Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

â–º ISTORICUL PROGRAMULUI DE STUDII

Programul de studii de masterat Management Contabil ÅŸi Informatică de Gestiune (MCIG) este acreditat de către AgenÈ›ia Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior începând cu anul 2008.  

În baza unui protocol încheiat de facultate, Corpul ExperÈ›ilor Contabili È™i Contabililor AutorizaÈ›i din România (CECCAR) echivalează diploma de masterat cu examenul de admitere la stagiul în vederea obÅ£inerii calităţii de expert contabil pentru absolvenÈ›ii programului MCIG. AceÈ™tia trebuie să aibă cel puÈ›in nota 6 (È™ase) pentru fiecare disciplină echivalată È™i media de cel puÅ£in 7 (È™apte) pentru grupul de discipline echivalate aferente examenului de admitere la stagiu, să fie absolvenÅ£i de studii universitare de licenţă din domeniul economic, iar în primul an de stagiu derulat la CECCAR să susÈ›ină un examen scris la disciplina Expertiza contabilă. 
 

â–º DESCRIEREA PROGRAMULUI DE STUDII

MISIUNEA PROGRAMULUI DE STUDII

Programul de studii Management Contabil ÅŸi Informatică de Gestiune are ca misiune formarea de specialiÅŸti, cu competenÅ£e fundamentale ÅŸi specifice în domeniul Contabilitate.

În condiÅ£iile unui mediu de afaceri din ce în ce mai complex ÅŸi bazat pe preluarea în timp real a informaÅ£iilor ÅŸi prelucrarea lor cu mijloace moderne de tehnologia informaÅ£iilor, este important ca absolvenÅ£ii programului de Management Contabil ÅŸi Informatică de Gestiune să aibă capacitatea de lua cele mai bune decizii în ceea ce priveÅŸte optimizarea contabilă ÅŸi fiscală în cadrul organizaÅ£iei economie, de a evalua ÅŸi a gestiona performanÅ£a în cadrul acesteia.

Scopul programului de studii este ÅŸi de dezvoltare a capacităţilor de cercetare ÅŸtiintifică ale absolvenÅ£ilor, inclusiv în vederea accesului lor la studiile doctorale în domeniul Contabilitate. Misiunea de învăţământ ÅŸi de cercetare ÅŸtiinÅ£ifică asumată, prin competenÅ£ele generale ÅŸi de specialitate oferite prin disciplinele cuprinse în Planul de învăţământ, se justifică prin respectarea nomenclatorului naÅ£ional de calificări, precum ÅŸi a cerinÅ£elor pe piaÅ£a forÅ£ei de muncă ÅŸi se raportează la obiectivele de învăţământ ÅŸi de cercetare ÅŸtiinÅ£ifică ÅŸi profesionale.

Departamentul de FinanÅ£e, Contabilitate ÅŸi Economie al Facultăţii de ÅžtiinÅ£e Economice ÅŸi Drept a Universităţii din PiteÅŸti, prin organizarea programului de studii universitare de masterat MCIG, urmăreÅŸte furnizarea de competenÅ£e generale ÅŸi profesionale specifice domeniului Contabilitate ÅŸi Informatică de Gestiune.  

Astfel, misiunea didactică a MCIG este să asigure formarea ÅŸi perfecÅ£ionarea de specialiÅŸti care să aibă capabilităţi în următoarele direcÅ£ii:

- înÅ£elegerea ÅŸi aplicarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, a reglementărilor din domeniul fiscal ÅŸi a Standardelor InternaÅ£ionale de Raportare Financiară în organizarea ÅŸi conducerea contabilităţii la nivelul entităţilor economice;

- analiza, sinteza ÅŸi utilizarea informaÅ£iile financiar-contabile în vederea fundamentării actului decizional în entităţile economice;

- cunoaÅŸterea ÅŸi utilizarea instrumentelor moderne de tehnologia informaÅ£iilor în unităţile economice, în vederea asigurării unui management performant;

- cunoaÅŸterea, înÅ£elegerea ÅŸi aplicarea normelor minimale de audit ÅŸi a standardelor internaÅ£ionale de audit;

- planificarea, organizarea, coordonarea ÅŸi controlul activităţii contabile în cadrul entităţilor economice.

- colaborarea în echipe profesionale, cu asumarea, de către fiecare membru al echipei, de responsabilităţi specifice în domeniul economic ÅŸi urmărirea gradului de îndeplinire a acestora;

- dezvoltarea interesului masteranzilor pentru continuarea formării profesionale, ÅŸi a capacităţilor de autoevaluare ÅŸi autocontrol în procesul de învăţare.

- dezvoltarea aptitudinilor de analiză ÅŸi sinteză a datelor ÅŸi informaÅ£iilor din diverse surse alternative, din literatura de specialitate ÅŸi din resurse multimedia, în vederea formulării de argumente ÅŸi demersuri concrete în managementul financiar-contabil.

Misiunea de cercetare ÅŸtiinÅ£ifică se concretizează în:

- realizarea de lucrări ÅŸtiinÅ£ifice de către masterazi, sub coordonarea cadrelor didactice ale facultăţii, ÅŸi participarea la sesiuni de comunicări ÅŸtiinÅ£ifice organizate în centre universitare din Å£ară ÅŸi din străinătate,  

- organizarea de schimburi de experienţă cu facultăţi de profil din ţară şi din străinătate;

- urmărirea evolutivă ÅŸi însuÅŸirea celor mai noi metodologii, metode ÅŸi tehnici informaÅ£ionale cu aplicabilitate în domeniul Contabilitate;

- implicarea masteranzilor în proiectele de cercetare pe care facultatea le desfăşoară în parteneriat cu firme ÅŸi instituÅ£ii din judeÅ£ul ArgeÅŸ sau cu alte facultăţi de profil. 

 
OBIECTIVE DE FORMARE ÅžI COMPETENÅ¢E

Obiectivele ÅŸi profilul de competenÅ£e dezvoltat în concordanţă cu nevoile identificate pe piaÅ£a muncii, cu cadrul naÅ£ional al calificărilor ÅŸi prin benchmarking sunt prezentate sintetic în structura planului de învăţământ ÅŸi sunt detaliate în fiÅŸele disciplinelor din planul de învăţământ.  

Obiectivele programului de master Management Contabil Åži Informatică de Gestiune se regăsesc în obiectivele stabilite prin planurile manageriale ÅŸi operaÅ£ionale ale Departamentului de FinanÅ£e, Contabilitate ÅŸi Economie, ce asigură gestionarea acestui program de studii la nivelul Facultăţii de ÅžtiinÅ£e Economice ÅŸi Drept a Universităţii din PiteÅŸti, în cadrul domeniului Contabilitate ÅŸi Informatică de Gestiune. Departamentul FCE din cadrul Facultăţii de ÅžtiinÅ£e Economice ÅŸi Drept îÅŸi stabileÅŸte obiectivele ÅŸi îÅŸi desfăşoară activităţile în baza Planului OperaÅ£ional anual ÅŸi a Planului Managerial, ca plan strategic al facultăţii pe 4 ani. 

Departamentul FCE al Facultăţii de ÅžtiinÅ£e Economice ÅŸi Drept înÅ£elege să îndeplinească misiunea astfel asumată pentru programul de studii universitare de masterat Management Contabil ÅŸi Informatică de Gestiune prin desfăşurarea unor activităţi de învăţământ ÅŸi cercetare în domeniu, centrate pe student.  Principalul scop al programului de studii universitare de masterat, ca program centrat pe student, este acela de a oferi posibilitatea de perfecÅ£ionare în domeniul contabilităţii ÅŸi al informaticii de gestiune, astfel încât, prin competenÅ£ele dobândite, absolvenÅ£ii noÅŸtri să răspundă cerinÅ£elor de pe piaÅ£a muncii.  

Obiectivul general al programului de studii:

Programul de studii universitare de masterat Management Contabil ÅŸi Informatică de Gestiune, presupune formarea unor specialiÅŸti bine pregătiÅ£i în domeniul contabilităţii ÅŸi al informaticii de gestiune, cu o personalitate puternică, capabili să să cunoască ÅŸi să înÅ£eleagă conceptele, teoriile ÅŸi metodele de bază ale domeniului, să dezvolte abilităţi de comunicare profesională, să utilizeze metode ÅŸi tehnici care să asigure condiÅ£iile necesare desfăşurării unor activităţi eficiente în cadrul societăţilor comerciale ÅŸi instituÅ£iilor publice, să utilizeze cunoÅŸtinÅ£ele de bază pentru explicarea ÅŸi interpretarea unor variate tipuri de concepte, situaÅ£ii, procese, proiecte asociate domeniului, să elaboreze proiecte profesionale, cu utilizarea unor principii ÅŸi metode consacrate în domeniu.

Programul de masterat MCIG oferă studenÅ£ilor, într-un mod profesionist, documentat ÅŸi atractiv informaÅ£ii ÅŸi cunoÅŸtinÅ£e care să le asigure dobândirea competenÅ£elor speciale asociate acestui domeniu de studiu, pentru a putea desfăşura activităţi specifice, precum ÅŸi cunoÅŸtinÅ£e aprofundate ÅŸi de sinteză din domeniul Contabilitate, în conformitate cu Cadrul NaÅ£ional al Calificărilor din Învăţământul Superior (CNCSIS).  

Obiectivele specifice ale programului de studii:

Obiectivele specifice ale programului Management Contabil ÅŸi Informatică de Gestiune urmăresc dezvoltarea abilităţilor necesare dobândirii următoarelor competenÅ£e profesionale:

- pregătirea de specialiÅŸti bine cotaÅ£i din punct de vedere profesional pe piaÅ£a forÅ£ei de muncă, în direcÅ£iile activităţilor ce aparÅ£in contabilităţii, care să îndeplinească următoarele standarde minimale:

- soluÅ£ionarea în timp real a problemelor reale/ ipotetice de la locul de muncă, respectând normele deontologiei profesionale;

- realizarea unei lucrări/unui proiect asumându-ÅŸi cu responsabilitate sarcini specifice rolului într-o echipă pluridisciplinară;

- elaborarea şi susţinerea cu argumente a aplicării unui plan personal de dezvoltare profesională.

- îmbunătăţirea continuă a infrastructurii de care dispune în prezent Facultatea de Åžtiinte Economice ÅŸi Drept în pregătirea viitorilor absolvenÅ£i în domeniul contabilităţii;

- reconsiderarea periodică a nomenclatorului de discipline din planul de învăţământ al specializării pentru a răspunde cerinÅ£elor legislaÅ£iei în vigoare ÅŸi nevoilor reale a entităţilor economice.

Prin competenÅ£ele dobândite, absolvenÅ£ii programului de studii universitare de master, sunt pregătiÅ£i pentru a contribui la îmbunătăţirea performanÅ£elor financiar-contabile ale entităţilor economice ÅŸi instituÅ£ionale (firme, instituÅ£ii, ONG-uri etc.) în care îÅŸi vor desfăşura activitatea, în sensul optimizării, eficientizării, realizării obiectivelor, cât ÅŸi pentru a satisface nevoile ÅŸi aÅŸteptările clienÅ£ilor.

• CompetenÅ£e profesionale:

CompetenÅ£a 1 – Realizarea de analize ÅŸi interpretări ale realităţilor economiei din perspective principalelor sisteme de contabilitate care operează la nivel naÅ£ional ÅŸi internaÅ£ional în mediul de afaceri ÅŸi fundamentarea deciziilor la nivel micro ÅŸi macroeconomic 

CompetenÅ£a 2 – Fundamentarea, conceperea ÅŸi aplicarea de strategii, programe ÅŸi proiecte complexe prin utilizarea cunoÅŸtinÅ£elor teoretice, a  deprinderilor practice ÅŸi a raÅ£ionamentului profesional;

CompetenÅ£a 3 – Analiza, evaluarea ÅŸi diagnosticarea mediului economic, elaborarea de sinteze operaÅ£ionale, rapoarte ÅŸi studii complexe necesare managementului organizaÅ£iei

CompetenÅ£a 4 – Exercitarea funcÅ£iilor de previzionare, organizare, coordonare, antrenare ÅŸi controlevaluare pe baza informaÅ£iilor financiar-contabile în domeniul economic

CompetenÅ£a 5 – Identificarea, analiza ÅŸi soluÅ£ionarea problemelor de gestiune economico-financiară a organizaÅ£iilor pe baza tehnologiei informaÅ£iilor, folosind instrumente specifice  

CompetenÅ£a 6 – Proiectarea, dezvoltarea, implementarea ÅŸi utilizarea unor sisteme informatice în domeniul financiar-contabil ÅŸi de gestiune

• CompetenÅ£e transversale:

CT1. Aplicarea normelor ÅŸi valorilor de etică profesională pentru luarea deciziilor ÅŸi realizarea independent sau în grup a unor sarcini/obiective complexe de la locul de muncă

CT2. Planificarea, organizarea ÅŸi controlul activităţii financiar-contabile în cadrul organizaÅ£iei în condiÅ£ii de asumare a responsabilităţii

CT3. Asumarea nevoii de formare continuă pentru a  crea premisele de progres în carieră ÅŸi adaptare a propriilor competenÅ£e profesionale  
 
CALIFICARE PROFESIONALÄ‚, RELAÅ¢IA CU COR ISCO 08 (ocupaÅ£ii, posibilităţi de integrare pe piaÅ£a muncii):  

OcupaÅ£ii posibile pentru absolventul cu Diplomă de master, conform Clasificării OcupaÅ£iilor din România- ISCO - 08 (COR): 241102 expert contabil-verificator; 241103 revizor contabil; 241104 referent de specialitate financiar-contabilitate; 241105 auditor intern; 241106 controlor de gestiune; 241107 auditor financiar; 241202 comisar Garda Financiară; 241208 consultant bugetar;241218 lichidator; 241220 analist preÅ£ de revenire/costuri; 241222 consultant fiscal; 241228 trezorier (studii superioare); 241251 expert evaluator de întreprinderi; 241303 cercetător în gestiune, contabilitate, control financiar; 241304 asistent de cercetare în gestiune, contabilitate, control financiar; 241305 analist financiar; 241306 auditor intern în sectorul public; 263106 consilier/expert/inspector/ referent/economist în gestiunea economică; 121120 contabil-ÅŸef; 121124 ÅŸef birou/serviciu financiarcontabilitate; 121125 manager financiar; 121127 controlor revizor financiar. 
 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.