- Facultăți
- Facultatea de Stiinte Economice și Drept
- Departamentul Management și Administrarea afacerilor
- Programe de licență DMAA
- Management
â–º ISTORICUL PROGRAMULUI DE STUDII
Programul de studii Management a fost înfiinÈ›at în anul 1996 când au fost autorizate primele două programe din domeniul economic în cadrul Facultăţii de ÅžtiinÅ£e a Universităţii din PiteÅŸti (Managementul firmei ÅŸi Contabilitate ÅŸi Informatică de Gestiune). În 1998 a fost înfiinÅ£ată Facultatea de ÅžtiinÅ£e Economice ÅŸi Administrative, prin H.G. 301/11.06.1998, cuprinzând în acel an patru specializări/programe de studiu, inclusiv Contabilitate ÅŸi Informatică de Gestiune. Acreditarea programului Management-IF a avut loc în anul 2003, iar cu ocazia ultimei evaluări periodice de către AgenÈ›ia Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior în vederea menÈ›inerii acreditării, în anul 2013, a primit calificativul încredere-menÈ›inere acreditare.
â–º DESCRIEREA PROGRAMULUI DE STUDII
1. MISIUNEA PROGRAMULUI DE STUDII
Racordată atât la exigenÅ£ele de formare ÅŸi perfecÅ£ionare a economiÅŸtilor de care economia ÅŸi societatea românească au nevoie, cât ÅŸi la potenÅ£ialul economic al judeÅ£ului ArgeÅŸ ÅŸi al României, la capacitatea de absorbÅ£ie a pieÅ£ei forÅ£ei de muncă, misiunea programului de studiu „Management” este de a formare specialiÅŸti în domeniu, economiÅŸti capabili să devină: buni specialiÈ™ti în organizarea activităţii din cadrul întreprinderilor prestatoare de servicii; buni cunoscători al tendinÅ£elor actuale din economie, capabili să se implice cu succes în identificarea acestora ÅŸi soluÅ£ionarea problemelor ce apar; promotori ÅŸi susÅ£inători activ al schimbărilor; administratori eficienÈ›i ai relaÅ£iilor obiective dintre întreprinderea modernă ÅŸi cerinÅ£ele mediului ambiant. Programul vizează crearea de competenÈ›e, abilități È™i deprinderi care să faciliteze viitorilor absolvenÅ£i o bună adaptare la cerinÅ£ele pieÅ£ei muncii din România, Uniunea Europeană ÅŸi mediului de afaceri contemporan.
2. OBIECTIVE DE FORMARE ÅžI COMPETENÈšE
Programul de studii universitare de licenţă are ca obiective de formare să pregătească specialiÅŸti în domeniul Management care să fie capabili să:
♦ manifeste preponderent abilităţi ÅŸi deprinderi compatibile cu ceea ce este reprezentativ, nou ÅŸi dinamic în actuala economie ÅŸi cu ce ceea ce se prefigurează ca evoluÅ£ie viitoare;
♦ deÅ£ină capacitatea de a evidenÅ£ia viziuni moderne ÅŸi flexibile privind rolul specialistului în lumea afacerilor, în relaÅ£iile dintre întreprindere ÅŸi mediul său extern, în analiza ÅŸi previziunea fenomenelor economice importante, a cerinÅ£elor pieÅ£ei actuale ÅŸi potenÅ£iale;
♦ deÅ£ină capacitatea de a promova ÅŸi dezvolta proiecte proprii în care componentele de noutate ÅŸi satisfacerea cerinÅ£elor pieÅ£ei să fie predominante;
♦ deÅ£ină capacitatea de a manifesta disponibilitatea de a-ÅŸi perfecÅ£iona pregătirea ÅŸi de a accede, pe bază de rezultate concrete ÅŸi competenţă, de la funcÅ£iile de execuÅ£ie la cele de analiză ÅŸi conducere, contribuind astfel în mai mare măsură la realizarea ÅŸi la creÅŸtere performanÅ£ei organizaÅ£iilor din care fac parte;
♦ stăpânească un limbaj economic care să le ofere capacitatea de a comunica în scris ÅŸi verbal în limba română ÅŸi într-o limbă de circulaÅ£ie internaÅ£ională;
♦ utilizeze calculatorul în lucrări specifice programului de studiu;
♦ stăpânească metodele ÅŸi tehnicile de execuÅ£ie specifice programului de studiu;
♦ abordeze interdisciplinar ÅŸi comparativ problemele din domeniile ÅŸi direcÅ£iile economice, contribuind pe această cale la ridicarea nivelului calitativ al viitorilor salariaÅ£i din firme;
♦ identifice activităţile din cadrul organizaÅ£iei ÅŸi să stabilească succesiunea ÅŸi durata acestora în vederea elaborării structurilor organizatorice;
♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de analiză ÅŸi sinteză a datelor ÅŸi informaÅ£iilor din diverse surse alternative din literatura de specialitate în vederea formulării de argumente, decizii ÅŸi demersuri concrete;
♦ să-ÅŸi formeze abilităţi privind managementul informaÅ£iei ÅŸi al documentelor specifice diferitelor activităţi din mediul economic;
♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de a lucra în echipă în vederea soluÅ£ionării unor studii de caz ÅŸi elaborării unor proiecte;
♦ să-ÅŸi formeze abilitatea de a lucra într-un context internaÅ£ional având în vedere integrarea ÅŸi globalizarea tot mai evidentă a diverselor domenii;
♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de adaptare la noi situaÅ£ii.
Realizarea acestor obiective are ca finalitate dobândirea următoarelor competene profesionale ÅŸi competene transversale:
• COMPETENÈšE PROFESIONALE:
CompetenÅ£a 1 – Identificarea, analiza ÅŸi gestionarea elementelor care definesc mediul intern ÅŸi extern al organizaÅ£iei prin diagnosticare ÅŸi analiză SWOT:
C1.1. Identificarea teoriilor, conceptelor, metodelor ÅŸi instrumentarului necesare proceselor manageriale, în corelaÅ£ie cu mediul organizaÅ£iei
C1.2. Explicarea, interpretarea ÅŸi corelarea factorilor care constituie mediul intern ÅŸi extern al organizaÅ£iei în dinamica acestora
C1.3. Aplicarea de metode, tehnici ÅŸi instrumente manageriale în rezolvarea de probleme/situaÅ£ii bine definite în dinamica mediului intern ÅŸi extern al organizaÅ£iei
C1.4. Evaluarea critic-constructivă a utilizării metodelor de monitorizare şi diagnosticare a mediului intern şi extern al organizaţiei
C1.5. Realizarea de lucrări de analiză, diagnoză, audit privind funcţionarea organizaţiei
CompetenÅ£a 2 – Elaborarea ÅŸi implementarea de strategii ÅŸi politici ale organizaÅ£iei:
C2.1. Identificarea conceptelor, metodelor şi instrumentarului necesare elaborării de strategii şi politici organizaţionale
C2.2. Explicarea conceptelor, metodelor şi instrumentarului necesare elaborării de strategii şi politici organizaţionale
C2.3. Aplicarea de metode, tehnici şi instrumente manageriale de elaborare, implementare, monitorizare şi revizuire a strategiilor şi politicilor organizaţiei
C2.4. Utilizarea de metode şi criterii de evaluare a strategiilor şi politicilor organizaţionale
C2.5. Realizarea de proiecte de implementare a strategiilor şi politicilor organizaţionale
CompetenÅ£a 3 – Elaborarea ÅŸi implementarea sistemului managerial ÅŸi a subsistemelor sale (alocare ÅŸi realocare de resurse ÅŸi activităţi):
C3.1. Descrierea conceptelor de bază şi a metodelor specifice sistemului managerial şi a subsistemelor sale
C3.2. Explicarea conceptelor de bază şi a metodelor specifice sistemului managerial şi a subsistemelor sale
C3.3. Aplicarea principiilor şi metodelor de bază pentru eficientizarea sistemului managerial şi a subsistemelor sale
C3.4. Evaluarea critic-constructivă a funcţionării a sistemului managerial şi a subsistemelor sale
C3.5. Realizarea de studii/lucrări privind funcţionarea sistemului managerial şi a subsistemelor sale
CompetenÅ£a 4 – Identificarea, selectarea ÅŸi utilizarea modalităţilor de previzionare, organizare, coordonare, antrenare ÅŸi control-evaluare:
C4.1. Recunoaşterea funcţiilor manageriale (previzionare, organizare, coordonare, antrenare şi control-evaluare)
C4.2. Interpretarea fenomenelor, situaţiilor şi proceselor organizaţionale din perspectiva funcţiilor manageriale
C4.3. Aplicarea principiilor ÅŸi metodelor de bază pentru previzionare, organizare, coordonare, antrenare ÅŸi control-evaluare în organizaÅ£ii
C4.4. Evaluarea aplicării modalităţilor de previzionare, organizare, coordonare, antrenare şi control-evaluare
C4.5. Realizarea de studii/lucrări de previzionare, organizare, coordonare, antrenare ÅŸi control-evaluare în organizaÅ£ii
CompetenÅ£a 5 – Fundamentarea, adoptarea ÅŸi implementarea deciziilor pentru organizaÅ£ii de mică complexitate (în ansamblu sau pe o componentă):
C5.1. Definirea conceptelor, conceptelor ÅŸi metodelor manageriale de bază necesare în procesul decizional pentru organizaÅ£ii de mică complexitate (în ansamblu sau pe o componentă)
C5.2. Interpretarea conceptelor, conceptelor ÅŸi metodelor manageriale de bază necesare în procesul decizional pentru organizaÅ£ii de mică complexitate (în ansamblu sau pe o componentă)
C5.3. Aplicarea principiilor ÅŸi metodelor manageriale de bază necesare în procesul decizional pentru organizaÅ£ii de mică complexitate (în ansamblu sau pe o componentă)
C5.4. Utilizarea de criterii ÅŸi metode standard de evaluare a procesului decizional în organizaÅ£ii
C5.5. Dezvoltarea ÅŸi implementarea de studii/lucrări privind procesul decizional în organizaÅ£ii
CompetenÅ£a 6 – Utilizarea bazelor de date, informaÅ£ii ÅŸi cunoÅŸtinÅ£e în aplicarea metodelor, tehnicilor ÅŸi procedurilor manageriale:
C6.1. Definirea conceptelor ÅŸi metodelor privind utilizarea bazelor de date, informaÅ£ii ÅŸi cunoÅŸtinÅ£e în procesul managerial
C6.2. Explicarea conceptelor ÅŸi metodelor privind utilizarea bazelor de date, informaÅ£ii ÅŸi cunoÅŸtinÅ£e în procesul managerial
C6.3. Aplicarea de metode, tehnici ÅŸi proceduri pentru utilizarea bazelor de date, informaÅ£ii ÅŸi cunoÅŸtinÅ£e în procesul managerial
C6.4. Selectarea metodelor, tehnicilor ÅŸi procedurilor pentru utilizarea bazelor de date, informaÅ£ii ÅŸi cunoÅŸtinÅ£e în procesul managerial
C6.5. Realizarea de studii/lucrări de fundamentare a procesului managerial, utilizând baze de date, informaÅ£ii ÅŸi cunoÅŸtinÅ£e
Standarde minime de performan pentru evaluarea competenei:
- Realizarea unui diagnostic ÅŸi a unei analize SWOT
- Formularea de strategii ÅŸi politici pentru organizaÅ£ii de mică complexitate (în ansamblu sau pe o componentă)
- Elaborarea unui miniproiect managerial la nivel de organizaţie şi/sau componente
- Aplicarea unui set de instrumente, metode şi modalităţi manageriale la nivelul unei situaţii organizaţionale
- Fundamentarea ÅŸi aplicarea unei metode specifice de luare a deciziilor într-un context organizaÅ£ional dat
- Realizarea unei aplicaţii manageriale prin utilizarea bazelor de date, informaţii şi cunoştinţe
• COMPETENÈšE TRANSVERSALE:
CT 1. Aplicarea principiilor, normelor ÅŸi valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de muncă riguroasă, eficientă ÅŸi responsabilă
CT 2. Identificarea rolurilor ÅŸi responsabilităţilor într-o echipă pluridispecializată ÅŸi aplicarea de tehnici de relaÅ£ionare ÅŸi muncă eficientă în cadrul echipei
CT 3. Identificarea oportunităţilor de formare continuă ÅŸi valorificarea eficientă a resurselor ÅŸi tehnicilor de învăţare pentru propria dezvoltare
Standarde minime de performan pentru evaluarea competenei:
- SoluÅ£ionarea în timp real, în condiÅ£ii de autonomie restrânsă, a unei probleme reale/ipotetice de la locul de muncă, respectând normele deontologiei profesionale
- Realizarea unei lucrări/unui proiect asumând cu responsabilitate sarcini specifice rolului într-o echipă pluridisciplinară
- Elaborarea şi susţinerea cu argumente a aplicării unui plan personal de dezvoltare profesională
CUNOÅžTINÈšE: - cunoaÅŸterea, înÅ£elegerea conceptelor, teoriilor ÅŸi metodelor de bază ale domeniului ÅŸi ale ariei de specializare; utilizarea lor adecvată în comunicarea profesională; utilizarea cunoÅŸtinÅ£elor de bază pentru explicarea ÅŸi interpretarea unor variate tipuri de concepte, situaÅ£ii, procese, proiecte etc. asociate domeniului
ABILITÄ‚ÈšI: - aplicarea unor principii ÅŸi metode de bază pentru rezolvarea de probleme/situaÅ£ii bine definite, tipice domeniului în condiÅ£ii de asistenţă calificată; utilizarea adecvată de criterii ÅŸi metode standard de evaluare, pentru a aprecia calitatea, meritele ÅŸi limitele unor procese, programe, proiecte, concepte, metode ÅŸi teorii; elaborarea de proiecte profesionale cu utilizarea unor principii ÅŸi metode consacrate în domeniu
3. CALIFICARE PROFESIONALĂ, RELAȚIA CU COR ISCO 08 (ocupaţii, posibilităţi de integrare pe piaţa muncii):
111223 ÅŸef departament; 111238 director general adjunct; 111431 ÅŸef departament/ compartiment/ preÅŸedinte comisie organizaÅ£ie profesională, filială judeÅ£eană/ municipiu; 112004 director societate comercială; 112005 director adjunct societate comercială; 112011 director general societate comercială; 112012 director general adjunct societate comercială; 112013 director de program; 112014 director general regie autonomă; 112015 director general adjunct regie autonomă; 112016 director control risc; 112017 director comercial; 112018 director vânzări; 112019 director/ director adjunct, inspector-ÅŸef; 112020 director economic; 112021 director magazin; 112023 director sucursală; 112028 manager general; 112029 manager; 112031 director de societate comercială agricolă; 112033 director resurse umane; 121102 economist-ÅŸef; 121130 ÅŸef birou analize economice; 121201 ÅŸef birou calificare ÅŸi recalificare; 121205 ÅŸef serviciu resurse umane; 121207 manager resurse umane; 121209 ÅŸef birou resurse umane; 121919 È™ef compartiment (studii superioare); 122101 ÅŸef serviciu marketing; 122102 ÅŸef birou marketing; 122107 manager marketing (tarife, contracte, achiziÈ›ii); 122108 conducător firmă mică - patron (girant) în afaceri, intermedieri ÅŸi alte servicii comerciale; conducători de unităţi economico-sociale (grupele 131, 1314, 1315, 1317, 1318, 1319); 122201 ÅŸef agenÅ£ie reclamă publicitară; 122313 director proiect; 122314 ÅŸef proiect/ program; 132112 ÅŸef birou calitate; 132315 conducător întreprindere mică - patron (girant) în construcÅ£ii; 132442 ÅŸef departament logistică; 132443 ÅŸef birou aprovizionare-desfacere; 132444 ÅŸef depozit; 132448 manager achiziÅ£ii; 132451 manager relaÅ£ia cu furnizorii; 134901 ÅŸef expoziÅ£ii ÅŸi târguri; 141102 ÅŸef complex hotelier; 142010 ÅŸef agenÅ£ie comercială; 143908 manager in activitatea de turism; 214112 specialist documentaÅ£ie studii; 214129 specialist în domeniul calităţii; 214134 consultant sistem de calitate; 214135 logistician gestiune flux; 214137 documentarist ordonanÅ£are logistică; 241105 auditor intern; 241216 specialist control risc; 241226 manager de operaÅ£iuni/produs; 241255 planificator/specialist plan sinteze; 241311 specialist/ analist organizare; 242101 manager proiect; 242110 specialist în planificarea, controlul ÅŸi raportarea performanÅ£ei economice; 242307 consultant în domeniul forÅ£ei de muncă; 242312 consultant condiÅ£ii de muncă; 242314 specialist resurse umane; 242320 specialist în recrutare; 242323 specialist în relaÅ£ii de muncă; 243104 manager de produs; 243217 asistent director/responsabil de funcÅ£iune (studii superioare); 2631 cercetători ÅŸi asistenÅ£i de cercetare in domeniul economic; 2631 economiÅŸti; 263101 consilier/expert/inspector/referent/economist în management; 263107 consultant în management; 263113 asistent de cercetare economist în management; 325701 manager al sistemelor de management al calităţii; 331304 planificator; 334303 asistent manager
4. STRUCTURA PE SÄ‚PTÄ‚MÂNI A ANULUI UNIVERSITAR
⇔ Număr de semestre: 6
⇔ Număr de credite obligatorii pe semestru: 30
⇔ Structura anilor de studii:
Anul de studii | Activiti didactice | Sesiuni de examene | Practică | Vacane | |||||
Sem. I | Sem. II | Iarnă | Vară | Restanțe | Iarnă | Primăvară | Vară | ||
Anul I | 14 | 14 | 3 | 3 | 10 zile | - | 2 | 1 | 4 |
Anul II | 14 | 11 | 3 | 3 | 10 zile | 3 | 2 | 1 | 4 |
Anul III | 14 | 12 | 3 | 3 | 10 zile | - | 2 | 1 | 4 |
5. FLEXIBILITATEA INSTRUIRII. CONDIÈšIONÄ‚RI
Flexibilitatea programului de studii este asigurată prin discipline opÅ£ionale (la alegere - A) ÅŸi discipline facultative (liber alese - L) care se regăsesc în planul de învăţământ. Disciplinele opionale (A) sunt propuse pentru semestrele 3, 4, 5, 6 ÅŸi sunt grupate în discipline opionale sau pachete opionale, care completează traseul de specializare al studentului. Alegerea traseului se face de către student înainte de începerea anului universitar din care fac parte semestrele care conÅ£in disciplinele sau pachetele de discipline opÅ£ionale, prin completarea unei cereri, în conformitate cu prevederile Procedurii de lucru privind alegerea disciplinelor opÅ£ionale la Facultatea de ÅžtiinÅ£e Economice ÅŸi Drept. Disciplinele facultative (L) sunt propuse pentru semestrele 3, 4, 5 ÅŸi 6. În planul de învăţământ al programului de studii de Management sunt consemnate disciplinele cu numărul aferent de ore ÅŸi puncte de credit, urmând ca în registrul matricol să se treacă disciplina studiată, conform opÅ£iunii studentului.
6. CONDIÈšII DE ÎNSCRIERE ÎN ANUL DE STUDIU URMÄ‚TOR. CONDIÈšII DE PROMOVARE A UNUI AN DE STUDII CondiÅ£iile de înscriere în anul următor, condiÅ£iile de a urma module de curs în avans È™i condiÅ£iile de promovare sunt cuprinse în Regulamentul privind organizarea ÅŸi desfăşurarea procesului de învăţământ utilizând sistemul ECTS.
7. EXAMENUL DE LICENȚĂ
⇔ Stagiu pentru elaborarea lucrării de licenţă: 2 săptămâni, semestrul 6
⇔ Definitivarea lucrării de licenţă: cu cel puÅ£in 10 zile înaintea examenului de finalizare a studiilor
⇔ Perioada de susÅ£inere a lucrării de licenţă: sesiunea iulie sau septembrie, în conformitate cu Metodologia proprie privind organizarea ÅŸi desfăşurarea finalizării studiilor pentru fiecare an universitar.
⇔ Numărul de credite pentru promovarea examenului de licenţă: 10 ECTS (Creditele obÅ£inute prin promovarea examenului de licenţă se adaugă celor 180 de credite obÅ£inute în urma promovării celor trei ani de studii universitare de licenţă).
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERÄ‚ FEROVIARÄ‚ È™i S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din PiteÈ™ti Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
InformaÈ›ii studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul EducaÈ›iei, pentru a È™asea oarÄ...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior È™i în spiritul transparenÈ›ei decizionale È™i asumării responsabi...
Anunț privind desfășurarea concursului de ocupare a funcțiilor de DECAN din cadrul facultăților UNST POLITEHNICA București pentru mandatul 2024 – 2029
AnunÈ› privind desfășurarea concursului de ocupare a funcÈ›iilor de DECAN din cadrul facultăților UNST POLITEHNICA BucureÈ™ti pentru mandatul 2024 – 2029
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de InvestiÈ›ii
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
GOLDPLAST Group
#GOLDPLAST had the honour to host in its plant Dr. Eng. Dumitru Chirlesan, Rector of the University of Pitesti, for the inauguration of the new production line in Topoloveni. We are proud to share ...
NOUTÄ‚ÈšI ANOSR
NOUTĂȚI ANOSR Activitate_ANOSR_2015-2016 Adresă_ANOSR Universitatea din Pitești ANOSR_Viitorul_Implică_Studenții_15_obiective_pentru_educație Propuneri_ANOSR_Legea_bugetului_2017...