PREZENTAREA
PROGRAMULUI DE STUDII MASTERALE
DIDACTICA LIMBILOR STRÄ‚INE [D.L.S.]
ARGUMENT
Necesitatea crescândă a pregătirii didactico-metodice a profesorilor de limbi mederne din învăţământul preuniversitar, manifestată prin solicitări multiple din partea acestora, precum ÅŸi reformele structurale ÅŸi funcÅ£ionale ale ÅŸcolii româneÅŸti, ca urmare a alinierii la standardele învăţământului european, au determinat conucerea Facultăţii de ÅžtiinÅ£e ale EducaÅ£iei să propună înfiinÅ£area unui masterat de didactica limbilor moderne, cu domeniile engleză ÅŸi franceză.
Printre argumentele care au stat la baza demersului nostru evidenţiem următoarele:
- în majoritatea ţărilor membre ale Uniunii Europene masteratele în domeniul didacticii limbilor străine funcÅ£ionează în cadrul Facultăţilor de ÅžtiinÅ£e ale EducaÅ£iei;
- misiunea de învăţământ ÅŸi de cercetare ÅŸtiinÅ£ifică se încadrează în profilul ÅŸi specializarea facultăţii noastre;
- este o specializare foarte solicitată, întrucât sunt puÅ£ine universităţi în Å£ara noastră în care funcÅ£ionează un astfel de masterat;
- toÅ£i membrii Departamentului de Metodici È™i ȘtiinÈ›e Aplicate au titlul ÅŸtiinÅ£ific de doctor în specialitatea propusă sau sunt doctoranzi în ani terminali.
Didactica limbilor engleză şi franceză, ca limbi străine, este domeniul de cercetare destinat insuşirii de către absolvenţii facultăţilor de litere şi de limbi străine (sectiile de limbi moderne) a celor mai actuale tipuri de abordare didactica a celor două limbi din perspectiva unor teorii lingvistice si pragmatice recente.
Programul de masterat este bazat pe contrastivitate în limbã ÅŸi didactică, oferind posibilitãÅ£i de specializare postuniversitarã în domenii de interferenÅ£ã, sintezã ÅŸi interdisciplinaritate, mai puÅ£in abordate în învăţământul din România. Tematica pe care îÅŸi propune sã o abordeze programul de masterat ÅŸi-a dovedit pe deplin utilitatea teoreticã ÅŸi aplicativã într-o primã etapă de cercetare ÅŸi aplicare, atât în contextul lingvisticii mondiale cât ÅŸi în cel al lingvisticii româneÅŸti.
Astfel, la începutul anilor '70 ai secolului XX, ÅŸcoala lingvisticã americanã a lansat curentul denumit analizã contrastivã, având ca obiectiv principal studierea asemãnãrilor ÅŸi deosebirilor dintre limbile naturale la nivelele fonologic, morfologic, sintactic ÅŸi semantic.
Prin disciplinele prevãzute în planul de învãÅ£ãmânt al cursului de masterat sunt asigurate corelaÅ£ii strânse între fundamentele teoretice ÅŸi activitatea de predare a limbilor strãine, punându-se accent deosebit asupra relevãrii dificultãÅ£ilor întâmpinate de subiecÅ£ii români în însuÅŸirea limbilor strãine, prin introducerea perspectivei contrastive în abordarea problemelor specifice de didactica limbilor strãine.
Programul de masterat cu titlul Didactica limbilor străine [DLS] a fost acreditat de către ARACIS, conform OM 4630/11.08.2010.
COORDONATOR PROGRAM: Lect. univ. dr. Silvia Ciornei
I. SCOPUL programul de masterat „DIDACTICA LIMBILOR STRÄ‚INE” - vizează profesionalizarea în domeniul didacticii limbilor engleză È™i franceză prin dezvoltarea unui sistem funcÅ£ional de cunoÅŸtinÅ£e, competenÅ£e ÅŸi abilităţi specifice domeniului ÅŸi specializării, cerute de necesitatea flexibilizării ÅŸi diversificării formării iniÅ£iale a cadrelor didactice, în concordanţă cu nevoile sistemului de învăţământ preuniversitar ÅŸi cu politice europene pertinente.
II. COMPETENÈšE OFERITE DE PROGRAMUL DE MASTERAT „DIDACTICA LIMBILOR STRÄ‚INE”
COMPETENÅ¢E LINGVISTICE:
1. CunoaÅŸterea mecanismelor de însuÅŸire a unei limbi străine ÅŸi rezolvarea simultană a aspectelor privind transmiterea cunoÅŸtinÅ£elor lingvistice ÅŸi formarea deprinderilor de cominicare în limba străină
2. Stabilirea succesiunii unităţilor de învăţare ÅŸi detalierea conÅ£inuturilor tematice pentru fiecare unitate în raport cu competenÅ£ele care le sunt asociate.
3. Alegerea metodelor adecvate diferitelor tipuri de lecţii: de transmitere de cunoştinţe noi, de fixare, de recapitulare, de exprimare orală şi scrisă etc.
Integrarea textului literar în contextul predării/învăţării limbilor engleză ÅŸi franceză din perspectiva didacticii actuale
4. Utilizarea gramaticii contrastive atât în procesul de transmitere a cunoÅŸtinÅ£elor în cadrul predării limbilor engleză ÅŸi franceză vorbitorilor nativi de limbă română, căt ÅŸi în descoperirea ÅŸi corectarea greÅŸelilor.
5. Capacitatea de a se face înÅ£eles nu numai prin mijloacele descriptive ale limbii străine, ci ÅŸi prin compararea teoretică a mijloacelor de exprimare în cele două limbi ÅŸi prin exersarea lecturii ÅŸi traducerii, ceea ce implică exploatarea ambelor limbi ÅŸi eliminarea greÅŸelilor produse prin interferenÅ£e.
COMPETENÅ¢E DIDACTICE
1. Asigurarea condiÅ£iilor optime pentru un învăţământ inclusiv, cu ÅŸanse egale pentru toÅ£i
2. Formarea deprinderilor de proiectare a momentelor ÅŸi formelor de evaluare / feed-back.
3. Dobândirea competenÅ£elor de estimare a posibilităţilor de învăţare ale elevilor.
4. Formarea de competenÅ£e privind îmbinarea judicioasă a practicilor educaÅ£ionale tradiÅ£ionale cu cele bazate pe colaborare ÅŸi interactivitate.
5. Identificarea factorilor implicaÅ£i în educarea creativităţii în ÅŸcoală.
6. Cunoaşterea potenţialului creativ al elevilor.
7. Inventarierea factorilor stimulativi sau inhibitori ai creativităţii.
8. Alcătuirea unui portofoliu de teste, exerciţii şi jocuri creative.
9. Aplicarea unor elemente ale metodelor tradiÅ£ionale ÅŸi moderne în situaÅ£ii didactice concrete.
III. PLAN DE ÎNVĂȚĂMÂNT
IV. FISE DISCIPLINE
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERÄ‚ FEROVIARÄ‚ È™i S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din PiteÈ™ti Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
InformaÈ›ii studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul EducaÈ›iei, pentru a È™asea oarÄ...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior È™i în spiritul transparenÈ›ei decizionale È™i asumării responsabi...
Anunț privind desfășurarea concursului de ocupare a funcțiilor de DECAN din cadrul facultăților UNST POLITEHNICA București pentru mandatul 2024 – 2029
AnunÈ› privind desfășurarea concursului de ocupare a funcÈ›iilor de DECAN din cadrul facultăților UNST POLITEHNICA BucureÈ™ti pentru mandatul 2024 – 2029
GOLDPLAST Group
#GOLDPLAST had the honour to host in its plant Dr. Eng. Dumitru Chirlesan, Rector of the University of Pitesti, for the inauguration of the new production line in Topoloveni. We are proud to share ...
NOUTÄ‚ÈšI ANOSR
NOUTĂȚI ANOSR Activitate_ANOSR_2015-2016 Adresă_ANOSR Universitatea din Pitești ANOSR_Viitorul_Implică_Studenții_15_obiective_pentru_educație Propuneri_ANOSR_Legea_bugetului_2017...