- Facultăți
- Facultatea de Stiinte Economice și Drept
- CENTRUL ÎNVĂȚĂMÂNT FRECVENȚĂ REDUSĂ
- Practică de specialitate
Practica se organizează în baza ConvenÅ£iei cadru privind efectuarea stagiului de practică, sub forma unui acord încheiat între organizatorul de practică ÅŸi partenerul de practică.
- Pentru programele de studii de licenţă din domeniul economic, practica de specialitate se desfăşoară pe durata celor 14 săptămâni ale semestrului patru (semestrul al doilea din anul II de studii), câte 6 ore / săptămână, reprezentând în total 84 de ore.
- Pentru programul de studii Drept, practica de specialitate se desfășoară în anul al II-lea, al III-lea È™i al IV-lea.
Procedură privind efectuarea stagiului de practică în cadrul programelor de studii universitare de licenţă/masterat https://www.upit.ro/_document/37922/procedura_practica_sem_2_2019-2020.pdf
**************************************************************************************************************************************************************************************************
Stagiul de practică este activitatea obligatorie pentru studenÅ£i în planurile de învăţământ ale programelor de licenţă. Practica studenÅ£ilor Facultăţii de ÅžtiinÅ£e Economice È™i Drept se desfăşoară în cadrul unor organizaÅ£ii/instituÅ£ii al căror profil de activitate este compatibil cu cel al domeniilor de pregătire oferite în cadrul programelor de studii. Practica se organizează în baza ConvenÅ£iei cadru privind efectuarea stagiului de practică, sub forma unui acord încheiat între organizatorul de practică ÅŸi partenerul de practică. Obiectivele educaÅ£ionale ce urmează a fi atinse, competenÅ£ele ce urmează a fi obÅ£inute prin stagiul de practică, precum ÅŸi modalităţile de derulare a stagiului de practică sunt prevăzute în cadrul Portofoliului de practică, document anexat ConvenÅ£iei cadru.
În conformitate cu planurile de învăţământ ale programelor de studii de licență IFR, studenÅ£ii efectuează stagiul de practică astfel:
- pentru programul de studii DREPT, practica de specialitate este prevăzută ca disciplină obligatorie în anul IV de studii, reprezentând 56 de ore;
- pentru programele de studii CONTABILITATE ȘI INFORMATICÄ‚ DE GESTIUNE, ECONOMIA COMERÈšULUI, TURISMULUI ȘI SERVICIILOR, MANAGEMENT, practica de specialitate se desfășoară pe durata ultimelor 3 săptămâni ale semestrului al 2-lea din anul II, reprezentând 84 de ore.
StudenÅ£ii de la învățământul cu frecvență redusă desfăşoară practica în instituÅ£ii/unităţi economice, în instituÅ£ii juridice, instanÅ£e judecătoreÅŸti, parchetele de pe lângă instanÅ£ele judecătoreÅŸti, cabinete individuale de avocatură, birouri notariale, birouri de executori judecătoreÅŸti, organe ale administraÅ£iei publice locale, care pot să asigure în condiÅ£ii corespunzătoare desfăşurarea stagiului de practică în conformitate cu fiÈ™a disciplinei.
StudenÅ£ii IFR au posibilitatea să opteze între următoarele modalităţi de efectuare a stagiului de practică:
- pentru programele de studii cu profil economic:
- într-o unitate economică sau instituÅ£ie publică propusă ÅŸi contactată de către student, identificarea locului de desfăşurare a practicii fiind sarcina directă a studentului; stagiul de practică se va desfăşura sub îndrumarea ÅŸi controlul specialiÅŸtilor din unitatea respectivă. Responsabilul de practică pentru fiecare specializare va contacta instituÅ£ia respectivă în vederea încheierii ConvenÅ£iei de practică.
- într-o unitate unitate economică sau instituÅ£ie publică la care studentul va fi repartizat de către Centrul IFR sau FSED; stagiul de practică se efectuează în baza convenÅ£iilor încheiate de Centrul IFR È™i Facultatea de ÅžtiinÅ£e Economice È™i Drept cu unităţile respective.
- pentru programele de studii cu profil drept și administrație publică
- într-un cabinet individual de avocatură, birou notarial sau birou de executare judecătorească propus ÅŸi contactat de către student, identificarea locului de desfăşurare a practicii fiind sarcina directă a studentului; stagiul de practică se va desfăşura sub îndrumarea ÅŸi controlul specialiÅŸtilor din unitatea respectivă. Responsabilul de practică pentru fiecare specializare va contacta instituÅ£ia respectivă în vederea încheierii ConvenÅ£iei de practică.
- într-un cabinet individual de avocatură, birou notarial, birou de executare judecătorească, într-o instanţă judecătorească sau parchetul de pe lângă instanÅ£a judecătorească la care studentul va fi repartizat de către Centrul IFR sau FSED; stagiul de practică se efectuează în baza convenÅ£iilor încheiate de Centrul IFR È™i Facultatea de ÅžtiinÅ£e Economice È™i Drept cu unităţile respective.
Reglementarea activităţii de practică între Centrul IFR/Facultatea de ÅžtiinÅ£e Economice È™i Drept ÅŸi partenerul de practică se face prin semnarea ConvenÅ£iei cadru. Analiza ÅŸi validarea locurilor de practică propuse de către studenÅ£i se realizează de către cadrele didactice responsabile de practica studenÅ£ilor, înainte de semnarea ConvenÅ£iilor cu instituÅ£iile sau firmele respective.
Portofoliul de practică se stabileÅŸte de comun acord între cadrul didactic supervizor, studentul IFR practicant ÅŸi tutorele desemnat de partenerul de practică. Portofoliul de practică va urmări detalierea tematicii cadru în funcÅ£ie de domeniul de activitate ÅŸi particularităţile instituÅ£iei în care se va desfăşura stagiul de practică.
RecunoaÅŸterea stagiului de practică se realizează prin acordarea punctelor de credit prevăzute în planul de învăţământ de către cadrul didactic responsabil de practică.
Cadrul didactic supervizor ÅŸi tutorele evaluează practicantul în ceea ce priveÅŸte nivelul de dobândire a competenÅ£elor profesionale, cât ÅŸi comportamentul ÅŸi modalitatea de integrare a practicantului în activitatea partenerului de practică (disciplină, punctualitate, responsabilitate în rezolvarea sarcinilor, respectarea regulamentului de ordine interioară al unității economice/instituÅ£iei publice etc.).
În cadrul colocviului de practică, studentul IFR prezintă rezultatele activităţii practice într-un caiet de practică, conform cerinÅ£elor cadrului didactic responsabil cu activitatea de practică. Raportarea va include obiectivele prevăzute în portofoliul de practică: activităţile desfăşurate ÅŸi competenÅ£ele profesionale dobândite; autoevaluarea activităţii desfăşurate.
Stagiul de practică va fi recunoscut în cadrul colocviului de practică numai dacă sunt îndeplinite următoarele condiÅ£ii:
- există ConvenÅ£ia cadru încheiată între Centrul IFR/Facultea de ÅžtiinÅ£e Economice È™i Drept ÅŸi partenerul de practică;
- studentul IFR a efectuat practica într-o unitate economică/instituÅ£ie dintr-un domeniu direct legat de specializarea sa, folosind ÅŸi dobândind cunoÅŸtinÅ£e relevante pentru practicarea profesiei pentru care se pregăteÅŸte, având ca referinţă portofoliul de practică;
- studentul IFR a prezentat activitatea de practică ÅŸi a dovedit cunoaÅŸterea aspectelor prevăzute în portofoliul de practică.
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERÄ‚ FEROVIARÄ‚ È™i S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din PiteÈ™ti Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
InformaÈ›ii studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul EducaÈ›iei, pentru a È™asea oarÄ...
Al 10-lea Congres al Matematicienilor Români, Universitatea din Pitești, 30 iunie - 5 iulie 2023
Universitatea din PiteÈ™ti va găzdui, în perioada 30 iunie - 5 iulie 2023, cel de-al 10-lea Congres al Matematicienilor Români, congres organizat în comun de SecÈ›...
Care sunt veniturile medii ale unui student român? Care sunt caracteristicile generale ale unui student care ia bursă? Ce proporție a studenților lucrează în timpul facultății și în ce fel l
Care sunt veniturile medii ale unui student român? Care sunt caracteristicile generale ale unui student care ia bursă? Ce proporÈ›ie a studenÈ›ilor lucrează în timpul facultăț...
TABERE STUDENȚEȘTI 2023
Perioada de depunere a cererilor este 24.05 – 14.06.2023 Pentru nai nulte detalii accesaÈ›i link-ul https://www.upit.ro/ro/relatii-cu-mediul-socio-economic/stud/tabere-studentesti1
GOLDPLAST Group
#GOLDPLAST had the honour to host in its plant Dr. Eng. Dumitru Chirlesan, Rector of the University of Pitesti, for the inauguration of the new production line in Topoloveni. We are proud to share ...
NOUTĂȚI ANOSR
NOUTĂȚI ANOSR Activitate_ANOSR_2015-2016 Adresă_ANOSR Universitatea din Pitești ANOSR_Viitorul_Implică_Studenții_15_obiective_pentru_educație Propuneri_ANOSR_Legea_bugetului_2017...