Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

â–º ISTORICUL PROGRAMULUI DE STUDII

Programul de studii masterale Administrarea afacerilor în comerÈ›, turism È™i servicii de ospitalitate a fost înfiinÈ›at în anul 2008, primind autorizaÅ£ie de funcÅ£ionare provizorie în cadrul Facultăţii de ÅžtiinÅ£e Economice (în domeniul de studiu Administrarea afacerilor).  După È™colarizarea primelor 3 promoÈ›ii, cu ocazia evaluării periodice din anul 2013, programul a fost acreditat de către AgenÈ›ia Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (A.R.A.C.I.S.), primind calificativul „încredere”.  

â–º DESCRIEREA PROGRAMULUI DE STUDII

1. MISIUNEA PROGRAMULUI DE STUDII

Racordată atât la exigenÅ£ele de formare ÅŸi perfecÅ£ionare a economiÅŸtilor de care economia ÅŸi societatea românească au nevoie, cât ÅŸi la potenÅ£ialul economic al judeÅ£ului ArgeÅŸ ÅŸi al României, la capacitatea de absorbÅ£ie a pieÅ£ei forÅ£ei de muncă, misiunea programului de studiu „Administrarea Afacerilor în ComerÅ£, Turism ÅŸi Servicii de Ospitalitate” este de a formare specialiÅŸti în domeniu, economiÅŸti capabili să devină: buni specialiÈ™ti în organizarea activităţii din cadrul întreprinderilor prestatoare de servicii; buni cunoscători al tendinÅ£elor actuale din economie, capabili să se implice cu succes în identificarea acestora ÅŸi soluÅ£ionarea problemelor ce apar; promotori ÅŸi susÅ£inători activ al schimbărilor; administratori eficienÈ›i ai relaÅ£iilor obiective dintre întreprinderea modernă prestatoare de servicii ÅŸi cerinÅ£ele mediului ambiant. Programul vizează crearea de competenÈ›e, abilități È™i deprinderi care să faciliteze viitorilor absolvenÅ£i o bună adaptare la cerinÅ£ele pieÅ£ei muncii din România, Uniunea Europeană ÅŸi mediului de afaceri contemporan.  

2. OBIECTIVE DE FORMARE ÅžI COMPETENÈšE

Programul  de  studii universitare de master Administrarea Afacerilor în ComerÅ£, Turism ÅŸi Servicii de ospitalitate are ca obiective de formare să  pregătească  specialiÅŸti  în  domeniul Administrarea Afacerilor care să fie capabili să:  

♦ manifeste preponderent abilităţi ÅŸi deprinderi compatibile cu ceea ce este reprezentativ, nou ÅŸi dinamic în actuala economie ÅŸi cu ce ceea ce se prefigurează ca evoluÅ£ie viitoare;

♦ deÅ£ină capacitatea de a evidenÅ£ia viziuni moderne ÅŸi flexibile privind rolul specialistului în lumea afacerilor, în relaÅ£iile dintre întreprindere ÅŸi mediul său extern, în analiza ÅŸi previziunea fenomenelor economice importante, a cerinÅ£elor pieÅ£ei actuale ÅŸi potenÅ£iale;  

♦ deÅ£ină capacitatea de a promova ÅŸi dezvolta proiecte proprii în care componentele de noutate ÅŸi satisfacerea cerinÅ£elor pieÅ£ei să fie predominante;

♦ deÅ£ină capacitatea de a manifesta disponibilitatea de a-ÅŸi perfecÅ£iona pregătirea ÅŸi de a accede, pe bază de rezultate concrete ÅŸi competenţă, de la funcÅ£iile de execuÅ£ie la cele de analiză ÅŸi conducere, contribuind astfel în mai mare măsură la realizarea ÅŸi la creÅŸtere performanÅ£ei organizaÅ£iilor din care fac parte;

♦ stăpânească un limbaj economic care să le ofere capacitatea de a comunica în scris ÅŸi verbal în limba română ÅŸi într-o limbă de circulaÅ£ie internaÅ£ională;

♦ utilizeze calculatorul în lucrări specifice programului de studiu;

♦ stăpânească metodele ÅŸi tehnicile de execuÅ£ie specifice programului de studiu;

♦ abordeze interdisciplinar ÅŸi comparativ problemele din domeniile ÅŸi direcÅ£iile economice, contribuind pe această cale la ridicarea nivelului calitativ al viitorilor salariaÅ£i din firme;

♦ identifice activităţile din cadrul organizaÅ£iei ÅŸi să stabilească succesiunea ÅŸi durata acestora în vederea elaborării structurilor organizatorice;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de analiză ÅŸi sinteză a datelor ÅŸi informaÅ£iilor din diverse surse alternative din literatura de specialitate în vederea formulării de argumente, decizii ÅŸi demersuri concrete;

♦ să-ÅŸi formeze abilităţi privind managementul informaÅ£iei ÅŸi al documentelor specifice activităţilor din sfera comerÅ£ului, turismului ÅŸi serviciilor;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de a lucra în echipă în vederea soluÅ£ionării unor studii de caz ÅŸi elaborării unor proiecte propuse în turism;

♦ să-ÅŸi formeze abilitatea de a lucra într-un context internaÅ£ional având în vedere integrarea ÅŸi globalizarea tot mai evidentă a diverselor domenii;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de adaptare la noi situaÅ£ii.

Realizarea acestor obiective are ca finalitate dobândirea următoarelor competene profesionale ÅŸi competene transversale:

• COMPETENÈšE PROFESIONALE: 
CompetenÅ£a 1 
Utilizarea proceselor de previzionare, organizare, coordonare, antrenare ÅŸi control-evaluare în activitatea unităţilor din domeniul comerÅ£ului, turismului ÅŸi industriei ospitalităţii;

CompetenÅ£a 2 – Elaborarea de  portofolii strategice antreprenoriale optime funcÅ£ionării ÅŸi dezvoltării unităţilor din domeniul comerÅ£ului, turismului ÅŸi industriei ospitalităţii;

CompetenÅ£a 3 – Coordonarea activităţilor de relaÅ£ii cu clienÅ£ii firmei ÅŸi acordarea de consultanţă specializată în domeniul comerÅ£ului, turismului ÅŸi industriei ospitalităţii;

CompetenÅ£a 4 – Fundamentarea proceselor de comunicare în interiorul ÅŸi exteriorul unităţii din domeniul comerÅ£ului, turismului ÅŸi industriei ospitalităţii  în context multicultural;

CompetenÅ£a 5 – Proiectarea ÅŸi conducerea sistemelor de management al calităţii, de mediu ÅŸi siguranÅ£a alimentelor, în cadrul firmelor din domeniul comerÅ£ului, turismului ÅŸi industriei ospitalităţii;

CompetenÅ£a 6 – Utilizarea tehnologiei informaÅ£iei în managementul unităţilor din domeniul comerÅ£ului, turismului ÅŸi industriei ospitalităţii. 
 
• COMPETENÈšE TRANSVERSALE:

CT1.  Aplicarea normelor ÅŸi valorilor de etică profesională pentru luarea deciziilor ÅŸi realizarea independentă sau în grup a unor sarcini/obiective complexe de la locul de muncă; 

CT2. Planificarea ÅŸi organizarea resurselor umane în cadrul unui grup sau a unei organizaÅ£ii, în condiÅ£ii de conÅŸtientizare a responsabilităţii pentru rezultatele profesionale;

CT3. Asumarea nevoii de formare continuă pentru a crea premisele de progres în carieră ÅŸi adaptare a propriilor competenÅ£e profesionale ÅŸi manageriale la dinamica mediului economic. 

3. CALIFICARE PROFESIONALÄ‚, RELAÈšIA CU COR ISCO 08 (ocupaÅ£ii, posibilităţi de integrare pe piaÅ£a muncii):  

111223 ÅŸef departament; 111238 director general adjunct; 112004 director societate comercială; 112005 director adjunct societate comercială; 112011 director general societate comercială; 112012 director general adjunct societate comercială; 112013 director de program; 112014 director general regie autonomă; 112015 director general adjunct regie autonomă; 112016 director control risc; 112017 director comercial; 112018 director vânzări; 112019 director/ director adjunct, inspector-ÅŸef; 112020 director economic; 112021 director magazin; 112023 director sucursală; 112028 manager general; 112029 manager; 112031 director de societate comercială agricolă; 112033 director resurse umane; 121102 economist-ÅŸef; 121130 ÅŸef birou analize economice; 121201 ÅŸef birou calificare ÅŸi recalificare; 121205 ÅŸef serviciu resurse umane; 121209 ÅŸef birou resurse umane; 121919 È™ef compartiment (studii superioare); 122107 manager marketing (tarife, contracte, achiziÈ›ii);122108 conducător firmă mică - patron (girant) în afaceri, intermedieri ÅŸi alte servicii comerciale; 122201 ÅŸef agenÅ£ie reclamă publicitară; 122202 ÅŸef birou reclamă publicitară; 122203 ÅŸef serviciu reclamă publicitară; 122313 director proiect; 122314 ÅŸef proiect/ program; 132112 ÅŸef birou calitate; 132315 conducător întreprindere mică - patron (girant) în construcÅ£ii; 132442 ÅŸef departament logistică; 132443 ÅŸef birou aprovizionare-desfacere; 132444 ÅŸef depozit; 132448 manager achiziÅ£ii; 132451 manager relaÅ£ia cu furnizorii; 132452 conducător întreprindere mică - patron (girant) în transporturi; 133047 conducător întreprindere mică - patron (girant) în comunicaÅ£ii;  134901 ÅŸef expoziÅ£ii ÅŸi târguri; 134909 conducător întreprindere mică - patron (girant) în prestări servicii; 1411 director de unitate hotelieră È™i de restaurant (grupa 1411); 1411 director de unitate hotelieră È™i de restaurant (grupa 1411); 141102 ÅŸef complex hotelier; 141122 director de club (hotelier); 141123 director de cazare; 142004 ÅŸef birou comerÅ£ cu ridicata ÅŸi cu amănuntul; 142007 ÅŸef departament mărfuri alimentare/ nealimentare; 142010 ÅŸef agenÅ£ie comercială; 142011 conducător întreprindere mică - patron (girant) în comerÅ£; 143902 ÅŸef agenÅ£ie/ oficiu turism; 143908 manager in activitatea de turism; 143911 director de departament organizare evenimente; 143918  director de departament ticketing; 214112 specialist documentaÅ£ie studii; 214129 specialist în domeniul calităţii; 214133 analist studiul materialelor; 214134 consultant sistem de calitate; 214135 logistician gestiune flux; 214137 documentarist ordonanÅ£are logistică; 214139 auditor în managementul riscului; 214140 specialist în managementul riscului; 241216 specialist control risc; 241311 specialist/ analist organizare; 242101 manager proiect; 242110 specialist  în  planificarea,  controlul  ÅŸi raportarea  performanÅ£ei economice; 242307 consultant în domeniul forÅ£ei de muncă; 242312 consultant condiÅ£ii de muncă; 242314 specialist resurse umane; 242317 consultant în resurse umane; 242318 consultant intern în resurse umane; 242320 specialist în recrutare; 242322 specialist în dezvoltare organizaÅ£ională; 242323 specialist în relaÅ£ii de muncă; 243104 manager de produs; 243201 specialist în relaÅ£ii publice; 243301 analist cumpărări/ consultant furnizori; 251301 specialist e-Afaceri; 2631 cercetători ÅŸi asistenÅ£i de cercetare în  domeniul economic; 2631 economiÅŸti; 263101 consilier/ expert/ inspector/ referent/ economist în management; 263104 consilier/  expert/  inspector/  referent/  economist  în  comerÅ£  ÅŸi marketing; 263106 consilier/  expert/  inspector/  referent/  economist  în  gestiunea economică; 263107 consultant în management; 263110 inspector de concurenţă; 263113 asistent de cercetare economist în management; 263111 administrator financiar (patrimoniu) (studii superioare); 263121 asistent de cercetare economist în marketing; 263126 secretar economic (studii superioare); 264217 ÅŸef agenÅ£ie publicitate; 332301 specialist în achiziÅ£ii; 334303 asistent manager; 541101 ÅŸef compartiment pentru prevenire; 515104 administrator. 

4. STRUCTURA PE SÄ‚PTÄ‚MÂNI A ANULUI UNIVERSITAR

⇔ Număr de semestre: .4

⇔ Număr de credite obligatorii pe semestru: 30

⇔ Număr de ore de activităţi didactice /săptămână: 12 

⇔ Structura anilor de studii: 

Anul de studii  Activități didactice  Sesiuni de examene  Practică VacanÈ›e 
Sem. I  Sem. II  Iarnă Vară RestanÈ›e Iarnă Primăvară Vară
Anul I 14 14 3 3 10 zile - 2 1 4,5
Anul II 14 12 3 3 10zile 14 săpt. X 6ore/săpt. = 84 ore  2 1 4,5

5. FLEXIBILITATEA INSTRUIRII. CONDIÈšIONÄ‚RI

Flexibilitatea programului de studii este asigurată prin discipline de specialitate, de aprofundare sau de sintez, care se regăsesc în planul de învăţământ È™i definesc traseul de specializare al studentului.  CondiÅ£iile  de  verificare,  trecere  ÅŸi  promovare  sunt  stabilite  prin  sistemul  de  credite transferabile, adoptat în Universitatea din PiteÅŸti prin “Regulamentul de credite transferabile” È™i stipulate în “Regulamentul privind activităţile profesionale studenÅ£eÅŸti – studii universitare de masterat”. 

6. CONDIÈšII DE ÎNSCRIERE ÎN ANUL DE STUDIU URMÄ‚TOR.  CONDIÈšII DE PROMOVARE A UNUI AN DE STUDII

CondiÅ£iile de înscriere în anul următor, condiÅ£iile de a urma module de curs în avans È™i condiÅ£iile de promovare sunt cuprinse în Regulamentul privind organizarea ÅŸi desfăşurarea procesului de învăţământ utilizând sistemul ECTS.  Promovarea unui an universitar presupune acumularea celor 60 de puncte de credit aferente anului respectiv. Masteranzii pot accede din anul I în anul II de studiu dacă au realizat minim 45 de puncte de credit. 

7.  EXAMENUL DE  DISERTAÈšIE

⇔ Stagiu pentru elaborarea lucrării de disertaÈ›ie: 2 săptămâni, semestrul 4

⇔ Definitivarea lucrării de disertaÈ›ie: cu cel puÅ£in 10 zile înaintea examenului de finalizare a studiilor

⇔ Perioada de susÅ£inere a lucrării de disertaÈ›ie: sesiunea iulie sau septembrie, în conformitate cu Metodologia proprie privind organizarea ÅŸi desfăşurarea finalizării studiilor pentru fiecare an universitar.  

⇔ Numărul de credite pentru promovarea examenului de disertaÈ›ie: 10 ECTS (Creditele obÅ£inute prin promovarea examenului de disertaÈ›ie se adaugă celor 120 de credite obÅ£inute în urma promovării celor doi ani de studii universitare de master). 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.