eficace, regulat și sistematic propriile acțiuni, performanțe și atitudini și face ajustările necesare, cautând oportunități de dezvoltare profesională pentru a elimina lacunele în materie de cunoștințe și practici în domeniile identificate);
CT2. Gândește analitic (Gândește folosind logica și raționamentul pentru a identifica punctele tari și punctele slabe ale soluțiilor alternative, concluziilor sau abordărilor problemelor)
Ocupații:
Designer instrucțional
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...
Biblioteca Digitală a Centrului Universitar Pitești
Biblioteca Digitală a Centrului Universitar Pitești și bibliografiile în format digital un nou serviciu esențial pentru studiul online, destinat utilizatorilor - Ghid pentru accesare...
ANUNȚ - Posturi vacante Proiect PRIMSTUD ( 6 Februarie 2025 )
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București - Centrul Universitar Pitești anunță scoaterea la concurs a următoarelor posturi vacante în cadrul proiectulu...
Proces - Verbal evaluare și selecție a dosarelor de concurs Încheiat astăzi: 12.02.2025 Proiect PRIMSTUD
Proces - Verbal evaluare și selecție a dosarelor de concurs Încheiat astăzi: 12.02.2025 Proiect PRIMSTUD
Raport final / Nr. înregistrare: P11/PRIMSTUD/120/17.02.2025
Raport final / Nr. înregistrare: P11/PRIMSTUD/120/17.02.2025
Notă de Informare Proiect PRIM STUD
NOTĂ DE INFORMARE PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL în vederea derulării procesului de selecție a elevilor și studenților candidați pentru constituirea grupului țin...
ANUNT SELECTIE STUDENTI - PRIM STUD
ANUNT SELECTIE STUDENTI - PRIM Stud Prezentare Procedura de recrutare mai 2025