Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

**************************************************************************************************

Prezentarea modului de desfășurare a activităților în cadrul Centrului IFR

**************************************************************************************************

Învăţământul cu frecvenţă redusă în Universitatea din PiteÅŸti este organizat ÅŸi funcÅ£ionează având la bază:

  • Legea EducaÅ£iei NaÅ£ionale nr. 1/2011, cu modificările È™i completările ulterioare;
  • Metodologia de evaluare externă, standardele de referință È™i lista indicatorilor de performanță a AgenÈ›iei Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior - H.G. 915/2017;
  • Standarde specifice privind evaluarea externă a calităţii programelor de studii universitare de licenţă ÅŸi programelor de studii universitare de master la ID ÅŸi IFR, aferente comisiei de specialitate nr.13 ID/IFR, elaborate de către AgenÅ£ia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, cu aplicare din 01.10.2020;
  • Legea 288/24.06.2004 privind organizarea studiilor universitare, modificată prin O.U.G. nr. 78/2005 È™i Legea nr. 49/2013 ÅŸi O.U.G. 96/2016;
  • O.M. 6251/2012 privind aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea, desfășurarea È™i normarea activităților didactice la formele de învăţământ la distanţă ÅŸi cu frecvenţă redusă la nivelul învăţământului superior;
  • H.G. 1011/2001 È™i H.G. 1175/2006 privind organizarea ÅŸi funcÅ£ionarea programelor ID/IFR în învăţământul superior;

Universitatea din PiteÅŸti a trecut la organizarea formei de învăţământ cu frecvenţă redusă, coordonată de către un Departament, în urma ÅŸedinÅ£ei de Birou al Senatului din data de 27.01.2003.

În temeiul Legii 1/2011 ÅŸi al Cartei universităţii, Senatul a hotărât, în cadrul ÅŸedinÅ£ei din data de 25.07.2011, ca forma de învăţământ cu frecvenţă redusă să fie organizată prin Centrul pentru Învăţământ cu Frecvenţă Redusă.

**************************************************************************************************

Organizarea Centrului IFR

**************************************************************************************************

Centrul I.F.R. este subordonat direct Prorectorului pentru calitatea învățământului È™i programe universitare, conform Organigramei UniversitaÅ£ii din PiteÈ™ti.

Conform Organigramei Centrului IFR È™i a Regulamentului de organizare È™i funcÈ›ionare, Centrul este condus de Consiliul Centrului IFR, prezidat de Directorul Centrului IFR.

Activitatea Centrului IFR se desfăşoară conform prevederilor Regulamentului de organizare ÅŸi funcÅ£ionare, elaborat în conformitate cu prevederile Cartei universităţii ÅŸi ale legislaÅ£iei în vigoare ÅŸi aprobat de Senat, în ÅŸedinÅ£a din data de 20.12.2021.

În organizarea ÅŸi coordonarea învăţământului cu frecvenţă redusă, Centrul IFR porneÅŸte de la următoarele principii fundamentale: 

  • programele de studiu IFR din cadrul Universităţii din PiteÅŸti se derulează numai pentru specializări acreditate la forma de învăţământ cu frecvenţă;
  • programele de studii universitare la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă din universitate sunt organizate pentru ciclul de studii de licenţă;
  • durata studiilor pentru programele IFR este aceeaÅŸi cu a programelor de studii pentru forma de învăţământ cu frecvenţă;
  • structura planurilor de învăţământ pentru programele IFR respectă întocmai structura planurilor de la forma de învăţământ cu frecvenţă;
  • diplomele ÅŸi certificatele de studii universitare eliberate de Universitatea din PiteÅŸti pentru aceleaÅŸi programe de studii, indiferent de forma de învăţământ absolvită, sunt echivalente.

Centrul IFR coordonează următoarele programe de studiu acreditate, toate din Facultatea de Științe Economice și Drept:

  • Contabilitate ÅŸi informatică de Gestiune (durata: 3 ani, număr credite: 180)
  • Drept (durata: 4 ani, număr credite: 240);
  • Economia ComerÅ£ului, Turismului ÅŸi Serviciilor (durata: 3 ani, număr credite: 180);
  • FinanÅ£e È™i Bănci (durata: 3 ani, număr credite: 180);
  • Management (durata: 3 ani, număr credite: 180).

************************************************************************************************** 

Proiectarea, realizarea È™i distribuirea resurselor de învățământ    

**************************************************************************************************

Proiectarea realizarea/actualizarea È™i distribuirea resurselor de învățământ la forma IFR se realizează conform Procedurii de elaborare, actualizare periodică È™i monitorizare a materialelor de studiu utilizate în procesul educaÈ›ional la forma de învățământ cu frecvență redusă (I.F.R.). 

StudenÅ£ii la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă completează prin autoinstruire pregătirea teoretică. În acest scop, cadrele didactice pun la dispoziÈ›ia studenÈ›ilor resurse de învaÈ›are în format ID-IFR pe platforma de e-learning, pe care toÈ›i studenÈ›ii o pot accesa pe bază de user È™i parolă.

Politica Centrului IFR prevede încărcarea pe platforma de e-learning a Universităţii a materialelor didactice necesare autoinstruirii studenÅ£ilor IFR  (https://learn.upit.ro/), de unde aceÈ™tia le pot accesa din contul personal, pe bază de user È™i parolă.

Suportul de curs pentru autoinstruire aferent unei discipline poate fi proiectat ca un material de studiu care integrează diferite resurse de învățare în acord cu fiÈ™a disciplinei È™i ghidează studentul pentru utilizarea lor.

Materialele de studiu aferente programelor de studii IFR sunt adaptate autoinstruirii È™i se realizează integral în tehnologie ID. Acestea au în vedere diversitatea de conÈ›inut a disciplinelor din planul de învățământ.

Centrul IFR pune la dispoziÈ›ia cadrelor didactice Ghidul pentru elaborarea/actualizarea materialelor de studiu în tehnologia ID- IFR.

Pentru o documentare mai amplă, studenÅ£ii IFR au asigurat accesul la Biblioteca Universităţii, al cărei volum de carte în domeniul este cuprinzător ÅŸi actualizat.

**************************************************************************************************

Organizarea şi desfăşurarea activităţilor didactice

**************************************************************************************************

În planul de învăţământ la forma cu frecvenţă redusă, fiecare disciplină are prevăzute cu activităţi de tip aplicativ (seminarii, laboratoare, proiecte), respectând numărul de ore din planul de învăţământ la forma cu frecvenţă È™i activitatea de autoinstruire cu acelaÈ™i număr de ore pentru activitățile de curs din planul de invățământ IF.

Orarele sunt disponibile la avizierele facultăţilor şi pe site-ul universității.

Perioadele de pregătire aplicativă se desfăşoară în timpul semestrului, la sfârÅŸit de săptămână (vinerea începând cu ora 16.00, sâmbăta ÅŸi duminica).

Personalul didactic implicat în activităţile didactice directe ÅŸi de coordonare la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă este format din titularii (coordonatorii) de disciplină, È™i cadrele didactice care desfăşoară activităţi didactice directe (S,P,L).

Titularii (Coordonatorii) de disciplină sunt cadre didactice titulare sau asociate ale Universităţii din PiteÅŸti, care au rolul de a coordona studiul la disciplinele din planul de învăţământ, astfel încât studenÅ£ii IFR să fie la fel de bine pregătiÅ£i ca È™i cei de la învăţământul cu frecvenţă. În acest scop, titularii elaborează materiale de studiu în format IFR, organizează consultaÅ£ii săptămânale, aprobate de departament ÅŸi anunÅ£ate studenÅ£ilor la începutul semestrului. Coordonatorii de disciplină examinează studenÅ£ii în sesiunile de examene, asistaÅ£i de cadrele didactice care au desfăşurat activităţile educaÅ£ionale directe.

Cadrele didactice care desfăşoară activităţi didactice directe (S.P.L.) sunt cele care realizează activităţile aplicative obligatorii din planurile de învăţământ (seminarii, laboratoare, lucrări practice, proiecte), identice cu cele de la învăţământul cu frecvenţă, planificate conform orarului.

La nivelul fiecărui program ÅŸi fiecărui an de studiu se stabileÅŸte câte un îndrumător de an, tutore-consilier, un cadru didactic care îndrumă studentul pe parcursul perioadei de ÅŸcolarizare. Acesta organizează întâlniri directe cu studenÅ£ii IFR pe care îi îndrumă, stabileÅŸte modalităţile de interacÅ£iune cu aceÅŸtia. Scopul acestor întâlniri ÅŸi discuÅ£ii directe sau online este de a informa studenÅ£ii IFR cu privire la derularea programului de studiu, a planurilor de învăţământ, alegerea disciplinelor opÅ£ionale la începutul anului universitar etc.

De asemenea, tutorele este implicat în consilierea studenÈ›ilor în vederea utilizării platformei.

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.