Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

â–º ISTORICUL PROGRAMULUI DE STUDII

Programul de studii de licență Economia ComerÈ›ului, Turismului È™i Serviciilor -IF a fost înfiinÅ£at conform legii, primind autorizaÅ£ie de funcÅ£ionare provizorie în cadrul Facultăţii de ÅžtiinÅ£e Economice, Juridice ÅŸi Administrative - Universitatea din PiteÅŸti, prin Hotărârea Guvernului nr.410/2002 privind structurile ÅŸi specializările universitare acreditate sau autorizate să funcÅ£ioneze provizoriu din instituÅ£iile de învăţământ superior (publicată în Monitorul Oficial al României nr. 466 din 30 iunie 2003), avînd un statut juridic propriu stabilit prin actul de înfiinÅ£are.  Acreditarea programului Economia ComerÈ›ului, Turismului È™i Serviciilor - IF a avut loc în anul 2006, iar cu ocazia ultimei evaluări periodice în vederea menÈ›inerii acreditării, în anul 2013, a primit calificativul încredere-menÈ›inere acreditare.  
 

â–º DESCRIEREA PROGRAMULUI DE STUDII 
1. MISIUNEA PROGRAMULUI DE STUDII

Racordată atât la exigenÅ£ele de formare ÅŸi perfecÅ£ionare a economiÅŸtilor de care economia ÅŸi societatea românească au nevoie, cât ÅŸi la potenÅ£ialul economic al judeÅ£ului ArgeÅŸ ÅŸi al României, la capacitatea de absorbÅ£ie a pieÅ£ei forÅ£ei de muncă, misiunea programului de studiu „Economia ComerÅ£ului, Turismului ÅŸi Serviciilor” este de a formare specialiÅŸti în domeniu, economiÅŸti capabili să devină: buni specialiÈ™ti în organizarea activităţii din cadrul întreprinderilor prestatoare de servicii; buni cunoscători al tendinÅ£elor actuale din economie, capabili să se implice cu succes în identificarea acestora ÅŸi soluÅ£ionarea problemelor ce apar; promotori ÅŸi susÅ£inători activ al schimbărilor; administratori eficienÈ›i ai relaÅ£iilor obiective dintre întreprinderea modernă prestatoare de servicii ÅŸi cerinÅ£ele mediului ambiant. Programul vizează crearea de competenÈ›e, abilități È™i deprinderi care să faciliteze viitorilor absolvenÅ£i o bună adaptare la cerinÅ£ele pieÅ£ei muncii din România, Uniunea Europeană ÅŸi mediului de afaceri contemporan. 
 
2. OBIECTIVE DE FORMARE ÅžI COMPETENÈšE

Programul  de  studii universitare de licenţă Economia ComerÅ£ului, Turismului ÅŸi Serviciilor are ca obiective de formare să  pregătească  specialiÅŸti  în  domeniul Administrarea Afacerilor care să fie capabili să:  

♦ manifeste preponderent abilităţi ÅŸi deprinderi compatibile cu ceea ce este reprezentativ, nou ÅŸi dinamic în actuala economie ÅŸi cu ce ceea ce se prefigurează ca evoluÅ£ie viitoare;

♦ deÅ£ină capacitatea de a evidenÅ£ia viziuni moderne ÅŸi flexibile privind rolul specialistului în lumea afacerilor, în relaÅ£iile dintre întreprindere ÅŸi mediul său extern, în analiza ÅŸi previziunea fenomenelor economice importante, a cerinÅ£elor pieÅ£ei actuale ÅŸi potenÅ£iale;

♦ deÅ£ină capacitatea de a promova ÅŸi dezvolta proiecte proprii în care componentele de noutate ÅŸi satisfacerea cerinÅ£elor pieÅ£ei să fie predominante;

♦ deÅ£ină capacitatea de a manifesta disponibilitatea de a-ÅŸi perfecÅ£iona pregătirea ÅŸi de a accede, pe bază de rezultate concrete ÅŸi competenţă, de la funcÅ£iile de execuÅ£ie la cele de analiză ÅŸi conducere, contribuind astfel în mai mare măsură la realizarea ÅŸi la creÅŸtere performanÅ£ei organizaÅ£iilor din care fac parte;

♦ stăpânească un limbaj economic care să le ofere capacitatea de a comunica în scris ÅŸi verbal în limba română ÅŸi într-o limbă de circulaÅ£ie internaÅ£ională;

♦ utilizeze calculatorul în lucrări specifice programului de studiu;

♦ stăpânească metodele ÅŸi tehnicile de execuÅ£ie specifice programului de studiu;

♦ abordeze interdisciplinar ÅŸi comparativ problemele din domeniile ÅŸi direcÅ£iile economice, contribuind pe această cale la ridicarea nivelului calitativ al viitorilor salariaÅ£i din firme;

♦ identifice activităţile din cadrul organizaÅ£iei ÅŸi să stabilească succesiunea ÅŸi durata acestora în vederea elaborării structurilor organizatorice;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de analiză ÅŸi sinteză a datelor ÅŸi informaÅ£iilor din diverse surse alternative din literatura de specialitate în vederea formulării de argumente, decizii ÅŸi demersuri concrete;

♦ să-ÅŸi formeze abilităţi privind managementul informaÅ£iei ÅŸi al documentelor specifice activităţilor din sfera comerÅ£ului, turismului ÅŸi serviciilor;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de a lucra în echipă în vederea soluÅ£ionării unor studii de caz ÅŸi elaborării unor proiecte propuse în turism;

♦ să-ÅŸi formeze abilitatea de a lucra într-un context internaÅ£ional având în vedere integrarea ÅŸi globalizarea tot mai evidentă a diverselor domenii;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de adaptare la noi situaÅ£ii. 


 Realizarea acestor obiective are ca finalitate dobândirea următoarelor competene profesionale ÅŸi competene transversale: 
• COMPETENÈšE PROFESIONALE:  
 CompetenÅ£a 1 – Realizarea prestaÅ£iilor în comerÅ£, turism ÅŸi servicii:

C1.1. Definirea adecvată a conceptelor şi principiilor specifice teoriei economice, precum şi a celor din domeniul comerţului, turismului şi serviciilor

C1.2. Explicarea şi interpretarea de date şi informaţii din punct de vedere cantitativ şi calitativ, pentru formularea de argumente şi decizii concrete asociate comerţului, turismului şi serviciilor

C1.3. Rezolvarea problemelor în contexte bine definite asociate conceperii, planificării ÅŸi executării de activităţi în cadrul firmelor de comerÅ£, turism, servicii

C1.4. Culegerea ÅŸi prelucrarea de date din surse documentare alternative ÅŸi din activitatea curentă, pentru evaluarea factorilor care influenÅ£ează realizarea prestaÅ£iilor în organizaÅ£iile din comerÅ£, turism ÅŸi servicii

C1.5. Realizarea de proiecte profesionale prin utilizarea conceptelor, principiilor şi metodelor specifice domeniului comerţ, turism, servicii

CompetenÅ£a 2 –  Comercializarea produselor / serviciilor:

C2.1. Descrierea modalităţilor de concepere a produsului turistic, a tehnicilor de comercializare ÅŸi a comportamentului agenÅ£ilor economici în contextul creat de legislaÅ£ia ÅŸi regulamentele aferente în vigoare

C2.2. Explicarea şi interpretarea fluxurilor şi a tehnicilor de comercializare, diferenţiat după natura produselor şi serviciilor

C2.3. Aplicarea unor modele ÅŸi instrumente de organizare a spaÅ£iilor de vânzare ÅŸi depozitare  

C2.4. Analiza critic-constructivă a relaţiilor dintre consumatorii şi furnizorii specifici domeniului comerţ, turism, servicii

C2.5. Fundamentarea de planuri de comercializare, de oferte, de programe de promovarepublicitate, promovare directă, relaÅ£ii publice, marketing direct 

CompetenÅ£a 3 –  Gestionarea relaÅ£iilor cu clienÅ£ii ÅŸi furnizorii:

C3.1. Definirea conceptelor privind cererea ÅŸi oferta de bunuri ÅŸi servicii, inclusiv în activitatea de turism, a comportamentului consumatorului ÅŸi a normelor de protecÅ£ie a acestora

C3.2. Explicarea şi interpretarea fenomenelor şi proceselor economice specifice comerţului, turismului şi serviciilor pe baza conceptelor privind cererea şi oferta de servicii şi a comportamentului consumatorilor

C3.3. Rezolvarea de probleme simple, bine definite, asociate vânzării produselor, inclusiv a celor turistice, prin consilierea clientului în luarea deciziei de cumpărare

C3.4. Fundamentarea de studii ÅŸi analize, organizatorice ÅŸi de eficienţă a activităţii firmelor, în vedere acordării de consiliere ÅŸi asistenţă

C3.5. Consiliere şi asistenţă prin elaborarea de proiecte profesionale care răspund problemelor concrete ale clienţilor

CompetenÅ£a 4 – Gestionarea ÅŸi alocarea resurselor materiale ÅŸi financiare:

C4.1. Descrierea conceptelor ÅŸi principiilor evidenÅ£ei contabile aplicate în finanÅ£area activităţilor de comerÅ£, turism, servicii, precum ÅŸi a metodologiei ÅŸi indicatorilor de fundamentare a alocării resurselor

C4.2. Explicarea şi interpretarea de situaţii/procese concrete din domeniul comerţului, turismului şi serviciilor pe baza conceptelor şi principiilor evidenţei contabile şi a utilizării indicatorilor pentru explicarea şi interpretarea situaţiilor analizate

C4.3. Elaborarea de calcule pentru diferite situaÅ£ii alternative (variante decizionale) în alocarea de resurse

C4.4. Fundamentarea necesarului de resurse materiale ÅŸi financiare în raport cu cerinÅ£ele volumului ÅŸi eficienÅ£ei organizaÅ£iilor de comerÅ£, turism, servicii

C4.5. Participarea la fundamentarea de studii de prefezabilitate şi fezabilitate a investiţiilor pentru afaceri

CompetenÅ£a 5 –  Asigurarea calităţii prestaÅ£iilor în comerÅ£, turism ÅŸi servicii:

C5.1.Definirea adecvată a conceptelor şi principiilor specifice managementului calităţii aplicat serviciilor

C5.2. Explicarea ÅŸi interpretarea unor variate tipuri de concepte, situaÅ£ii ÅŸi procese asociate sistemelor de asigurare a calităţii în servicii

C5.3. Aplicarea unor principii ÅŸi metode de bază pentru rezolvarea de probleme/situaÅ£ii specifice asigurării calităţii în comerÅ£, turism ÅŸi servicii

C5.4. Evaluarea şi particularizarea metodelor şi modelelor de asigurare a calităţii la specificul organizaţiilor de comerţ, turism şi servicii

C5.5. Realizarea de studii secvenÅ£iale de implementare a calităţii pentru cazuri practice bine definite în condiÅ£ii de asistenţă calificată

CompetenÅ£a 6 – Asistenţă în managementul resurselor umane:

C6.1. Identificarea adecvată a conceptelor legate de planificarea, organizarea, coordonarea ÅŸi controlul activităţii resurselor umane în contextul specificităţii pieÅ£ei muncii din domeniul administrării afacerilor

C6.2. Explicarea ÅŸi interpretarea de situaÅ£ii/procese concrete din domeniul administrării afacerilor pentru interpretarea corectă a evoluÅ£iilor pieÅ£ei muncii ÅŸi a evoluÅ£iilor din interiorul firmelor în ceea ce priveÅŸte angajaÅ£ii

C6.3. Rezolvarea de probleme, situaţii, studii de caz specifice resurselor umane: recrutare, selecţie, motivare, salarizare, orarul de muncă, formare.

C6.4. Estimarea necesarului de resurse umane în raport cu cerinÅ£ele de volum ÅŸi eficienţă a organizaÅ£iei

C6.5. Fundamentarea de proiecte de recrutare, selecÅ£ie, motivare, salarizare a resursei umane din domeniul administrării afacerilor 
 Standarde minime de performan pentru evaluarea competenei:

- Realizarea corectă ÅŸi în timp real a unei activităţi specifice în cadrul unei organizaÅ£ii de comerÅ£, turism sau servicii.

- Participarea oportună ÅŸi eficientă la realizarea unei faze din lanÅ£ul de activităţi de comercializare, prestare de servicii. 

- Elaborarea unei lucrări de fundamentare a acordării de asistenţă unei firme din domeniul comerţ, turism sau servicii.

- Elaborarea unui studiu de fundamentare a necesarului de resurse materiale sau financiare pentru un proiect specific domeniului comerţ, turism, servicii.

- Realizarea unui studiu aplicativ privind implementarea sistemelor de asigurare a calităţii în cadrul unei organizaÅ£ii de comerÅ£ sau de turism sau de servicii.

- Elaborarea unei analize cu privire la necesarul de resurse umane într-o organizaÅ£ie din domeniul administrării afacerilor. 

COMPETENÈšE TRANSVERSALE:

CT 1 Aplicarea principiilor, normelor ÅŸi valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de muncă riguroasă, eficientă ÅŸi responsabilă

CT 2 Identificarea rolurilor ÅŸi responsabilităţilor într-o echipă pluridispecializată ÅŸi aplicarea de tehnici de relaÅ£ionare ÅŸi muncă eficientă în cadrul echipei

CT 3 Identificarea oportunităţilor de formare continuă ÅŸi valorificarea eficientă a resurselor ÅŸi tehnicilor de învăţare pentru propria dezvoltare 
 Standarde minimale de performan pentru evaluarea competenei:

- soluÅ£ionarea în timp real, în condiÅ£ii de asistenţă calificată, a unei probleme reale/ipotetice de la locul de muncă, respectând normele deontologiei profesionale;

- realizarea unei lucrări/unui proiect asumând cu responsabilitate sarcini specifice rolului intr-o echipă pluridisciplinară; - elaborarea ÅŸi susÅ£inerea cu argumente a aplicării unui plan personal de dezvoltare profesională. 

CUNOÅžTINÈšE: - cunoaÅŸterea, înÅ£elegerea conceptelor, teoriilor ÅŸi metodelor de bază ale domeniului ÅŸi ale ariei de specializare; utilizarea lor adecvată în comunicarea profesională; - utilizarea cunoÅŸtinÅ£elor de bază pentru explicarea ÅŸi interpretarea unor variate tipuri de concepte, situaÅ£ii, procese, proiecte asociate domeniului. 
 
ABILITÄ‚ÈšI: - aplicarea unor principii ÅŸi metode de bază pentru rezolvarea de probleme/situaÅ£ii bine definite, tipice domeniului în condiÅ£ii de asistenţă calificată; - utilizarea adecvată de criterii ÅŸi metode standard de evaluare, pentru a aprecia calitatea, meritele ÅŸi limitele unor procese, programe, proiecte, concepte, metode ÅŸi teorii; - elaborarea de proiecte profesionale cu utilizarea unor principii ÅŸi metode consacrate în domeniu. 

 

3. CALIFICARE PROFESIONAL, RELAÈšIA CU COR ISCO 08 (ocupaÅ£ii, posibilităţi de integrare pe piaÅ£a muncii):  

111223 ÅŸef departament; 111238 director general adjunct; 111431 ÅŸef  departament/  compartiment/  preÅŸedinte  comisie  organizaÅ£ie profesională, filială judeÅ£eană/ municipiu; 112004 director societate comercială; 112005 director adjunct societate comercială; 112011 director general societate comercială; 112012 director general adjunct societate comercială; 112017 director comercial; 112018 director vânzări; 112019 director/ director adjunct, inspector-ÅŸef; 112020 director economic; 112021 director magazin; 112023 director sucursală; 122108 conducător firmă mică - patron (girant) în afaceri, intermedieri ÅŸi alte servicii comerciale; 132442 ÅŸef departament logistică; 132443 ÅŸef birou aprovizionare-desfacere; 132444 ÅŸef depozit; 132448 manager achiziÅ£ii; 132451 manager relaÅ£ia cu furnizorii; 132452  conducător  întreprindere  mică  -  patron (girant) în transporturi; 133047  conducător  întreprindere  mică  -  patron (girant) în comunicaÅ£ii; 134909  conducător  întreprindere  mică  -  patron (girant) în prestări servicii; 141101conducător întreprindere mică - patron (girant) în activitatea hotelieră ÅŸi restaurante; 141101conducător întreprindere mică - patron (girant) în activitatea hotelieră ÅŸi restaurante; 141102 ÅŸef complex hotelier; 141122 director de club (hotelier); 141123 director de cazare; 142004 ÅŸef birou comerÅ£ cu ridicata ÅŸi cu amănuntul; 142007 ÅŸef departament mărfuri alimentare/ nealimentare; 142010 ÅŸef agenÅ£ie comercială; 142011 conducător întreprindere mică - patron (girant) în comerÅ£; 143908 manager in activitatea de turism; 143911 director   de   departament organizare evenimente; 143918  director de departament ticketing; 214133 analist studiul materialelor; 214135 logistician gestiune flux; 214137 documentarist ordonanÅ£are logistică; 243102 organizator activitate turism (studii superioare); 243216 analist servicii client; 243219 asistent comercial; 243301 analist cumpărări/ consultant furnizori; 2631 cercetători ÅŸi asistenÅ£i de cercetare in domeniul economic; 2631 economiÅŸti; 263104 consilier/expert/inspector/referent/economist în comerÅ£ ÅŸi marketing; 263110 inspector de concurenţă; 332301 specialist în achiziÅ£ii; 332401 agent comercial; 333101  agent  contractări ÅŸi achiziÅ£ii (broker mărfuri); 333104 agent cumpărări; 422101 agent de voiaj; 422102 agent de turism; 422103 agent de turism tour-operator; 422104 agent de transport turistic intern; 422105 agent de transport internaÅ£ional; 422106 agent de asistenţă turistică; 422107 agent turism de afaceri; 422402 lucrător concierge; 515104 administrator; 515105 administrator pieÅ£e ÅŸi târguri; 515107 ÅŸef cantină; 515202 îngrijitor vilă; 515108 dispecer pentru servire în cameră (hotel); 515303 administrator imobile; 515203 administrator pensiune turistică; 515204 lucrător în gospodăria agroturistică. 
 
 4. STRUCTURA PE SÄ‚PTÄ‚MÂNI A ANULUI UNIVERSITAR

⇔ Număr de semestre: 6

⇔ Număr de credite obligatorii pe semestru: 30

⇔ Structura anilor de studii: 
 

Anul de studii  Activiti didactice  Sesiuni de examene  Practică Vacane
Sem. I  Sem. II Iarnă Vară RestanÈ›e Iarnă Primăvară Vară
Anul I 14 14 3 3 10 zile - 2 1 4
Anul II 14 11 3 3 10 zile 3 2 1 4
Anul III 14 12 3 3 10 zile - 2 1 4

5. FLEXIBILITATEA INSTRUIRII. CONDIÈšIONÄ‚RI

Flexibilitatea programului de studii este asigurată prin discipline opÅ£ionale (la alegere - A) ÅŸi discipline facultative (liber alese - L) care se regăsesc în planul de învăţământ. Disciplinele opionale (A) sunt propuse pentru semestrele 3, 4, 5, 6 ÅŸi sunt grupate în discipline opionale sau pachete opionale, care completează traseul de specializare al studentului. Alegerea traseului se face de către student înainte de începerea anului universitar din care fac parte semestrele care conÅ£in disciplinele sau pachetele de discipline opÅ£ionale, prin completarea unei cereri, în conformitate cu prevederile Procedurii de lucru privind alegerea disciplinelor opÅ£ionale la Facultatea de ÅžtiinÅ£e Economice ÅŸi Drept. Disciplinele facultative (L) sunt propuse pentru semestrele 3, 4, 5 ÅŸi 6.  În planul de învăţământ al programului de studii de Economia ComerÈ›ului, Turismului È™i Serviciilor sunt consemnate disciplinele cu numărul aferent de ore ÅŸi puncte de credit, urmând ca în registrul matricol să se treacă disciplina studiată, conform opÅ£iunii studentului. 
 
6. CONDIÈšII DE ÎNSCRIERE ÎN ANUL DE STUDIU URMÄ‚TOR.  CONDIÈšII DE PROMOVARE A UNUI AN DE STUDII

CondiÅ£iile de înscriere în anul următor, condiÅ£iile de a urma module de curs în avans È™i condiÅ£iile de promovare sunt cuprinse în Regulamentul privind organizarea ÅŸi desfăşurarea procesului de învăţământ utilizând sistemul ECTS.  
 
7.  EXAMENUL DE  LICENȚĂ

⇔ Stagiu pentru elaborarea lucrării de de licenţă: 2 săptămâni, semestrul 6

⇔ Definitivarea lucrării de licenţă: cu cel puÅ£in 10 zile înaintea examenului de finalizare a studiilor

⇔ Perioada de susÅ£inere a lucrării de licenţă: sesiunea iulie sau septembrie, în conformitate cu Metodologia proprie privind organizarea ÅŸi desfăşurarea finalizării studiilor pentru fiecare an universitar.  

⇔ Numărul de credite pentru promovarea examenului de licenţă: 10 ECTS (Creditele obÅ£inute prin promovarea examenului de licenţă se adaugă celor 180 de credite obÅ£inute în urma promovării celor trei ani de studii universitare de licenţă). 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.