- Facultăți
- Facultatea de Mecanica si Tehnologie
- Departamentul Autovehicule și Transporturi
- Poli Auto Fest
- Trabant vw golf 6 GTI
Trabantul – "buburuza estului", o iubire eternă
Astăzi, 30 aprilie, se împlinesc 31 de ani de când, la fabrica de automobile de la Zwickau, în Germania, ieÅŸea pe poartă ultimul model fabricat de Trabant, maÅŸina-simbol al fostei Germanii de Est în anii comunismului. În anii '50, după naÈ›ionalizarea fabricii de automobile Auto Union, guvernul comunist din RDG a hotărât că trebuie să regândească fabricarea de automobile, cu scopul de a crearea noi locuri de muncă, de a reduce numărului mare al celor care se refugiau în Germania de Vest È™i de a concura cu Volkswagen-ul fabricat în RFG care se bucura de un mare succes pe piaÈ›a internaÈ›ională. În 1954 apare primul proiect de fabricare a unei maÅŸini economice de dimensiuni reduse, un autoturism cu motor în doi timpi care nu putea dezvolta o viteză mai mare de 100 km/h. MaÅŸina avea tracÈ›iunea pe față, un motor transversal È™i suspensie independentă, caracteristici neobiÈ™nuite pentru acele vremuri. Åži fiindcă metalul era o resursă limitată în Republica Democrată Germană, prototipul lui „Trabi” folosea materia primă disponibilă la acea vreme: era făcută din plastic întărit numit Duroplast, produs din materiale reciclate precum fibre de bumbac presate, catran sintetic È™i cârpe provenite din Uniunea Sovietică. La data 7 noiembrie 1957, primul „Trabi” a ieÈ™it pe linia de producÈ›ie a fabricii „VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau”. La fabrica din Zwickau au fost produse, de-a lungul impului, patru modele, însumând un număr total de 3.051.385 automobile, preÅ£ul unui exemplar fiind de 7.450 mărci est-germane. ProducÅ£ia anuală era de 34.000 de unităţi în 1964, 100.000 în 1973 ÅŸi 150.000 în anul 1989, cea mai ridicată rată anuală de fabricaÅ£ie din istoria mărcii.
Sursa: www.radioromania.ro
Proprietar:
Vlad TURCESCU, inginer AR UPIT, promoția 2021
Proprietar:
Iulian ALDOIU, inginer AR UPIT, promoția 2017
Proprietar:
Cătălin RĂPIȚEANU, inginer AR UPIT, promoția 2005
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERÄ‚ FEROVIARÄ‚ È™i S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din PiteÈ™ti Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
InformaÈ›ii studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul EducaÈ›iei, pentru a È™asea oarÄ...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior È™i în spiritul transparenÈ›ei decizionale È™i asumării responsabi...
Anunț privind desfășurarea concursului de ocupare a funcțiilor de DECAN din cadrul facultăților UNST POLITEHNICA București pentru mandatul 2024 – 2029
AnunÈ› privind desfășurarea concursului de ocupare a funcÈ›iilor de DECAN din cadrul facultăților UNST POLITEHNICA BucureÈ™ti pentru mandatul 2024 – 2029
GOLDPLAST Group
#GOLDPLAST had the honour to host in its plant Dr. Eng. Dumitru Chirlesan, Rector of the University of Pitesti, for the inauguration of the new production line in Topoloveni. We are proud to share ...
NOUTÄ‚ÈšI ANOSR
NOUTĂȚI ANOSR Activitate_ANOSR_2015-2016 Adresă_ANOSR Universitatea din Pitești ANOSR_Viitorul_Implică_Studenții_15_obiective_pentru_educație Propuneri_ANOSR_Legea_bugetului_2017...