Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

â–º ISTORICUL PROGRAMULUI DE STUDII

Programul de studii Marketing a fost înfiinÈ›at în anul 2005, primind autorizaÅ£ie de funcÅ£ionare provizorie în cadrul Facultăţii de ÅžtiinÅ£e Economice. După È™colarizarea primelor 3 promoÈ›ii de absolvenÈ›i, a fost acreditat (în anul 2010), iar cu ocazia ultimei evaluări periodice în vederea menÈ›inerii acreditării, în anul 2016, a primit calificativul încredere-menÈ›inere acreditare.  
 

â–º DESCRIEREA PROGRAMULUI DE STUDII 

1. MISIUNEA PROGRAMULUI DE STUDII

Racordată atât la exigenÅ£ele de formare ÅŸi perfecÅ£ionare a economiÅŸtilor de care economia ÅŸi societatea românească au nevoie, cât ÅŸi la potenÅ£ialul economic al judeÅ£ului ArgeÅŸ ÅŸi al României, la capacitatea de absorbÅ£ie a pieÅ£ei forÅ£ei de muncă, misiunea programului de studiu „Marketing” este de a formare specialiÅŸti în domeniu, economiÅŸti capabili să devină: buni specialiÈ™ti în organizarea activităţii din cadrul întreprinderilor prestatoare de servicii; buni cunoscători al tendinÅ£elor actuale din economie, capabili să se implice cu succes în identificarea acestora ÅŸi soluÅ£ionarea problemelor ce apar; promotori ÅŸi susÅ£inători activ al schimbărilor; administratori eficienÈ›i ai relaÅ£iilor obiective dintre întreprinderea modernă ÅŸi cerinÅ£ele mediului ambiant. Programul vizează crearea de competenÈ›e, abilități È™i deprinderi care să faciliteze viitorilor absolvenÅ£i o bună adaptare la cerinÅ£ele pieÅ£ei muncii din România, Uniunea Europeană ÅŸi mediului de afaceri contemporan.  

2. OBIECTIVE DE FORMARE ÅžI COMPETENÈšE

Programul  de  studii universitare de licenţă are ca obiective de formare să  pregătească  specialiÅŸti  în  domeniul Marketing care să fie capabili să:  

♦ manifeste preponderent abilităţi ÅŸi deprinderi compatibile cu ceea ce este reprezentativ, nou ÅŸi dinamic în actuala economie ÅŸi cu ce ceea ce se prefigurează ca evoluÅ£ie viitoare;

♦deÅ£ină capacitatea de a evidenÅ£ia viziuni moderne ÅŸi flexibile privind rolul specialistului în lumea afacerilor, în relaÅ£iile dintre întreprindere ÅŸi mediul său extern, în analiza ÅŸi previziunea fenomenelor economice importante, a cerinÅ£elor pieÅ£ei actuale ÅŸi potenÅ£iale;

♦ deÅ£ină capacitatea de a promova ÅŸi dezvolta proiecte proprii în care componentele de noutate ÅŸi satisfacerea cerinÅ£elor pieÅ£ei să fie predominante;

♦ deÅ£ină capacitatea de a manifesta disponibilitatea de a-ÅŸi perfecÅ£iona pregătirea ÅŸi de a accede, pe bază de rezultate concrete ÅŸi competenţă, de la funcÅ£iile de execuÅ£ie la cele de analiză ÅŸi conducere, contribuind astfel în mai mare măsură la realizarea ÅŸi la creÅŸtere performanÅ£ei organizaÅ£iilor din care fac parte;

♦ stăpânească un limbaj economic care să le ofere capacitatea de a comunica în scris ÅŸi verbal în limba română ÅŸi într-o limbă de circulaÅ£ie internaÅ£ională;

♦ utilizeze calculatorul în lucrări specifice marketingului;

♦ stăpânească metodele ÅŸi tehnicile de execuÅ£ie specifice marketingului;

♦ abordeze interdisciplinar ÅŸi comparativ problemele din domeniile ÅŸi direcÅ£iile economice, contribuind pe această cale la ridicarea nivelului calitativ al viitorilor salariaÅ£i;

♦ identifice activităţile din cadrul organizaÅ£iei ÅŸi să stabilească succesiunea ÅŸi durata acestora în vederea elaborării structurilor organizatorice;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de analiză ÅŸi sinteză a datelor ÅŸi informaÅ£iilor din diverse surse alternative din literatura de specialitate în vederea formulării de argumente, decizii ÅŸi demersuri concrete;

♦ să-ÅŸi formeze abilităţi privind managementul informaÅ£iei ÅŸi al documentelor specifice activităţilor de marketing;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de a lucra în echipă în vederea soluÅ£ionării unor studii de caz ÅŸi elaborării unor proiecte de marketing propuse;

♦ să-ÅŸi formeze abilitatea de a lucra într-un context internaÅ£ional având în vedere integrarea ÅŸi globalizarea tot mai evidentă a diverselor domenii;

♦ să-ÅŸi dezvolte capacitatea de adaptare la noi situaÅ£ii. 

Realizarea acestor obiective are ca finalitate dobândirea următoarelor competene profesionale ÅŸi competene transversale:

• COMPETENÈšE PROFESIONALE:  

CompetenÅ£a 1 –  Utilizarea adecvată a conceptelor, metodelor, tehnicilor È™i instrumentelor de marketing:

C1.1. Definirea conceptelor, metodelor, tehnicilor È™i a instrumentelor de marketing  

C1.2. Explicarea conceptelor, metodelor, tehnicilor È™i a instrumentelor de marketing  

C1.3. Aplicarea metodelor, tehnicilor È™i a instrumentelor specifice activității de marketing  

C1.4. Studierea comparativă ÅŸi evaluarea critică a metodelor, tehnicilor ÅŸi instrumentelor în activitatea de marketing

C1.5. Proiectarea unui studiu de marketing

CompetenÅ£a 2 – Utilizarea instrumentelor È™i a aplicaÈ›iilor informatice în activitățile de marketing:

C2.1. Identificarea ÅŸi descrierea instrumentelor È™i a aplicaÈ›iilor informatice în activitățile de marketing

C2.2. Explicarea modului de utilizare a instrumentelor È™i a aplicaÈ›iilor informatice în activitățile de marketing

C2.3. Folosirea softurilor în activităţi de marketing

C2.4. Evaluarea critică a caracteristicilor instrumentale ale principalelor softuri folosite în activitatea de marketing

C2.5. Dezvoltarea È™i utilizarea bazelor de date specifice activității de marketing  

CompetenÅ£a 3 – Culegerea, analiza ÅŸi interpretarea informaÅ£iilor de marketing privind organizaÈ›ia È™i mediul său:

C3.1. Definirea mediului organizației, identificarea şi descrierea principalelor variabile ale acestuia

C3.2. Interpretarea impactului variabilelor de mediu asupra activităţii organizației

C3.3. Identificarea È™i selectarea factorilor care influenÈ›ează funcÈ›ionarea organizaÈ›iei  

C3.4. Evaluarea È™i clasificarea factorilor care influenÈ›ează funcÈ›ionarea organizaÈ›iei  

C3.5. Elaborarea unui proiect de analiza a mediului de marketing al organizaÈ›iei, în funcÈ›ie de specificul pieÈ›ei 

CompetenÅ£a 4 – Fundamentarea È™i elaborarea mix-ului de marketing:

C4.1. Definirea conceptelor È™i descrierea politicilor mix-ului de marketing  

C4.2. Explicarea mix-ului de marketing  

C4.3. Aplicarea cunoştinţelor specifice mix-ului de marketing pentru elaborarea unui program de marketing

C4.4. Aplicarea criteriilor standard pentru evaluarea programelor de marketing

C4.5. Proiectarea programelor de marketing 

CompetenÅ£a 5 – Utilizarea tehnicilor de vânzare:

C5.1. Definirea tehnicilor de vânzare È™i a instrumentelor specifice de comunicare

C5.2. Explicarea tehnicilor de vânzare È™i a utilizării instrumentelor specifice de comunicare  

C5.3. Aplicarea tehnicilor de vânzare È™i a instrumentelor specifice de comunicare  

C5.4. Analiza ÅŸi evaluarea tehnicilor de vânzare È™i a instrumentelor specifice de comunicare

C5.5. Proiectarea programului de comunicare în vânzări

CompetenÅ£a 6 – Organizarea activităților de marketing în cadrul organizaÈ›iei:

C6.1. Identificarea ÅŸi definirea rolului departamentului de marketing în cadrul organizaÈ›iei

C6.2. Explicarea principalelor atribuţii şi activităţi ale departamentului de marketing

C6.3. Aplicarea principiilor şi metodelor de bază pentru organizarea activităților de marketing

C6.4. Analiza ÅŸi evaluarea critică a activităţilor în cadrul departamentului de marketing

C6.5. Propunerea modalităților de creştere a eficienţei organizării activităţilor de marketing Standarde minime de performan pentru evaluarea competenei:

- Realizarea unui studiu de marketing  

- Elaborarea unui raport de marketing utilizând aplicaÈ›iile informatice

- Elaborarea unei analize SWOT  

- Conceperea ÅŸi realizarea unui program de marketing  

- Conceperea È™i aplicarea unui program de activități pentru procesul de vânzare  

- Elaborarea unui proiect de organizare a activităţilor de marketing.  

• COMPETENÈšE TRANSVERSALE:

CT 1. Aplicarea pricipiilor, normelor ÅŸi valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de muncă rioguroasă, eficientă ÅŸi responsabilă;

CT 2. Identificarea rolurilor ÅŸi responsabilităţilor într-o echipă pluridispecializată ÅŸi aplicarea de tehnici de relaÅ£ionare ÅŸi muncă eficientă în cadrul echipei;

CT 3. Identificarea oportunităţilor de formare continuă ÅŸi valorificarea eficientă a resurselor ÅŸi tehnicilor de învăţare pentru propria dezvoltare. 

Standarde minimale de performan pentru evaluarea competenei:

- soluÅ£ionarea în timp real, în condiÅ£ii de asistenţă calificată, a unei probleme reale/ipotetice de la locul de muncă, respectând normele deontologiei profesionale;

- realizarea unei lucrări/unui proiect asumând cu responsabilitate sarcini specifice rolului într-o echipă pluridisciplinară;

- elaborarea ÅŸi susÅ£inerea cu argumente a aplicării unui plan personal de dezvoltare profesională. 

CUNOÅžTINÈšE: - cunoaÅŸterea, înÅ£elegerea conceptelor, teoriilor ÅŸi metodelor de bază ale domeniului ÅŸi ale ariei de specializare; utilizarea lor adecvată în comunicarea profesională; utilizarea cunoÅŸtinÅ£elor de bază pentru explicarea ÅŸi interpretarea unor variate tipuri de concepte, situaÅ£ii, procese, proiecte asociate domeniului. 
 
ABILITÄ‚ÈšI: - aplicarea unor principii ÅŸi metode de bază pentru rezolvarea de probleme/situaÅ£ii bine definite, tipice domeniului în condiÅ£ii de asistenţă calificată; utilizarea adecvată de criterii ÅŸi metode standard de evaluare, pentru a aprecia calitatea, meritele ÅŸi limitele unor procese, programe, proiecte, concepte, metode ÅŸi teorii; elaborarea de proiecte profesionale cu utilizarea unor principii ÅŸi metode consacrate în domeniu. 
  
3. CALIFICARE PROFESIONALÄ‚, RELAÈšIA CU COR ISCO 08 (ocupaÅ£ii, posibilităţi de integrare pe piaÅ£a muncii):  

112018 director vânzări; 122101 ÅŸef serviciu marketing; 122102 ÅŸef birou marketing; 122103 ÅŸef licitaÅ£ie; 122107 manager marketing (tarife, contracte, achiziÅ£ii); 122108 conducător firmă mică - patron (girant) în afaceri, intermedieri ÅŸi alte servicii comerciale; 122109 responsabil produs; 122201 ÅŸef agenÅ£ie reclamă publicitară; 122202 ÅŸef birou reclamă publicitară; 122203 ÅŸef serviciu reclamă publicitară; 134901 ÅŸef expoziÅ£ii ÅŸi târguri; 142010 ÅŸef agenÅ£ie comercială; 143911 director de departament organizare evenimente; 216610 designer pagini web (studii superioare); 241245 consilier vânzări asigurări; 243102 organizator activitate turism (studii superioare); 243103 specialist marketing; 243104 manager de produs; 243201 specialist în relaÅ£ii publice; 243203 referent de specialitate marketing; 243204 specialist protocol ÅŸi ceremonial; 243206 purtător de cuvânt; 243207 brand manager; 243208 organizator protocol; 243209 organizator relaÅ£ii; 243210 organizator târguri ÅŸi expoziÅ£ii; 243211 prezentator expoziÅ£ii; 243215 specialist garanÅ£ii auto; 243216 analist servicii client; 243217 asistent director/responsabil de funcÅ£iune (studii superioare); 243218 corespondent comercial; 243219 asistent comercial; 243220 specialist în activitatea de lobby; 243301 analist cumpărări/ consultant furnizori; 2631 cercetători ÅŸi asistenÅ£i de cercetare in domeniul economic; 2631 economiÅŸti; 263104 consilier/expert/inspector/referent/economist în comerÅ£ ÅŸi marketing; 263120 cercetător economist în marketing; 263121 asistent de cercetare economist în marketing; 264217 ÅŸef agenÅ£ie publicitate; 265422 copywriter publicitate (studii superioare); 265423 mediaplanner; 265424 producător delegat evenimente de marketing; 331105 agent de vânzări directe (produse financiar-bancare); 331107 agent marketing pensii private; 332203 agent de vânzări; 332204 consilier vânzări bijuterii ÅŸi ceasuri; 332301 specialist în achiziÅ£ii; 332401 agent comercial; 332402 mercantizor; 332403 agent vânzări standarde ÅŸi produse conexe; 333101 agent contractări ÅŸi achiziÅ£ii (broker mărfuri); 333102 recepÅ£ioner contractăriachiziÅ£ii; 333103 administrator cumpărări; 333104 agent cumpărări; 333901 agent reclamă publicitară; 333907 agent servicii client; 333909 organizator spectacole; 333910 operator de interviu (studii superioare); 333911 referent comerÅ£ exterior (studii superioare) 
  
4. STRUCTURA PE SÄ‚PTÄ‚MÂNI A ANULUI UNIVERSITAR

⇔ Număr de semestre: .6

⇔ Număr de credite obligatorii pe semestru: 30

⇔ Număr de ore de activităţi didactice /săptămână: 22

⇔ Structura anilor de studii: 

Anul de studii  Activiti didactice  Sesiuni de examene  Practică Vacane
Sem. I  Sem. II Iarnă Vară RestanÈ›e Iarnă Primăvară Vară
Anul I 14 14 3 3 10 zile - 2 1 4,5
Anul II 14 11 3 3 10 zile 3 2 1 4,5
Anul III 14 12 3 3 10 zile - 2 1 4,5

5. FLEXIBILITATEA INSTRUIRII. CONDIÈšIONÄ‚RI

Flexibilitatea programului de studii este asigurată prin discipline opÅ£ionale (la alegere - A) ÅŸi discipline facultative (liber alese - L) care se regăsesc în planul de învăţământ. Disciplinele opionale (A) sunt propuse pentru semestrele 3, 4, 5, 6 ÅŸi sunt grupate în discipline opionale sau pachete opionale, care completează traseul de specializare al studentului. Alegerea traseului se face de către student înainte de începerea anului universitar din care fac parte semestrele care conÅ£in disciplinele sau pachetele de discipline opÅ£ionale, prin completarea unei cereri, în conformitate cu prevederile Procedurii de lucru privind alegerea disciplinelor opÅ£ionale la Facultatea de ÅžtiinÅ£e Economice ÅŸi Drept. Disciplinele facultative (L) sunt propuse pentru semestrele 3, 4, 5 ÅŸi 6.  În planul de învăţământ al programului de studii de Marketing sunt consemnate disciplinele cu numărul aferent de ore ÅŸi puncte de credit, urmând ca în registrul matricol să se treacă disciplina studiată, conform opÅ£iunii studentului. 

6. CONDIÈšII DE ÎNSCRIERE ÎN ANUL DE STUDIU URMÄ‚TOR.  CONDIÈšII DE PROMOVARE A UNUI AN DE STUDII

CondiÅ£iile de înscriere în anul următor, condiÅ£iile de a urma module de curs în avans È™i condiÅ£iile de promovare sunt cuprinse în Regulamentul privind organizarea ÅŸi desfăşurarea procesului de învăţământ utilizând sistemul ECTS.  

7.  EXAMENUL DE  LICEN

⇔ Stagiu pentru elaborarea lucrării de licenţă: 2 săptămâni, semestrul 6

⇔ Definitivarea lucrării de licenţă: cu cel puÅ£in 10 zile înaintea examenului de finalizare a studiilor

⇔ Perioada de susÅ£inere a lucrării de licenţă: sesiunea iulie sau septembrie, în conformitate cu Metodologia proprie privind organizarea ÅŸi desfăşurarea finalizării studiilor pentru fiecare an universitar.  

⇔ Numărul de credite pentru promovarea examenului de licenţă: 10 ECTS (Creditele obÅ£inute prin promovarea examenului de licenţă se adaugă celor 180 de credite obÅ£inute în urma promovării celor trei ani de studii universitare de licenţă). 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.