Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

â–º ISTORICUL PROGRAMULUI DE STUDII

Pentru a oferi un mediu integrat de învăţare ÅŸi cercetare, Facultatea ÅžtiinÅ£e Economice din cadrul Universităţii din PiteÅŸti a decis în anul 2014 să organizeze programul de studii universitare de master profesional în limba engleză „Management Strategic ÅŸi Dezvoltarea Afacerilor”, reprezentând ciclul II al studiilor universitare, orientat spre formarea competenÅ£elor profesionale în domeniu.  Astfel, a fost înfiinÈ›at, începând cu anul universitar 2015 – 2016, prin încadrarea în domeniul de studiu acreditat Management, programul de studii masterale Management strategic È™i dezvoltarea afacerilor (în lb. engleză) (Strategic Management and Business Development). Acesta se adresează absolvenÅ£ilor studiilor de licenţă în domeniul economic sau domenii conexe (tehnic, ÅŸtiinÅ£e sociale, ÅŸtiinÅ£e ale naturii etc.). Durata este de 4 semestre (120 credite) ÅŸi se încheie cu examen de disertaÅ£ie.  

â–º DESCRIEREA PROGRAMULUI DE STUDII 

1. MISIUNEA PROGRAMULUI DE STUDII

Racordată atât la exigenÅ£ele de formare ÅŸi perfecÅ£ionare a economiÅŸtilor de care economia ÅŸi societatea românească au nevoie, cât ÅŸi la potenÅ£ialul economic al judeÅ£ului ArgeÅŸ ÅŸi al României, la capacitatea de absorbÅ£ie a pieÅ£ei forÅ£ei de muncă, misiunea programului de studiu „Management Strategic ÅŸi Dezvoltarea Afacerilor (în limba englez)” este de a formare specialiÅŸti în domeniul Management, economiÅŸti capabili să devină: buni specialiÈ™ti în organizarea activităţii din cadrul întreprinderilor prestatoare de servicii; buni cunoscători al tendinÅ£elor actuale din economie, capabili să se implice cu succes în identificarea acestora ÅŸi soluÅ£ionarea problemelor ce apar; promotori ÅŸi susÅ£inători activ al schimbărilor; administratori eficienÈ›i ai relaÅ£iilor obiective dintre întreprinderea modernă prestatoare ÅŸi cerinÅ£ele mediului ambiant. Programul vizează crearea de competenÈ›e, abilități È™i deprinderi care să faciliteze viitorilor absolvenÅ£i o bună adaptare la cerinÅ£ele pieÅ£ei muncii din România, Uniunea Europeană ÅŸi mediului de afaceri contemporan.  

2. OBIECTIVE DE FORMARE ÅžI COMPETENÈšE

Programul de master „Management Strategic ÅŸi Dezvoltarea Afacerilor (în limba engleză)” se adresează absolvenÅ£ilor studiilor de licenţă în domeniul economic sau domenii conexe (tehnic, ÅŸtiinÅ£e sociale, ÅŸtiinÅ£e ale naturii etc.). Scopul programului de studii universitare de master „Management Strategic ÅŸi Dezvoltarea Afacerilor (în limba engleză)” este de a forma manageri profesioniÅŸti, cu competenÅ£e în domeniul managementului strategic ÅŸi dezvoltării afacerilor, capabili să conducă, administreze ÅŸi dezvolte organizaÅ£ii de tip economic funcÅ£ionale pe o piaţă globală, într-o economie a cunoaÅŸterii ÅŸi într-un mediu de afaceri aflat în continuă schimbare. Caracteristica distinctivă a programului de studii universitare de master constă în adecvarea curriculei la standardele educaionale naionale ÅŸi europene, la dinamica ÅŸi exigenele pieei muncii, având în structura sa discipline de cunoaÅŸtere avansată în domeniul managementului ÅŸi, în egală măsură, o accentuată componentă de cercetare ÅŸtiinÅ£ifică ÅŸi aplicare practică. De asemenea programul de studiu îÅŸi propune să dezvolte spiritul de antreprenor al cursanÅ£ilor ÅŸi să-i îndrepte pe aceÅŸtia către domeniile mai puÅ£in acoperite, în care concurenÅ£a nu este foarte accentuată.  Programul de faţă este focalizat tocmai pe această dimensiune a conducerii - leadershipul – ÅŸi pe formarea de conducători capabili să îÅŸi câÅŸtige legitimitate în faÅ£a grupului, să activeze ÅŸi să dinamizeze grupul ÅŸi mai ales să îi ofere un suport motivaÅ£ional intrinsec care să asigure un randament maxim la nivel organizaÅ£ional. Un manager bun care adoptă strategiile manageriale corespunzătoare se impune grupului prin prezenÅ£a ÅŸi comportamentul său, ÅŸtiind să activeze toate resursele disponibile, să motiveze grupul ÅŸi să îl aducă la viaţă în momentele dificile.

Obiectivele programului de studii universitare de master „Management Strategic ÅŸi Dezvoltarea Afacerilor (în limba engleză)” vizează în principal:  

1. Formarea unui comportament managerial profesionist specialiÅŸtilor din domeniul managementului strategic;  

2. Dezvoltarea spiritului antreprenorial mai ales în domenii noi;

3. Formarea capacităţii de a soluÅ£iona în timp real, în condiÅ£ii de autonomie restrânsă, a unei probleme reale/ ipotetice de la locul de muncă, respectând normele deontologiei profesionale;

4. Realizarea unei lucrări/unui proiect asumându-ÅŸi cu responsabilitate sarcini specifice rolului într-o echipă pluridisciplinară;

5. Elaborarea şi susţinerea cu argumente a aplicării unui plan personal de dezvoltare profesională.

6. Optimizarea activităţilor practice integrate în ansamblul procesului didactic ÅŸi dezvoltarea laturii vocaÅ£ionale a specialiÅŸtilor în management strategic;  

7. Abordarea în viziune sistemică, integratoare, a celor mai importante aspecte implicate de fundamentarea, elaborarea, implementarea ÅŸi evaluarea strategiei unei firme în contextul internaÅ£ionalizării activităţilor, globalizării ÅŸi trecerii la economia bazată pe cunoaÅŸtere;  

8. Asimilarea conceptelor fundamentale ale managementului strategic, care au relevanţă pentru profesionalizarea activităţii în domeniul respectiv;  

9. EvidenÅ£ierea rolului determinant al managerilor, a caracteristicilor sale ÅŸi multiplelor funcÅ£ii pe care le exercită în firma contemporană;  

10. Axarea problematicii managementului strategic pe utilitatea ÅŸi oportunitatea economică, elemente specifice determinante pentru funcÅ£ionalitatea ÅŸi competitivitatea firmelor;  

11. Compatibilizarea modului de gândire strategică ÅŸi acÅ£iune cu exigenÅ£ele actuale ale mediului concurenÅ£ial;  

12. EvidenÅ£ierea rolului determinant al managerilor în creÅŸterea eficienÅ£ei organizaÅ£iilor, a caracteristicilor acestora ÅŸi multiplelor funcÅ£ii pe care le exercită în firma contemporană;  

13. Formarea profilului etic – profesional al specialiÅŸtilor în domeniul managementului strategic al firmei ÅŸi al antreprenorilor;

14. Formarea abilităţilor de a lucra în echipă.

Îndeplinirea acestor obiective are ca finalitate dobândirea următoarelor competene profesionale ÅŸi competene transversale:

•  COMPETENÈšE PROFESIONALE:

CompetenÅ£a 1  Evaluarea oportunităţilor ÅŸi riscurilor specifice mediului de afaceri;

CompetenÅ£a 2  Elaborarea scenariilor decizionale ÅŸi previzionarea impactului potenÅ£ial al acestora; 

CompetenÅ£a 3  Asumarea deciziei de afaceri ÅŸi planificarea implementării;

CompetenÅ£a 4  Aplicarea sistemelor de management strategic în condiÅ£ii de certitudine, incertitudine ÅŸi risc;

CompetenÅ£a 5  Valorificarea abilităţilor de antreprenoriat într-un mediu competitiv;

CompetenÅ£a 6  Analiza ÅŸi interpretarea informaÅ£iilor de piaţă pentru fundamentarea deciziilor în afaceri;

CompetenÅ£a 7  Fundamentarea deciziilor strategice pentru atragerea ÅŸi păstrarea clienÅ£ilor utilizând metode ÅŸi tehnici moderne de vânzare.

• COMPETENE TRANSVERSALE:

CT1  Aplicarea normelor ÅŸi valorilor de etică profesională pentru luarea deciziilor ÅŸi realizarea independentă sau în grup a unor sarcini/obiective complexe de la locul de muncă;

CT2  Planificarea, organizarea ÅŸi alocarea resurselor în cadrul unei organizaÅ£ii, în condiÅ£ii de creÅŸtere a competitivităţii firmei;

CT3  Asumarea nevoii de formare continuă, pentru a crea premisele de progres în carieră ÅŸi adaptare a propriilor competenÅ£e profesionale ÅŸi manageriale la dinamica mediului economic.

AbsolvenÅ£ii programului de studii universitare de master „Management Strategic ÅŸi Dezvoltarea Afacerilor (în limba engleză)” vor avea capacitatea de a practica, la nivel de înaltă competenţă, activităţi specifice managementului general ÅŸi strategic al firmei, prin utilizarea cunoÅŸtinÅ£elor dobândite în procesul formativ, experienÅ£ei în profesie, calităţilor psihologice ÅŸi trăsăturilor de personalitate.  

3. CALIFICARE PROFESIONALÄ‚, RELAÈšIA CU COR ISCO 08 (ocupaÅ£ii, posibilităţi de integrare pe piaÅ£a muncii):  

111223 ÅŸef departament; 111238 director general adjunct; 111431 ÅŸef  departament/  compartiment/  preÅŸedinte  comisie  organizaÅ£ie profesională, filială judeÅ£eană/ municipiu; 112004 director societate comercială; 112005 director adjunct societate comercială; 112011 director general societate comercială; 112012 director general adjunct societate comercială; 112013 director de program; 112014 director general regie autonomă; 112015 director general adjunct regie autonomă; 112016 director control risc; 112017 director comercial; 112018 director vânzări; 112019 director/ director adjunct, inspector-ÅŸef; 112020 director economic; 112021 director magazin; 112023 director sucursală; 112028 manager general; 112029 manager; 112031 director de societate comercială agricolă; 112033 director resurse umane; 121102 economist-ÅŸef; 121130 ÅŸef birou analize economice; 121201 ÅŸef birou calificare ÅŸi recalificare; 121205 ÅŸef serviciu resurse umane; 121207 manager resurse umane; 121209 ÅŸef birou resurse umane; 121919 È™ef compartiment (studii superioare); 122101 ÅŸef serviciu marketing; 122102 ÅŸef birou marketing; 122107 manager marketing (tarife, contracte, achiziÈ›ii); 122108 conducător firmă mică - patron (girant) în afaceri, intermedieri ÅŸi alte servicii comerciale; conducători de unităţi economicosociale (grupele 131, 1314, 1315, 1317, 1318, 1319); 122201 ÅŸef agenÅ£ie reclamă publicitară; 122313 director proiect; 122314 ÅŸef proiect/ program; 132112 ÅŸef birou calitate; 132315 conducător întreprindere mică - patron (girant) în construcÅ£ii; 132442 ÅŸef departament logistică; 132443 ÅŸef birou aprovizionare-desfacere; 132444 ÅŸef depozit; 132448 manager achiziÅ£ii; 132451 manager relaÅ£ia cu furnizorii; 134901 ÅŸef expoziÅ£ii ÅŸi târguri; 141102 ÅŸef complex hotelier; 142010 ÅŸef agenÅ£ie comercială; 143908 manager in activitatea de turism; 214112 specialist documentaÅ£ie studii; 214129 specialist în domeniul calităţii; 214134 consultant sistem de calitate; 214135 logistician gestiune flux; 214137 documentarist ordonanÅ£are logistică; 241105 auditor intern; 241216 specialist control risc; 241226 manager de operaÅ£iuni/produs; 241255 planificator/specialist plan sinteze; 241311 specialist/ analist organizare; 242101 manager proiect; 242110 specialist  în  planificarea,  controlul  ÅŸi  raportarea  performanÅ£ei economice; 242307 consultant în domeniul forÅ£ei de muncă; 242312 consultant condiÅ£ii de muncă; 242314 specialist resurse umane; 242320 specialist în recrutare; 242323 specialist în relaÅ£ii de muncă; 243104 manager de produs; 243217 asistent director/responsabil de funcÅ£iune (studii superioare); 2631 cercetători ÅŸi asistenÅ£i de cercetare in domeniul economic; 2631 economiÅŸti; 263101 consilier/expert/inspector/referent/economist în management; 263107 consultant în management; 263113 asistent de cercetare economist în management; 325701 manager al sistemelor de management al calităţii; 331304 planificator; 334303 asistent manager 

4. STRUCTURA PE SÄ‚PTÄ‚MÂNI A ANULUI UNIVERSITAR

⇔ Număr de semestre: .4

⇔ Număr de credite obligatorii pe semestru: 30  Număr de ore de activităţi didactice /săptămână: 12

⇔ Structura anilor de studii: 

Anul de studii  Activități didactice  Sesiuni de examene  Practică VacanÈ›e 
Sem. I  Sem. II  Iarnă Vară RestanÈ›e Iarnă Primăvară Vară
Anul I 14 14 3 3 10 zile - 2 1 4,5
Anul II 14 12 3 3 10zile 14 săpt. X 6ore/săpt. = 84 ore  2 1 4,5

5. FLEXIBILITATEA INSTRUIRII. CONDIÈšIONÄ‚RI

Flexibilitatea programului de studii este asigurată prin discipline de specialitate, de aprofundare sau de sintez, care se regăsesc în planul de învăţământ È™i definesc traseul de specializare al studentului.  CondiÅ£iile  de  verificare,  trecere  ÅŸi  promovare  sunt  stabilite  prin  sistemul  de  credite transferabile, adoptat în Universitatea din PiteÅŸti prin “Regulamentul de credite transferabile” È™i stipulate în “Regulamentul privind activităţile profesionale studenÅ£eÅŸti – studii universitare de masterat”. 
 
6. CONDIÈšII DE ÎNSCRIERE ÎN ANUL DE STUDIU URMÄ‚TOR.  CONDIÈšII DE PROMOVARE A UNUI AN DE STUDII

CondiÅ£iile de înscriere în anul următor, condiÅ£iile de a urma module de curs în avans È™i condiÅ£iile de promovare sunt cuprinse în Regulamentul privind organizarea ÅŸi desfăşurarea procesului de învăţământ utilizând sistemul ECTS.  Promovarea unui an universitar presupune acumularea celor 60 de puncte de credit aferente anului respectiv. Masteranzii pot accede din anul I în anul II de studiu dacă au realizat minim 45 de puncte de credit. 
 
7.  EXAMENUL DE  DISERTAÈšIE

⇔ Stagiu pentru elaborarea lucrării de disertaÈ›ie: 2 săptămâni, semestrul 4

⇔ Definitivarea lucrării de disertaÈ›ie: cu cel puÅ£in 10 zile înaintea examenului de finalizare a studiilor

⇔ Perioada de susÅ£inere a lucrării de disertaÈ›ie: sesiunea iulie sau septembrie, în conformitate cu Metodologia proprie privind organizarea ÅŸi desfăşurarea finalizării studiilor pentru fiecare an universitar.  

⇔ Numărul de credite pentru promovarea examenului de disertaÈ›ie: 10 ECTS (Creditele obÅ£inute prin promovarea examenului de disertaÈ›ie se adaugă celor 120 de credite obÅ£inute în urma promovării celor doi ani de studii universitare de master). 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.