Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

â–º ISTORICUL PROGRAMULUI DE STUDII

Programul de studii Administrarea Afacerilor a fost înfiinÈ›at în anul 2005, primind autorizaÅ£ie de funcÅ£ionare provizorie în cadrul Facultăţii de ÅžtiinÅ£e Economice. După È™colarizarea primelor 3 promoÈ›ii de absolvenÈ›i, a fost acreditat (în anul 2010), iar cu ocazia ultimei evaluări periodice în vederea menÈ›inerii acreditării, în anul 2016, a primit calificativul încredere-menÈ›inere acreditare.  
 

â–º DESCRIEREA PROGRAMULUI DE STUDII 

1. MISIUNEA PROGRAMULUI DE STUDII

Racordată atât la exigenÅ£ele de formare ÅŸi perfecÅ£ionare a economiÅŸtilor de care economia ÅŸi societatea românească au nevoie, cât ÅŸi la potenÅ£ialul economic al judeÅ£ului ArgeÅŸ ÅŸi al României, la capacitatea de absorbÅ£ie a pieÅ£ei forÅ£ei de muncă, misiunea programului de studiu „Administrarea Afacerilor” este de a formare specialiÅŸti în domeniu, economiÅŸti capabili să devină: buni specialiÈ™ti în organizarea activităţii din cadrul întreprinderilor prestatoare de servicii; buni cunoscători al tendinÅ£elor actuale din economie, capabili să se implice cu succes în identificarea acestora ÅŸi soluÅ£ionarea problemelor ce apar; promotori ÅŸi susÅ£inători activ al schimbărilor; administratori eficienÈ›i ai relaÅ£iilor obiective dintre întreprinderea modernă ÅŸi cerinÅ£ele mediului ambiant. Programul vizează crearea de competenÈ›e, abilități È™i deprinderi care să faciliteze viitorilor absolvenÅ£i o bună adaptare la cerinÅ£ele pieÅ£ei muncii din România, Uniunea Europeană ÅŸi mediului de afaceri contemporan.  

2. OBIECTIVE DE FORMARE ÅžI COMPETENÈšE

Programul  de  studii universitare de licenţă Administrarea Afacerilor are ca obiective de formare să  pregătească  specialiÅŸti  în  domeniu, care să fie capabili să:  

♦ manifeste preponderent abilităţi ÅŸi deprinderi compatibile cu ceea ce este reprezentativ, nou ÅŸi dinamic în actuala economie ÅŸi cu ce ceea ce se prefigurează ca evoluÅ£ie viitoare;

♦ deÅ£ină capacitatea de a evidenÅ£ia viziuni moderne ÅŸi flexibile privind rolul specialistului în lumea afacerilor, în relaÅ£iile dintre întreprindere ÅŸi mediul său extern, în analiza ÅŸi previziunea fenomenelor economice importante, a cerinÅ£elor pieÅ£ei actuale ÅŸi potenÅ£iale;  

♦ deÅ£ină capacitatea de a promova ÅŸi dezvolta proiecte proprii în care componentele de noutate ÅŸi satisfacerea cerinÅ£elor pieÅ£ei să fie predominante; 

♦ deÅ£ină capacitatea de a manifesta disponibilitatea de a-ÅŸi perfecÅ£iona pregătirea ÅŸi de a accede, pe bază de rezultate concrete ÅŸi competenţă, de la funcÅ£iile de execuÅ£ie la cele de analiză ÅŸi conducere, contribuind astfel în mai mare măsură la realizarea ÅŸi la creÅŸtere performanÅ£ei organizaÅ£iilor din care fac parte;

♦ stăpânească un limbaj economic care să le ofere capacitatea de a comunica în scris ÅŸi verbal în limba română ÅŸi într-o limbă de circulaÅ£ie internaÅ£ională;

♦ utilizeze calculatorul în lucrări specifice programului de studiu;

♦ stăpânească metodele ÅŸi tehnicile de execuÅ£ie specifice programului de studiu;

♦ abordeze interdisciplinar ÅŸi comparativ problemele din domeniile ÅŸi direcÅ£iile economice, contribuind pe această cale la ridicarea nivelului calitativ al viitorilor salariaÅ£i din firme;

♦ identifice activităţile din cadrul organizaÅ£iei ÅŸi să stabilească succesiunea ÅŸi durata acestora în vederea elaborării structurilor organizatorice;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de analiză ÅŸi sinteză a datelor ÅŸi informaÅ£iilor din diverse surse alternative din literatura de specialitate în vederea formulării de argumente, decizii ÅŸi demersuri concrete;

♦ să-ÅŸi formeze abilităţi privind managementul informaÅ£iei ÅŸi al documentelor specifice diferitelor activităţi din mediul economic;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de a lucra în echipă în vederea soluÅ£ionării unor studii de caz ÅŸi elaborării unor proiecte;

♦ să-ÅŸi formeze abilitatea de a lucra într-un context internaÅ£ional având în vedere integrarea ÅŸi globalizarea tot mai evidentă a diverselor domenii;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de adaptare la noi situaÅ£ii.

Realizarea acestor obiective are ca finalitate dobândirea următoarelor competene profesionale ÅŸi competene transversale:

• COMPETENÈšE PROFESIONALE:  

CompetenÅ£a 1 –  Culegere, prelucrare È™i analiză de informaÈ›ii privind interacÈ›iunea mediu externîntreprindere/ organizaÅ£ie:

C1.1. Descrierea paradigmelor, conceptelor ÅŸi teoriilor economice privind influenÅ£a mediului extern asupra întreprinderii/ organizaÅ£iei  

C1.2. Explicarea ÅŸi interpretarea relaÅ£iei de influenţă economică exercitată de mediul extern asupra întreprinderii/ organizaÅ£iei

C1.3. Aplicarea instrumentarului adecvat pentru analiza relaÅ£iei de influenţă exercitată de mediul extern asupra întreprinderii/ organizaÅ£iei

C1.4. Evaluarea critic-constructivă a explicării ÅŸi/ sau rezolvării unei probleme vizând relaÅ£ia de influenţă economică exercitată de mediul extern asupra întreprinderii/ organizaÅ£iei

C1.5. Elaborarea unui proiect de cercetare a relaÅ£iei de influenţă economică exercitată de mediul extern asupra întreprinderii/ organizaÅ£iei

CompetenÅ£a 2 –  Asistență pentru administrarea activității ansamblului întreprinderii/ organizaÈ›iei:

C2.1. Identificarea conceptelor ÅŸi teoriilor economice asociate întreprinderii/ organizaÅ£iei

C2.2. Explicarea ÅŸi interpretarea relaÅ£iilor dintre entităţile întreprinderii/ organizaÅ£iei

C2.3. Aplicarea instrumentarului adecvat pentru rezolvarea unei probleme vizând relaÅ£iile dintre subdiviziunile întreprinderii/ organizaÅ£iei

C2.4. Evaluarea critic-constructivă a explicării ÅŸi / sau rezolvării unei probleme vizând funcÅ£ionarea întreprinderii/ organizaÅ£iei

C2.5. Elaborarea unei analize privind relaÅ£iile cu implicaÅ£ii economice dintre subdiviziunile întreprinderii/ organizaÅ£iei 

CompetenÅ£a 3 –  Administrarea activităţii unei subdiviziuni din structura întreprinderii/ organizaÅ£iei:

C3.1. Identificarea implicaÅ£iilor economice asociate funcÅ£ionării ÅŸi administrării unei subdiviziuni a întreprinderii/ organizaÅ£iei

C3.2. Explicarea ÅŸi interpretarea implicaÅ£iilor economice ÅŸi sociale asociate funcÅ£ionării ÅŸi administrării unei subdiviziuni a întreprinderii/ organizaÅ£iei

C3.3. Aplicarea instrumentarului specific pentru analiza funcÅ£ionării unei subdiviziuni a întreprinderii/ organizaÅ£iei

C3.4. Evaluarea critic-constructivă a explicării ÅŸi / sau rezolvării unei probleme vizând funcÅ£ionarea ÅŸi administrarea unei subdiviziuni a întreprinderii/ organizaÅ£iei

C3.5. Elaborarea unui studiu privind funcÅ£ionarea ÅŸi administrarea unei subdiviziuni a întreprinderii/ organizaÅ£iei

CompetenÅ£a 4 –  Asistenţă în managementul resurselor umane:

C4.1. Identificarea ÅŸi descrierea conceptelor de planificare, organizare, coordonare ÅŸi control al activităţii resurselor umane  

C4.2. Explicarea ÅŸi interpretarea conceptelor de planificare, organizare, coordonare ÅŸi control al activităţii resurselor umane din domeniul administrării afacerilor  

C4.3. Rezolvarea de probleme/ situaţii specifice resurselor umane: recrutare, selecţie, motivare, salarizare, orarul de muncă, formare.

C4.4. Estimarea necesarului de resurse umane în raport cu cerinÅ£ele de volum ÅŸi de eficienţă a activităţii întreprinderii/ organizaÅ£iei

C4.5. Fundamentarea de proiecte de recrutare, selecţie, motivare, salarizare a resursei umane din domeniul administrării afacerilor

CompetenÅ£a 5 –  Utilizarea bazelor de date specifice administrării afacerilor:

C5.1. Descrierea conceptelor, teoriilor şi metodologiilor de administrare a bazelor de date specifice administrării afacerilor

C5.2. Explicarea ÅŸi interpretarea cantitativă ÅŸi calitativă a informaÅ£iilor extrase din baze de date  

C5.3. Aplicarea instrumentarului adecvat de analiză a datelor specifice administrării afacerilor  

C5.4. Evaluarea critic-constructivă a instrumentarului de prelucrare ÅŸi analiză a datelor  

C5.5. Elaborarea unui proiect de cercetare asociat administrării afacerilor, utilizând baze de date specifice

Standarde minime de performan pentru evaluarea competenei: Realizarea unei analize SWOT a întreprinderii/ organizaÈ›iei în interacÈ›iunea sa cu mediul extern; Elaborarea unui plan de analiză funcÅ£ional - structurală a întreprinderii/ organizaÅ£iei;  Proiectarea unui studiu vizând ameliorarea funcÅ£ionării unei subdiviziuni a întreprinderii/ organizaÅ£iei; Elaborarea unei analize cu privire la resursele umane din întreprindere/ organizaÅ£ie; Selectarea unui set de date pentru rezolvarea unei probleme de administrare a afcerilor

• COMPETENÈšE TRANSVERSALE:

CT 1. Aplicarea pricipiilor, normelor ÅŸi valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de muncă rioguroasă, eficientă ÅŸi responsabilă 

CT 2. Identificarea rolurilor ÅŸi responsabilităţilor într-o echipă pluridispecializată ÅŸi aplicarea de tehnici de relaÅ£ionare ÅŸi muncă eficientă în cadrul echipei

CT 3. Identificarea oportunităţilor de formare continuă ÅŸi valorificarea eficientă a resurselor ÅŸi tehnicilor de învăţare pentru propria dezvoltare 

Standarde minimale de performan pentru evaluarea competenei: - soluÅ£ionarea în timp real, în condiÅ£ii de asistenţă calificată, a unei probleme reale/ipotetice de la locul de muncă, respectând normele deontologiei profesionale; realizarea unei lucrări/unui proiect asumând cu responsabilitate sarcini specifice rolului într-o echipă pluridisciplinară; elaborarea ÅŸi susÅ£inerea cu argumente a aplicării unui plan personal de dezvoltare profesională. 

CUNOÅžTINÈšE: - cunoaÅŸterea, înÅ£elegerea conceptelor, teoriilor ÅŸi metodelor de bază ale domeniului ÅŸi ale ariei de specializare; utilizarea lor adecvată în comunicarea profesională; - utilizarea cunoÅŸtinÅ£elor de bază pentru explicarea ÅŸi interpretarea unor variate tipuri de concepte, situaÅ£ii, procese, proiecte asociate domeniului. 
 ABILITÄ‚ÈšI: - aplicarea unor principii ÅŸi metode de bază pentru rezolvarea de probleme/situaÅ£ii bine definite, tipice domeniului în condiÅ£ii de asistenţă calificată; - utilizarea adecvată de criterii ÅŸi metode standard de evaluare, pentru a aprecia calitatea, meritele ÅŸi limitele unor procese, programe, proiecte, concepte, metode ÅŸi teorii; - elaborarea de proiecte profesionale cu utilizarea unor principii ÅŸi metode consacrate în domeniu. 

3. CALIFICARE PROFESIONALÄ‚, RELAÈšIA CU COR ISCO 08 (ocupaÅ£ii, posibilităţi de integrare pe piaÅ£a muncii):  

111223 ÅŸef departament; 111238 director general adjunct; 112004 director societate comercială; 112005 director adjunct societate comercială; 112011 director general societate comercială; 112012 director general adjunct societate comercială; 112013 director de program; 112014 director general regie autonomă; 112015 director general adjunct regie autonomă; 112016 director control risc; 112017 director comercial; 112018 director vânzări; 112019 director/ director adjunct, inspector-ÅŸef; 112020 director economic; 112021 director magazin; 112023 director sucursală; 112028 manager general; 112029 manager; 112031 director de societate comercială agricolă; 112033 director resurse umane; 121102 economist-ÅŸef; 121130 ÅŸef birou analize economice; 121201 ÅŸef birou calificare ÅŸi recalificare; 121205 ÅŸef serviciu resurse umane; 121209 ÅŸef birou resurse umane; 121919 È™ef compartiment (studii superioare); 122101 ÅŸef serviciu marketing; 122102 ÅŸef birou marketing; 122107 manager marketing (tarife, contracte, achiziÈ›ii);122108 conducător firmă mică - patron (girant) în afaceri, intermedieri ÅŸi alte servicii comerciale; 122201 ÅŸef agenÅ£ie reclamă publicitară; 122202 ÅŸef birou reclamă publicitară; 122203 ÅŸef serviciu reclamă publicitară; 122313 director proiect; 122314 ÅŸef proiect/ program; 132112 ÅŸef birou calitate; 132315 conducător întreprindere mică - patron (girant) în construcÅ£ii; 132442 ÅŸef departament logistică; 132443 ÅŸef birou aprovizionaredesfacere; 132444 ÅŸef depozit; 132448 manager achiziÅ£ii; 132451 manager relaÅ£ia cu furnizorii; 132452 conducător întreprindere mică - patron (girant) în transporturi; 133047 conducător întreprindere mică - patron (girant) în comunicaÅ£ii;  134901 ÅŸef expoziÅ£ii ÅŸi târguri; 134909 conducător întreprindere mică - patron (girant) în prestări servicii; 1411 director de unitate hotelieră È™i de restaurant (grupa 1411); 1411 director de unitate hotelieră È™i de restaurant (grupa 1411); 141102 ÅŸef complex hotelier; 141122 director de club (hotelier); 141123 director de cazare; 142004 ÅŸef birou comerÅ£ cu ridicata ÅŸi cu amănuntul; 142007 ÅŸef departament mărfuri alimentare/ nealimentare; 142010 ÅŸef agenÅ£ie comercială; 142011 conducător întreprindere mică - patron (girant) în comerÅ£; 143902 ÅŸef agenÅ£ie/ oficiu turism; 143908 manager in activitatea de turism; 143911 director de departament organizare evenimente; 143918  director de departament ticketing; 214112 specialist documentaÅ£ie studii; 214129 specialist în domeniul calităţii; 214133 analist studiul materialelor; 214134 consultant sistem de calitate; 214135 logistician gestiune flux; 214137 documentarist ordonanÅ£are logistică; 214139 auditor în managementul riscului; 214140 specialist în managementul riscului; 241216 specialist control risc; 241311 specialist/ analist organizare; 242101 manager proiect; 242110 specialist  în  planificarea,  controlul  ÅŸi raportarea  performanÅ£ei economice; 242307 consultant în domeniul forÅ£ei de muncă; 242312 consultant condiÅ£ii de muncă; 242314 specialist resurse umane; 242317 consultant în resurse umane; 242318 consultant intern în resurse umane; 242320 specialist în recrutare; 242322 specialist în dezvoltare organizaÅ£ională; 242323 specialist în relaÅ£ii de muncă; 243104 manager de produs; 243201 specialist în relaÅ£ii publice; 243301 analist cumpărări/ consultant furnizori; 251301 specialist e-Afaceri; 2631 cercetători ÅŸi asistenÅ£i de cercetare în  domeniul economic; 2631 economiÅŸti; 263101 consilier/ expert/ inspector/ referent/ economist în management; 263104 consilier/  expert/  inspector/  referent/  economist  în  comerÅ£  ÅŸi marketing; 263106 consilier/  expert/  inspector/  referent/  economist  în  gestiunea economică; 263107 consultant în management; 263110 inspector de concurenţă; 263113 asistent de cercetare economist în management; 263111 administrator financiar (patrimoniu) (studii superioare); 263121 asistent de cercetare economist în marketing; 263126 secretar economic (studii superioare); 264217 ÅŸef agenÅ£ie publicitate; 332301 specialist în achiziÅ£ii; 334303 asistent manager; 541101 ÅŸef compartiment pentru prevenire; 515104 administrator. 

4. STRUCTURA PE SÄ‚PTÄ‚MÂNI A ANULUI UNIVERSITAR

 Număr de semestre: .6

⇔ Număr de credite obligatorii pe semestru: 30

⇔ Număr de ore de activităţi didactice /săptămână: 22

⇔ Structura anilor de studii: 

Anul de studii  Activiti didactice  Sesiuni de examene  Practică Vacane
Sem. I  Sem. II Iarnă Vară RestanÈ›e Iarnă Primăvară Vară
Anul I 14 14 3 3 10 zile - 2 1 4,5
Anul II 14 11 3 3 10 zile 3 2 1 4,5
Anul III 14 12 3 3 10 zile - 2 1 4,5

5. FLEXIBILITATEA INSTRUIRII. CONDIÈšIONÄ‚RI

Flexibilitatea programului de studii este asigurată prin discipline opÅ£ionale (la alegere - A) ÅŸi discipline facultative (liber alese - L) care se regăsesc în planul de învăţământ. Disciplinele opionale (A) sunt propuse pentru semestrele 3, 4, 5, 6 ÅŸi sunt grupate în discipline opionale sau pachete opionale, care completează traseul de specializare al studentului. Alegerea traseului se face de către student înainte de începerea anului universitar din care fac parte semestrele care conÅ£in disciplinele sau pachetele de discipline opÅ£ionale, prin completarea unei cereri, în conformitate cu prevederile Procedurii de lucru privind alegerea disciplinelor opÅ£ionale la Facultatea de ÅžtiinÅ£e Economice ÅŸi Drept. Disciplinele facultative (L) sunt propuse pentru semestrele 3, 4, 5 ÅŸi 6.  În planul de învăţământ al programului de studii de Administrarea Afacerilor sunt consemnate disciplinele cu numărul aferent de ore ÅŸi puncte de credit, urmând ca în registrul matricol să se treacă disciplina studiată, conform opÅ£iunii studentului. 

6. CONDIÈšII DE ÎNSCRIERE ÎN ANUL DE STUDIU URMÄ‚TOR.  CONDIÈšII DE PROMOVARE A UNUI AN DE STUDII

CondiÅ£iile de înscriere în anul următor, condiÅ£iile de a urma module de curs în avans È™i condiÅ£iile de promovare sunt cuprinse în Regulamentul privind organizarea ÅŸi desfăşurarea procesului de învăţământ utilizând sistemul ECTS.  

7.  EXAMENUL DE  LICENȚĂ

⇔ Stagiu pentru elaborarea lucrării de de licenţă: 2 săptămâni, semestrul 6

⇔ Definitivarea lucrării de licenţă: cu cel puÅ£in 10 zile înaintea examenului de finalizare a studiilor

⇔ Perioada de susÅ£inere a lucrării de licenţă: sesiunea iulie sau septembrie, în conformitate cu Metodologia proprie privind organizarea ÅŸi desfăşurarea finalizării studiilor pentru fiecare an universitar.  

⇔ Numărul de credite pentru promovarea examenului de licenţă: 10 ECTS (Creditele obÅ£inute prin promovarea examenului de licenţă se adaugă celor 180 de credite obÅ£inute în urma promovării celor trei ani de studii universitare de licenţă). 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.