Româna         English         Français        

Universitatea din Pitesti

Tot ce trebuie să știți despre mobilitățile studențești Erasmus+

 

Cine poate candida? Criterii de eligibilitate

  •  trebuie să fiți înmatriculați la Universitatea din Pitești
  • puteți aplica pentru o mobilitate Erasmus+ indiferent de domeniul de studiu, dar să

nu depășiti durata de maximum 12 luni per ciclu de studiu;

  • pentru mobilitățile de studiu, trebuie să fiți înregistrat cel puțin în al doilea an al ciclului de licență sau în anul I la masterat sau doctorat. De plasamente pot beneficia și studenții din anul I de licență și absolvenții (în primul an de la obținerea diplomei).

 

Ce înseamnă o mobilitate de studiu/plasament?

Mobilitatea de studiu permite studenților să petreacă o periodă cuprinsă între 3 si 12 luni, într-o altă țară, la o universitate partenerpă, cu scopul de a studia.

Mobilitatea de plasament  este o perioadă de formare profesională, cuprinsă între 2 luni și 12 luni, petrecută într-o întreprindere sau organizație, cu scopul de a ajuta studenții să se adapteze la cerințele pieței de muncă, să  dobândeasca competențe specifice și experiență profesională.

 

Când se poate efectua mobilitatea?

Studii: în primul sau al doilea semestru, conform calendarului academic al universităţii gazdă. Studenții în an terminal pot efectua mobilitatea doar în primul semestru, deoarece cel de-al doilea este dedicat pregătirii lucrării de licență/disertație.

Plasament: în primul sau al doilea semestru, inclusiv pe durata vacanței de vară.

 

Care este valoarea sprijinului financiar?

Puteți primi un grant Erasmus+ care să vă acopere o parte dintre costurile de transport și de subzistență. Valoarea acestuia poate varia în funcție de costurile din țara de destinație. Pentru mobilitatile de studiu, sprijinul financiar lunar este de 470 EUR/520 EUR, iar pentru mobilitatile de plasament este de 670EUR/720EUR.

În calitate de student Erasmus+, veți fi scutit de taxele de școlarizare, de înscriere, de examinare și de acces la laboratoarele și librăriile universității gazdă.

 

Dacă am posibilități financiare reduse,  pot beneficia de o mobilitate Erasmus?

Conform prevederilor Ghidului Programului ERASMUS+, Universitatea din Pitesti va  acorda un sprijin financiar suplimentar tuturor studenților selectați pentru stagii de studiu ERASMUS+ care îndeplinesc condițiile necesare obținerii unei burse sociale. Astfel, pe lângă grantul Erasmus, studenții ce provin din medii financiare defavorizate beneficiază de un supliment lunar de 200 EUR.

 

Cum pot participa?

Dupa consultarea listei cu locurile disponibile (o puteti gasi pe site-ul si pagina de facebook a facultatii), trebuie să vă alegeți trei optiuni, să vă întocmiți dosarul de candidatură și să îl transmiteți coordonatorului Erasmus+ din facultatea dvs.

Informații suplimentare găsiți la  adresa web https://www.upit.ro/ro/international/erasmusplus, respectiv pe  paginile de Facebook Viața studențească – Universitatea din Pitești (https://www.facebook.com/UniversitateadinPitesti/) și International Relations, University of Pitești (https://www.facebook.com/InternationalRelations.UPIT/), dar și pe grupul de Facebook Upit Erasmus+ (https://www.facebook.com/groups/595500923990705/).  

 

Care sunt criteriile de selecție?

  - să aveți rezultate academice bune în toate sesiunile de examene anterioare;

 -  să prezentați o scrisoare de intenţie (motivare a solicitării mobilităţii).

 

Ce trebuie sa conțină dosarul de candidatură?

Minimul la dosarul de selecție (fișierele electronice se trimit coordonatorului Erasmus+):

1)        Cerere în care să se exprime opțiunile cu privire la stagiu (maxim 3);

2)        Curriculum Vitae în format Europass, actualizat și semnat;

3)        Scrisoare de intenție (maxim 1 pagină), în care să se precizeze obiectivele participării la un stagiu  Erasmus+, motivele pentru participarea la selecţia pentru un stagiu Erasmus+  la o anumită instituție parteneră, preferinţa pentru o anumită ţară străină, ţeluri în cariera personală.

4)        Copie a cărţii de identitate.

Ulterior, dosarul va fi completat cu celelalte documente.

 

Care sunt etapele derulării mobilității? Ce trebuie să fac eu și ce face Biroul Erasmus+?

Înainte de mobilitate

 Înainte de plecarea în mobilitate, studentul trebuie să aibă dosarul complet, care să conțină toate cele menționate anterior și să realizeze evaluarea inițială a testului lingvistic oferit de platforma OLS. După realizarea acestui test, studentul va primi un suport de curs. În momentul în care studentul va primi scrisoarea de invitație de la instituția parteneră și/ sau Anexa 1 semnată, Biroul Erasmus+ va întocmi contractul dintre student și Universitatea din Pitești, prin care se asigură finanțarea mobilității. Contractul nu poate fi realizat fără cel puțin unul dintre aceste documente.

 Pentru perioada mobilității, studentul va primi 80% din suma totală, restul de 20% fiind virați după depunerea tuturor documentelor menționate la subpunctul Încheierea mobilității.

 În timpul mobilității

 În timpul mobilității Erasmus+ pentru studiu/ plasament, participantul trebuie să frecventeze cursurile universității partenere, să participe la toate activitățile dedicate studenților Erasmus și să reprezinte Universitatea din Pitești prin acțiuni de promovare, în măsura în care acestea sunt posibile. De asemenea, studentul trebuie să completeze, dacă este cazul, Anexa I, During the Mobility, care va fi transmisă electronic Biroului Erasmus+ al Universității din Pitești.

 În timpul desfășurării stagiului, studentul este obligat să acceseze cursul lingvistic online oferit de platforma OLS, principalul scop fiind îmbunătățirea nivelului de limbă străină.

 La încheierea mobilității

 La încheierea mobilității Erasmus+ pentru studiu/ plasament , studentul se va prezenta la Biroul Erasmus+ cu următoarele documente:

  • foaia matricolă sau alte forme de evaluare pentru studiu/ certificatul de plasament (Traineeship Certificate) sau alte forme de evaluare care să ateste activitatea desfășurată în cadrul instituției partenere;
  • Certificatul Erasmus (Anexa V), care să respecte datele din contractul financiar încheiat între student și Universitatea din Pitești;
  • Realizarea evaluării finale OLS;
  • Completarea chestionarului UE, transmis studentului pe mail.

  

 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.