Româna         English         Français        

Universitatea din Pitesti

Universitate cu grad de încredere ridicat

PARTENERII CONSORȚIULUI

Proiectul complex „TEHNOLOGII DE FABRICARE INTELIGENTE PENTRU PRODUCȚIA AVANSATĂ A PIESELOR DIN INDUSTRIILE DE AUTOMOBILE ȘI AERONAUTICĂ(TFI PMAIAA)” este realizat de un consorţiu de Cercetare-Dezvoltare-Inovare alcătuit din cinci universităţi: Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Universitatea din Pitești, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu şi Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. Proiectul complex este coordonat de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău.

Proiectul complex cuprinde cinci proiecte componente, care sunt coordonate de câte o universitate din consorţiul CDI, după cum urmează.

 

1. Univ. "Vasile Alecsandri" din Bacau: COORDONATOR PROIECT COMPLEX, Responsabil Proiect Component 5 - "Eficientizarea proceselor de prelucrare a materialelor avansate utilizate in industriile auto si aerospatiala / Efficient metal removal processes for advanced materials used in automotive and aerospatial industries"

Proiectul isi propune eficientizarea tehnologiilor de prelucrare cu jet de apa sau de formare pe calapod si aplicarea lor la prelucrarea unor repere (blindaje, componente de caroserie sau structura etc.) realizate din materiale avansate (oteluri de inalta rezistenta), utilizate in industria auto sau aeronautica. In acest scop se vor utiliza metodele si tehnicile teoretice si experimentale care conduc la eficientizarea tehnologiilor de prelucrare respective aplicate in cazul acestor tipuri de materiale. Transferul rezultatelor obtinute in cadrul cercetarilor efectuate va conduce la cresterea capacitatilor de transfer a rezultatelor obtinute in cercetare catre firme din industria de automobile si aeronautica. Metodele, tehnicile si instrumentele moderne de cercetare a tehnologiilor de prelucrare a materialelor avansate vizeaza intre altele: eliminarea surselor de tensiuni interne, aplicarea metodelor ce permit obtinerea unor parametri optimali ai procesului, reducerea consumurilor de materiale etc.

 

2. Univ. din Pitesti: Responsabil Proiect Component 1 - "Imbunatatirea fluxurilor de productie din industriile de automobile si aerospatiala prin integrarea metodelor si tehnicilor moderne de managementul productiei / Improving production flows in automotive and aerospace industries by integrating modern methods and techniques for production management"

Proiectul urmareste dezvoltarea unei metodologii de imbunatatire a fluxurilor de productie, prin integrarea metodelor, tehnicilor si instrumentelor moderne de managementul productiei si realizarea in laborator a unui demonstrator experimental pentru utilizarea acesteia, plecand de la un model conceptual de nivel TRL2. In cadrul proiectului se vor dezvolta platforme de cercetare pe care sa se poata experimenta implementarea celor mai noi metode de imbunatatire a fluxurilor de productie. Platformele de cercetare se vor realiza pentru fiecare directie de cercetare: layout design, modelare-simulare fluxuri si Lean Manufacturing si vor fi integrate intr-un laborator experimental (TRL4). Platformele vor contine elemente specifice domeniului cercetat si metodelor aplicate, ca de exemplu: echipamente fizice pentru configurarea si aprovizionarea posturilor de lucru, elemente suport pentru simularea amplasarii mijloacelor de productie, elemente suport pentru simularea fluxurilor de productie, sisteme Poka Yoke, sisteme DOJO, elemente suport pentru simularea echipelor, elemente suport pentru simularea comunicarii in cadrul unei fabrici. Alaturi de suporturile fizice, platformele vor contine si suporturi informatice specifice: layout design, simulare fluxuri cu evenimente discrete etc.

 

3. Univ. Tehnica "Gh. Asachi" din Iasi: Responsabil Proiect Component 2 - "Formarea adaptiva a materialelor compozite pentru reperele din industria de automobile / Smart forming of composite materials for automotive body parts"

Obiectivul principal al proiectului este de a crea produse noi din materiale biodegradabile ("lemnul lichid" ranforsat cu diferite fibre) in vederea inlocuirii pieselor din materiale plastice disponibile in comert pentru industria de automobile si aeronautica. Un alt obiectiv este acela de a stabili etapele tehnologiei de ranforsare si realizare a firelor ranforsate din granule de "lemn lichid" in scopul obtinerii pieselor cu proprietati superioare utilizand tehnologia de printare 3D. Principalele cercetari vor fi: - studiul firului obtinut prin extrudare: finetea, torsiunea, rezistenta, alungirea la rupere, uniformitatea, proprietatile fizico-mecanice, termice si de structura; - studiul privind identificarea unor repere din industria de automobile si aeronautica susceptibile a fi obtinute prin printare 3D din materiale biodegradabile; - stabilirea influentelor parametrilor tehnologici de printare 3D asupra proprietatilor pieselor obtinute; - optimizarea tehnologiei de printare 3D a materialelor biodegradabile; - obtinerea reperelor si studiul proprietatilor fizico-mecanice, termice si de structura: rezistenta la impact, rupere, DSC, XRD, SEM etc. Avand in vedere si unele rezultate anterioare ale echipei de cercetare din cadrul Universitatii Tehnice "Gheorghe Asachi" din Iasi privind obtinerea si prelucrarea reperelor din materiale biodegradabile ("lemnul lichid") prin injectie, consideram ca se pot obtine piese prin printare 3D cu proprietati corespunzatoare in vederea inlocuirii produselor din materiale plastice. Proiectul este original si inovativ in Romania. Pana in acest moment nu sunt cercetari privind realizarea de produse din materiale biodegradabile ("lemnul lichid") prin printare 3D. Avantajul major al implementarii tehnologiei de printare 3D a materialelor biodegradabile consta in protectia mediului inconjurator prin eliminarea deseurilor din material plastic rezultate in urma dezmembrarii autovehiculelor.

 

4. Univ. "Lucian Blaga" din Sibiu: Responsabil Proiect Component 3 - "Prelucrarea prin deformare incrementala a pieselor din industria automotive / Smart manufacturing by incremental sheet forming of automotive parts"

Proiectul urmareste facilitarea implementarii industriale a procedeului de prelucrare prin deformare incrementala, in special in industria automotive. In acest scop se vor cerceta in principal metode si tehnici de imbunatatire a preciziei dimensionale si de forma a pieselor prelucrate. De asemenea, se vor dezvolta teste specifice pentru studiul deformabilitatii materialelor prelucrate prin acest procedeu si se vor adapta echipamente tehnologice de tip centru de prelucrare prin frezare CNC si robot industrial serial pentru procedeul studiat.

 

5. Univ. "Dunarea de Jos" din Galati: Responsabil Proiect Component 4 - "Conducerea inteligenta a proceselor de fabricatie si de inspectie destinate reperelor utilizate in industria auto si aeronautica / Smart control of manufacturing processes and inspection of the complex parts used in automotive and aerospatial industries"

Industriile auto si de aeronautica traverseaza o perioada plina de schimbari datorita adoptarii pe scara tot mai larga a unor tehnologii inteligente, bazate pe trei componente principale: digitizare, simulare numerica si control inteligent. Obiectivul major al proiectului este cresterea competitivitatii cercetarii prin aplicarea celor trei componente, enuntate mai sus, in domeniul fabricarii pieselor, in principal prin deformare plastica, considerand ca tehnologii de interes, hidroformarea tabelelor si ambutisarea pieselor de caroserii. Obiectivele specifice ale proiectului sunt: conceperea unor noi echipamente de deformare plastica, specifice tehnologiilor enuntate mai sus, care sa inglobeze controlul automat, inteligent al procesului; conceperea unor metode pentru controlul dimensional inteligent al pieselor deformate, utilizand tehnica digitizarii, simularea numerica si inteligenta artificiala; reducerea timpului de inspectie al pieselor prin optimizarea procesului de masurare; conducerea optima a proceselor de deformare, prin tehnicile offline si online. Aceste obiective sunt continute in cele trei etape ale proiectului cu actiunile aferente. In plan stiintific, impactul estimat al proiectului va consta in formularea unor noi concepte specifice noilor tehnologii inteligente de fabricatie si control, prin deformare plastica, in special, care vor determina cresterea capacitatii de cercetare a colectivului implicat. In plan tehnologic, impactul major il va constitui dezvoltarea unei noi clase de echipamente tehnologice avand performante superioare sistemelor actuale de fabricatie. 

 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.